Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İşitsel Peyzaj | IAGR 566 | 5 | 9 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. İşitsel peyzaj ve bileşenleri ile ilgili temel kavramlar (1) yapılı çevre, (2) ses ortamı, (3) bağlamsal deneyim |
2. Diğer akademik alanlara uygulanabilir işitsel peyzaj çalışmaları aracılığıyla öğrenmenin dört bilişsel süreç boyutuna ilişkin becerilerin kazanılması; bilgi (CPD-1), kavrama (CPD-2), uygulama (CPD-3), değerlendirme (CPD-5) ve sentez (CPD-6). |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Ders işitsel peyzaj alanına odaklanmaktadır. Yapılı çevre ve mimariyi bütünleştiren ana bileşenler, mekan, mekansal algı, deneyim ve ses analizinin temelleri ayrıntılı olarak ele alınmaktadır. Ayrıca bu yüksek lisans dersi kapsamında işitsel peyzaj çalışmalarının metodolojik yönleri de tartışılmaktadır. Ders, lisansüstü düzeyde bir çalışma ve araştırmanın gereklerini yerine getirmek amacıyla, bu metinler üzerine çeşitli farklı okumaların ve değerlendirmelerin bütünleştirilmesi yoluyla tasarlanmıştır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş: İşitsel peyzaj kavramı |
2 | İşitsel peyzaj tanımı ve bileşenleri |
3 | Beklenti, algı, uygunluk |
4 | Bağlamsal deneyim |
5 | Mimarlıkta işitsel peyzaj: Mimari ve mekansal analiz |
6 | Yapılı çevrede yer alan işlevler |
7 | Yapılandırılmış tartışma |
8 | Günlük hayattaki sesler ve işitsel peyzajın sınıflandırılması |
9 | Literatürdeki işitsel peyzaj araştırmaları ve yöntemler |
10 | Ses ve işitsel peyzaj üzerine nesnel konular |
11 | Ses ve işitsel peyzaj üzerine öznel konular |
12 | Sesin gürültü değil, kaynak olarak değerlendirilmesi ve toplama etkisi |
13 | Nasıl işitsel peyzaj araştırması tasarlanır? |
14 | Final sunumları |
|
Kaynaklar: |
MURRAYR. SCHAFER OUR SONIC ENVIRONMENT AND THE SOUNDSCAPE, THE TUNING OF THE WORLD DESTINY BOOKS 1994 978-0-89281-455-8
Papatya Nur DOKMECI YORUKOGLU PowerPoint Slides and Lecture Notes Unpublished
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Papatya Nur DOKMECI YORUKOGLU, Jian KANG Analysing Sound Environment and Architectural Characteristics of Libraries through Indoor Soundscape Framework ARCHIVES OF ACOUSTICS
Papatya Nur DOKMECI YORUKOGLU, Jian KANG Development and testing of Indoor Soundscape Questionnaire for evaluating contextual experience in public spaces BUILDING ACOUSTICS
BARRY BLESSER, LINDA-RUTH SALTER SPACES SPEAK, ARE YOU LISTENING? THE MIT PRESS
Ed. COLIN RIPLEY, MARCO POLO, ARTHUR WRIGGLESWORTH IN THE PLACE OF SOUND – ARCHITECTURE, MUSIC, ACOUSTICS CAMBRIDGE SCHOLARS PUBLISHING
YI-FU TUAN SPACE AND PLACE UNIVERSITY OF MINNESOTA PRESS
E RELPH PLACE AND PLACELESSNESS PION LIMITED
BILL HILLIER, JULIENNE HANSON THE SOCIAL LOGIC OF SPACE CAMBRIDGE UNIVERSITY PRESS
LORIN W. ANDERSON, DAVID R. KRATHWOHL, PETER W. AIRASIAN, KATHLEEN A. CRUIKSHANK, RICHARD E. MAYER, PAUL R. PINTRICH, JAMES RATHS, MERLIN C. WITTROCK. A Taxonomy for Learning, Teaching, and Assessing: A Revision of Bloom's Taxonomy of Educational Objectives Abridged Edition
Krathwohl, David R. (2002). "A revision of Bloom's taxonomy: An overview". Theory Into Practice (Routledge) 41 (4): 212–218.
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders etkileşimli öğrenme temelleri aracılığıyla yürütülür. Oryantasyon, öğretmeye dayalı olmaktan çok araştırmaya dayalıdır. Öğrencilerden bilişsel işlem boyutlarını takip eden 9 görevi aşamalı olarak yerine getirmeleri beklenmektedir. Okumak ve araştırmak kurs boyunca ana görevlerdir. İşitsel peyzaj araştırmalarına ilişkin temel bilgileri aktarmak için her derste görsel ve işitsel medyayı içeren sunumlar yer alır. Ders saatlerinde yapılandırılmış tartışmalar ve kuramsal bilgilerin aktarılması önemli rol oynamaktadır.
Ders ödevlerinin araştırılması ve hazırlanması için bilgisayar kullanımı tavsiye edilir. Son sunumun bilgisayar ortamında hazırlanması gerekmektedir. Bu kurs için herhangi bir ek özel yazılım gerekmemekte veya kullanılmamaktadır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 9 | %45 |
Sözlü Sunum | 1 | %15 |
Sınıf Katılımı | 1 | %10 |
Dönem Ödevi | 1 | %30 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |