PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Çevresel Psikoloji: Uygulamadan TasarımaDSGN 624693 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. İnsanlar ve çevreleri arasındaki etkileşimi kurmak
2. İnsan algısı ve algının ekolojik görünümünü geliştirmek
3. Tasarımın sosyal yönleri, insan sağlığını ve psikolojik iyi oluşu teşvik etmek için tasarım anlayışı geliştirmek
4. İnsan etkileşimini ve kültürel çeşitliliği destekleyen alanlar yaratmada farklı yönler keşfettirmek
5. Kişilerin etkileşimlerini ve çevreleriyle ilgili duygusal yönlerini yerleştirmek
6. Tasarımın bütüncül anlayışı - mimari tasarımın kentsel ve iç tasarım ile nasıl bütünleştirileceği kurgulatabilmek
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders, Çevresel Psikolojideki temel konuları ele alacaktır, örneğin: algı ve değerlendirme; Biliş ve okunaklılık; algının ekolojik görünümü ve ekonomik koşullar kavramı; kişisel alan, bölge ve kalabalık; doğal ortamlarla etkileşimin onarıcı etkileri; yer eki; kamusal alanların sosyal hayatı; cinsiyet ve yapılı çevre; ve yöresel ortamlar ve mimari tasarım.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Öğrencilerin, eğitmenlerin ve derslerin tanıtımı
2Çevresel Psikoloji nedir ve mimari tasarımı nasıl aydınlatabilir İnsan-çevre ilişkileri çalışması; “uzay” ve “yer” kavramları
3Algının ekolojik görünümü ve ekonomik koşullar
4Biliş ve okunaklılık unsurları
5Sokak ortamları ve ekonomik koşullar
6Kişisel alan ve bölge, yoğunluk ve kalabalık
7“doğal manzaralar” ile etkileşim ve sağlık yararları ve Restoratif ortamlar
8ARA SINAV
9Yerleşim ve toplum duygusunu yerleştirin
10Mahalle ortamı ve kamusal alanların sosyal hayatı
11Toplumsal cinsiyet ve yapılı çevre
12Verniküler ortamlar: anlayışlarının çağdaş mimari tasarıma nasıl katkıda bulunabileceği
13ÖĞRENCİ SUNUMLARI: GÖRSEL DERGİ
14Son kritikler
 
Kaynaklar:
Kopec, D., Environmental Psychology for Design, Fairchild Publications,2006 Bell, P. A., Greene, t. C., Fisher, J. D., and Baum, A. , Environmental Psychology, Thomson/Wadsworth, 2001
 
Diğer Kaynaklar:
Kaplan, R. & Kaplan, R. With People in Mind: Design and Management of Everyday Nature.,Islander Press, 1998 Gibson, J , The Ecological Approach to Visual Perception, Lawrence Erlbaum Associates,1986
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
 
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara sınav1%40
Dönem Ödevi1%60
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor