Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Türkiye'de Seçimler ve Seçmen Davranışı | PSI 522 | 5 | 9 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Cumhuriyet tarihindeki seçimleri politik, ekonomik ve sosyolojik anlamda değerlendirebilme yeteneği |
2. Seçmen davranışının dinamiklerini anlamak |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Seçim kavramı; Osmanlı’dan Cumhuriyete seçimler; seçim sistemleri; Türk siyasal hayatında kilit seçimler; seçmen davranışını etkileyen dini, etnik, kültürel ve sosyo-ekonomik faktörler; Türkiye seçmeninin özellikleri |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Seçim kavramı ve seçim sistemleri |
2 | Seçmen davranışını açıklayan modeller-1 Psikolojik, sosyolojik, rasyonel oy verme |
3 | Seçmen davranışını açıklayan modeller-2 Gündem kurma, suskunluk sarmalı _Türk siyasal zemini, yapısal özellikleri ve dinamikleri |
4 | Seçim kampanyaları ve seçmen davranışına etkisi _Olağan dışı sosyo-politik durumlarla (savaş, terör, darbe, darbe teşebbüsü vs) seçmen tercihlerinin ilişkisi_ |
5 | Medya, sosyal medya ve seçmen davranışı |
6 | Osmanlı'da ve Cumhuriyetin ilk yıllarında seçimler |
7 | Vize |
8 | Çok partili hayata geçiş ve sonrasındaki seçimle |
9 | 1990’lı yıllarda seçimler ve seçmen davranışını biçimlendiren faktörlerin analizi-1 |
10 | 1990’lı yıllarda seçimler ve seçmen davranışını biçimlendiren faktörlerin analizi-2 |
11 | 2000’li yıllarda seçimler ve seçmen davranışını biçimlendiren faktörlerin analizi- |
12 | 2000’li yıllarda seçimler ve seçmen davranışını biçimlendiren faktörlerin analizi-2 |
13 | Sunumlar |
14 | Sunumlar |
|
Kaynaklar: |
Necati Özkan, Seçim Kazandıran Kampanyalar, Mediacat, 2014
Andrew Heywood, Siyaset, Adres, 2015.
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Birol Ertan, Seçim Kazanmanın Sihirli Anahtarı, Toplumsal Dönüşüm, 2018. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders anlatımı, tartışma ve sunum |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %40 |
Final Sınavı | 1 | %60 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |