Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İleri Oyun Tasarımı | CENG 582 | 5 | 9 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Teorik ve pratik bakış açılarıyla dijital olmayan oyunları anlamak ve tartışmak, ayrıca dijital olmayan oyunların bir setinin bileşenlerini incelemek. |
2. Oyun tasarımı yöntemlerini uygulamak ve dijital olmayan oyunları eleştirel bir şekilde değerlendirmek. |
3. Bir dizi oyun öğesini değerlendirmek ve oyunların çeşitli bağlamlarda kullanımını tartışmak. |
4. Dijital olmayan oyunları analiz ederek mekaniklerini anlamak ve çeşitli analitik yöntemler uygulamak. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu lisansüstü ders, dijital olmayan oyunların interaktif sistemler olarak teorisini, tasarımını ve kültürel önemini incelemektedir. Öğrenciler, titiz tasarım metodolojisi ve eleştirel sorgulama yoluyla sofistike masa üstü deneyimleri analiz edecek ve geliştireceklerdir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Tanıtımlar ve Temel Terminoloji |
2 | Oyun Temelleri |
3 | Oyun Prototipleme |
4 | Strateji |
5 | Yetenek ve Teknikler |
6 | Değişkenler ve Bileşenler |
7 | Mekanik Ekleme ve Çıkarma |
8 | Oyuncularınızı Tanıma |
9 | Oyun Tasarımı |
10 | Oyun Proje Tasarımı |
11 | İleri Düzey Prototipleme |
12 | Oyun Dokümantasyonu |
13 | Proje Sunumları |
14 | Proje Sunumları |
|
Kaynaklar: |
M. Sellers, Advanced Game Design: A Systems Approach, 1st ed., Boston, MA: Addison-Wesley Professional, 2017.?
O'Reilly Media+4 |
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders, anlatım yöntemiyle işlenecektir. Sınıf konularının daha ayrıntılı incelenmesini teşvik etmek amacıyla bir dizi ödev kullanılacaktır. Öğrencilerin, uzun süreli bir öğrenme topluluğu içinde bir grup olarak çalışmalarına gerek olacaktır. Ekipler, projelerini ders sonunda seminerlerde sunacaklardır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
Proje | 1 | %30 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |