Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Felsefe Üzerine Düşünmek | IAGR 534 | 5 | 9 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Felsefi Kavramları Anlamak |
2. Mimari İdeolojileri Analiz Etmek |
3. Mimari Eserlerin Eleştirel Analizini yapabilmek |
4. Disiplinlerarası Diyaloğun Teşvik Edilmesi |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Ders, felsefe ve mimarlık teorisi arasındaki kesişimin kapsamlı bir incelemesini sunmaktadır. Bir dizi tematik tartışma, felsefi araştırma ve önde gelen mimar ve düşünürlerin vaka çalışmaları aracılığıyla öğrenciler, felsefi kavramların mimari ilkeleri, tasarım metodolojilerini ve yapılı çevreleri nasıl şekillendirdiğine dair derin bir anlayış geliştireceklerdir. öğrencilere felsefe ve mimarlık pratiği arasındaki zengin etkileşimi keşfetmeleri için fırsat sunar. Öğrenciler, mimari teori ve tasarımın felsefi temellerini eleştirel bir şekilde inceleyerek, yapılı çevrenin etik, estetik ve varoluşsal boyutlarına ilişkin incelikli bir anlayış geliştirecek, onları karmaşık zorlukların üstesinden gelmeye ve meslek alanına anlamlı katkıda bulunmaya hazırlayacaklardır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Mimarlık Kuramına Giriş ve Felsefi Temeller |
2 | Mekan ve Yer Felsefesi |
3 | Mimarlıkta etik |
4 | Estetik ve Mimari İfade |
5 | Mimarlık ve Teknoloji |
6 | varoluşçuluk ve Tasarım Felsefesi |
7 | Mimarlıkta Göstergebilim |
8 | Tasarım Psikolojisi ve Çevre Algısı |
9 | Politika ve Yapılı Çevre |
10 | Mimarlıkta Fenomenoloji |
11 | Mimari Eleştiri ve Teori |
12 | Bellek, Kimlik ve Mimarlık |
13 | Teoriyi Tasarım Pratiğine Bütünleştirmek (Bölüm 1: Kavramsallaştırma ve Fikir Oluşturma) |
14 | Teorinin Tasarım Pratiğine Entegre Edilmesi (Bölüm 2: Tasarım Geliştirme ve İyileştirme) |
|
Kaynaklar: |
• Loos, Adolf. "Ornament and Crime."
• Schopenhauer, Arthur. "The World as Will and Representation."
• Ruskin, John. "The Seven Lamps of Architecture" and "The Stones of Venice."
• Langer, Susanne. "Feeling and Form" and "Mind: An Essay on Human Feeling."
• Zumthor, Peter. Atmospheres: Architectural Environments. Surrounding Objects. Birkhäuser Architecture, 2006.
• Gehry, Frank. Selected writings or monographs on his work.
• Calatrava, Santiago. Selected writings or monographs on his work.
• Piano, Renzo. Selected writings or monographs on his work.
|
|
Diğer Kaynaklar: |
• "The Republic" and "Politics" by Plato and Aristotle
• "Critique of Judgment" by Immanuel Kant
• "Building Dwelling Thinking" by Martin Heidegger
• "Ten Books on Architecture" by Vitruvius
• "Towards a New Architecture" by Le Corbusier
• "The Poetics of Space" by Gaston Bachelard
• "Phenomenology of Perception" by Maurice Merleau-Ponty
• "Getting Back into Place" by Edward Casey
• "Tadao Ando: Conversations with Students" by Tadao Ando
• "Questions of Perception: Phenomenology of Architecture" by Steven Holl
• "Zaha Hadid: Form in Motion" by Patrik Schumacher
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Öğretim Yöntemleri
1. Anlatım-Sunuş
2. Tartışma-Buluş
Öğretim Teknikleri:
1. Gösterim
2. Soru - Cevap
3. Mikro öğretmen (Öğret- Yeniden öğret)
|
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Final Sınavı | 1 | %50 |
Ödev | 3 | %30 |
Ara sınav | 1 | %20 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |