Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Bilim İletişimi | DSGN 616 | 6 | 9 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Öğrenciler bilimsel iletişim ve halkın bilim anlayışındaki temelleri hakkında genel bir bakış elde ederler. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Öğrenciler bilimsel iletişim ve halkın bilim anlayışındaki temelleri hakkında genel bir bakış elde ederler. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Bilim Anlayışına Giriş? |
2 | Bilimin Kuramsal Yönleri |
3 | World Exhibitions |
4 | Dünya Sergileri |
5 | Bilim Merkezleri ve Müzeler |
6 | Bilim Merkezleri ve Müzeler |
7 | Bilimsel Yazılar |
8 | Bilim PR |
9 | Sosyal Medya ve Bilim |
10 | Bilim Şovları ve Bilim Etkinlikleri |
11 | Bilimde İşaretler |
12 | Bilimde İşaretler |
13 | Gelişmiş Uygulama |
14 | Gelişmiş Uygulama |
|
Kaynaklar: |
Yazar: Sebeok, Thomas A.
Başlık: Pandonras Box: How and Why to Communicate 10,000 Years into the Future
Yayıncı, Yayın Yılı, ISBN: Baltimore John Hopkins University Press 1985
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Öğrencilere farklı bilimsel ortamlar tanıtılacaktır, ör. sergiler, bilim festivalleri, bilim yazıları vb. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Proje | 2 | %100 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |