Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Rusça I | RUS 101 | 4 | 9 | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Rusça |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Kursun sonunda öğrencilerden Rus dilinin yapısı konusunda genel bilgiye sahip olup okuma ve yazma becerileri kazanmaları ve kısa cümleler aracılığıyla Rusça iletişim kurabilmeleri beklenmektedir.Kursun sonunda öğrencilerden Rus dilinin yapısı konusunda genel bilgiye sahip olup okuma ve yazma becerileri kazanmaları ve kısa cümleler aracılığıyla Rusça iletişim kurabilmeleri beklenmektedir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Rusçaya giriş olan bu dersin ilk aşamasında Kiril alfabesi öğretilir, okuma ve yazma becerileri kazandırılır. Rusça nezaket sözcükleri, sayılar, isimlerin cinsiyetleri, kişi ve iyelik zamirleri, 1. grup fiilleri ve çekimleri, soru sorup cevaplama, basit cümlelerle kendini ve ailesini tanıtma gibi konuların üzerinde durulur.
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Derse giriş. |
2 | Rus alfabesi: harf ve sesleri. |
3 | Okuma ve yazmaya giriş. |
4 | Rusça nezaket sözcükleri. |
5 | Basit düz cümle türleri. |
6 | Soru sözcüğü olmayan soru ve cevap türleri. |
7 | Soru sözcüğüyle başlayan soru ve cevap türleri. |
8 | Rusça isim cinsiyetleri ve kişi zamirleri. |
9 | Rusça iyelik zamirleri-1. |
10 | Rusça iyelik zamirleri-2. “Kimin” sorusu ve cevapları. |
11 | Rakamlar ve sayılar (1000’e kadar). |
12 | Meslekler. |
13 | İsimlerin çoğul halleri. |
14 | 1.grup fiilleri. (Anlamları, çekimleri, cümle içinde kullanımı). |
|
Kaynaklar: |
Antonova B.Ye., Nahabina M.M Doroga v Rossiyu Sankt-Peterburg: Zlatoust 2003 ISBN 975-6008-04-0
Belyayeva G.B., Nahabina M.N. Ya pişu po-russki Sankt-Peterburg: Zlatoust 2015 ISBN 978-605-65056-8-3
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Nahabiba M.M., Antonova B.Ye. Russkiy sezon Nüans Publishing 2017 ISBN 978-605-9518-14-7
Çernışov S., Çernışova A. Poyehali Sankt-Peterburg:Zlatoust 2020 ISBN 978-605-2244-74-6
Lubyanaya O.L.,Plotnikova T.A. Sbornik uprajneniy. Russkiy yazık dlya naçinayuşçih Harkov: HNAGH 2008
Meleh N.T., Baranova İ.İ. Russkiye padeji. Sbornik uprajneniy. 2006 ISBN 5-7422-1051-5
Sankt-Peterburg:İz-vo Politehniçeskogo universiteta |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Sınıfta ders anlatımı, görsel ve işitsel kaynaklı alıştırmalar, rol oyunları, karşılıklı diyaloglar, okuma, yazma ve dinleme yöntemlerine dayalı çeşitli alıştırmalar.
|
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %35 |
Sınıf Katılımı | 1 | %10 |
Derse Devamsızlık | 1 | %5 |
Final Sınavı | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |