Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
3ds Max Programı ile İleri Sunum Teknikleri | IAGR 523 | 5 | 9 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. 3DS Max kullanarak karmaşık iç mekân ve öğeleri modelleyebilir, gelişmiş araçlar ve iş akışlarını uygulayabilir. |
2. VRay malzeme ve ışıklandırma tekniklerini kullanarak gerçekçi ve etkileyici render’lar üretebilir. |
3. Portfolyo düzeyinde tam görselleştirilmiş bir iç mekân sahnesi geliştirebilir ve sunabilir. |
4. Üretilen görselleri mekânsal doğruluk, malzeme, ışık ve tasarım amacı açısından eleştirel olarak değerlendirebilir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ileri düzey ders, 3DS Max ve VRay kullanarak 3D görselleştirme ve render alma ilkeleri ve tekniklerine derinlemesine bir bakış sunmaktadır. Ders, öğrencilere mimari, iç mekan ve ürün tasarımı projeleri için yüksek kaliteli, fotogerçekçi renderlar oluşturma becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Konular arasında ileri düzey aydınlatma kurulumları, karmaşık malzeme oluşturma, kamera teknikleri ve post-prodüksiyon süreçleri yer almaktadır. Pratik egzersizler ve proje çalışmaları aracılığıyla öğrenciler, tasarımlarını hayata geçirme ve gerçekçi ve görsel olarak etkileyici sonuçlar elde etme konularında bilgi ve deneyim kazanacaklardır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Derse Giriş ve İş Akışının Tanıtımı |
2 | İleri Seviye Modelleme Teknikleri |
3 | Malzeme ve Doku Çalışmaları |
4 | Malzeme ve Doku Çalışmaları (2) |
5 | İç Mekânlar İçin Aydınlatma Stratejileri (1) |
6 | İç Mekânlar İçin Aydınlatma Stratejileri (2) |
7 | Aydınlatma Stratejileri + Yapay Zeka Desteği |
8 | Kamera, Kadraj ve Kompozisyon |
9 | Render Ayarları ve Optimizasyon |
10 | Photoshop ile Düzeltme (Son İşlem) |
11 | Görselleştirmede Üretken Yapay Zeka Kullanımı |
12 | Portfolyo Sahne Tasarımı |
13 | Portfolyo Sahne Kurulumu |
14 | Final Render ve Sunum |
|
Kaynaklar: |
McFarland, D. (2014). 3ds Max 2014 Bible. Wiley. |
|
Diğer Kaynaklar: |
Kuhr, S., & Sykes, A. (2021). Photorealistic Rendering in 3ds Max and V-Ray. Routledge. / Williams, J. (2013). Rendering with V-Ray for 3ds Max. Focal Press. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Bu dersin öğretim yaklaşımı, etkileşimli ve uygulamalı bir öğrenme deneyimine dayanır. Dersler, öğrencilerin 3DS Max ve VRay kullanarak gerçek dünyadaki projelere 3D görselleştirme ve render alma tekniklerini uygulayacakları pratik egzersizlerle desteklenecektir. Öğrenciler, ileri düzey aydınlatma kurulumları, malzemeler ve render ayarlarını keşfetmeye teşvik edilecek ve bu unsurların nihai sonuç üzerindeki etkilerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendireceklerdir. Ders boyunca, işbirlikçi öğrenme ve akran geri bildirimi önemli bir yer tutacak, böylece öğrenciler fikirlerini paylaşarak becerilerini geliştireceklerdir. Geleneksel sınıf içi öğretim yöntemlerinin yanı sıra, öğrenciler iş akışlarını iyileştirmek, render süreçlerini optimize etmek ve 3D görselleştirmede yaratıcı olasılıkları keşfetmek için yapay zeka araçları kullanacaklardır. Dersin odak noktası, profesyonel düzeyde 3D görselleştirme uygulamaları konusunda derin bir anlayış geliştirmek ve öğrencilerin yaratıcılık ve problem çözme becerilerini destekleyen proje tabanlı bir öğrenme ortamı yaratmaktır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 3 | %30 |
Ara Sınav | 1 | %20 |
Proje | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |