Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Tasarımsal Düşünme Yöntemi | DSGN 622 | 6 | 9 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. İç mimarlık bağlamında tasarım düşüncesinin temel ilkelerini ve metodolojilerini anlayacaktır. |
2. İç mekanlarda kullanıcı ihtiyaç ve tercihlerini belirleyerek insan odaklı tasarım yaklaşımlarını uygulayabilecektir. |
3. Etkili fikir yürütme ve beyin fırtınası teknikleriyle yaratıcı fikir ve kavramlar üreteceklerdir. |
4. Tasarım çözümlerini iyileştirmek ve geliştirmek için prototip oluşturma ve yinelemeli tasarım süreçlerinden yararlanarak düşüneceklerdir. |
5. İç mimaride tasarım odaklı düşünme uygulamalarının gerçek dünyadaki örneklerini analiz edip eleştirel olarak değerlendirebilecektir |
6. Tasarım zorluklarının üstesinden gelmek için tasarım odaklı düşünme araçlarını ve çerçevelerini kullanma yeterliliğini göstereceklerdir. |
7. Sürdürülebilirlik, teknoloji ve sosyal etki ilkelerini tasarım odaklı düşünme sürecine entegre edebileceklerdir. |
8. Yenilikçi iç tasarım çözümleri geliştirmek için disiplinlerarası ekiplerle etkin bir şekilde işbirliği yapabileceklerdir. |
9. İç mimaride tasarım odaklı düşünme uygulamasını destekleyecek uygun metodolojileri kullanarak araştırma yapabileceklerdir. |
10. Tasarım kavramlarını ve araştırma bulgularını meslektaşlarına ve paydaşlara ulaştırabilmek adına sentezleyerek, sunum ve yazım araçlarını etkili bir sekilde kullanabilecektir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
"Tasarım Düşüncesi ve Yenilik", iç tasarım ve yenilik bağlamında tasarım düşüncesinin ilkelerini, metodolojilerini ve uygulamalarını keşfetmeyi amaçlayan, İç Mimarlık alanında doktora düzeyinde bir derstir. Ders, iç mimarideki karmaşık zorlukların üstesinden gelmek için problem çözme, yaratıcılık ve işbirliğine yönelik insan merkezli yaklaşımları vurgular. Etkileşimli konu anlatımları, tartışmalar, vaka çalışmaları ve araştırma etkinlikleri aracılığıyla öğrenciler, tasarım odaklı düşünme ilkelerine ilişkin derin bir anlayış geliştirecek ve bunları iç mekanlardaki gerçek dünya sorunlarına yenilikçi çözümler üretmek için uygulayacaklardır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Tasarımcı Düşünceye Giriş |
2 | Kullanıcıyı anlamak: Empati ve Gözlem |
3 | Fikirleştirme Teknikleri |
4 | Ön Örnek yapımı ve yineleme |
5 | Tasarımcı Düşünme Araçları ve Çerçeveleri |
6 | Uygulamada Tasarımcı Düşünme : Örnek Olay Çalışmaları |
7 | Tasarımcı Düşünce ve Evrensel Tasarım İlkeleri |
8 | Tasarımcı Düşünce ve Sürdürülebilirlik |
9 | Tasarımcı Düşünce ve Teknoloji |
10 | Sosyal Etki için tasarımcı Düşünce |
11 | Disiplinlerarasılık |
12 | İşte Yenilik ve Tasarımcı Düşünce |
13 | Tasarımda Araştırma Yöntemleri |
14 | Sentez ve Yansıtma |
|
Kaynaklar: |
Brown, T. (2009). Change by design: How design thinking transforms organizations and inspires innovation. Harper Business.
Kelley, T., & Kelley, D. (2013). Creative confidence: Unleashing the creative potential within us all. Crown Business.
Lupton, E., & Lipps, J. (2018). The new basics: A-to-Z of contemporary design. Thames & Hudson.
|
|
Diğer Kaynaklar: |
IDEO. (n.d.). Design Kit: The Human-Centered Design Toolkit. Retrieved from https://www.designkit.org/
Stanford d.school. (n.d.). Resources. Retrieved from https://dschool.stanford.edu/resources
"Design Thinking: Integrating Innovation, Customer Experience, and Brand Value" by Thomas Lockwood
"Change by Design: How Design Thinking Transforms Organizations and Inspires Innovation" by Tim Brown
"The Design of Business: Why Design Thinking is the Next Competitive Advantage" by Roger Martin
"Creative Confidence: Unleashing the Creative Potential Within Us All" by Tom Kelley and David Kelley
"Design Thinking for Interiors: Inquiry, Experience, Impact" by Joy H. Dohr and Margaret Portillo
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Etkileşimli Konu Anlatımı
Olay Çalışmaları
Grup Tartışmaları / Akran Değerlendirmesi
Misafir Konuşmacılar
Uygulamalı Etkinlikler
Araştırma Görevleri
Sunumlar |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Final Sınavı | 1 | %30 |
Sözlü Sunum | 1 | %20 |
Sınıf Katılımı | 14 | %10 |
Ödev | 14 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |