Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Engelsiz Yapılı Çevreler ve Kapsayıcı Tasarım | DSGN 621 | 6 | 9 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. İnsan ve yapılı çevre ile kurduğu ilişkide karşılaşabilecekleri problemler ve bunlara karşı alınabilecek önlemleri tartışabilirler |
2. Yapılı çevrede kapsayıcılığın ve erişimin artması için gerekli düzenlemeleri tartışabilirler |
3. Erişilebilir ve kapsayıcı tasarım / mekan tartışmaları yapabilirler |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Kapsayıcı tasarım, bir ürünün, hizmetin veya ortamın mümkün olduğu kadar çok insan için, özellikle de geleneksel olarak bir arayüzü kullanma veya bir ortamda gezinme olanağından dışlanan gruplar için kullanılabilir olacak şekilde tasarlandığı bir tasarım sürecidir. Ders, engelsiz ortamlarla ilgili kavramların anlaşılmasını teşvik eder ve öğrencilerin bu alanda araştırma yapmalarını gerektirir. Ders sırasında, seçilen bina için önerilerde bulunmak için bulguları geliştirecekler. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Derse Giriş ve Ders Tanımı |
2 | Ergonomi ve Erişilebilirlik: Tartışma |
3 | Engelsiz / Kapsayıcı Tasarım: Tartışma |
4 | Engelsiz / Kapsayıcı Tasarım: Ev Ortamları |
5 | Engelsiz / Kapsayıcı Tasarım: Ofis Tasarımı |
6 | Engelsiz / Kapsayıcı Tasarım Hastane Tasarımı |
7 | Engelsiz / Kapsayıcı Tasarım Havaalanı Tasarımı |
8 | Engelsiz / Kapsayıcı Tasarım Alışveriş Merkezi Tasarımı |
9 | Ön araştırmalar: Öğrencilerin saha çalışması için önerilerinin tartışılması |
10 | Revize edilmiş önerilerin tartışılması |
11 | SUNUM |
12 | Tartışma ve eleştiriler |
13 | Tartışma ve eleştiriler |
14 | Teslim öncesi son kritikler |
|
Kaynaklar: |
Inclusive Design: Designing and Developing Accessible Environments
Inclusive Design: A Universal Need |
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Sınıf içi Yüzyüze |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %40 |
Dönem Ödevi | 1 | %60 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |