PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
20. Yüzyıl Edebiyatı IELL 543593 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. 20. yüzyılın birince yarısındaki tarihi, sosyal ve bilimsel değişimleri öğrenirler.
2. Modernist edebiyatı inceleyebilecekler.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Sanat ve edebiyatta modernism olarak nitelenen yirminci yüzyılın ilk yarısı sanatçıların yerleşik temsil biçimlerine meydan okumaya başladıkları ve soyutlama ile belirsizlik içeren yeni ifade biçimlerini denedikleri bir dönemdir. Ders dönemin edebiyat ve sanatının kuantum fiziği, relativite ve psikanaliz gibi bilimsel gelişmeler kadar tarihsel ve sosyal değişimlerden nasıl etkilendiğine de yönelecektir. Edebiyatın açısından tartışılacak konular şiirden (savaş şiiri, Yeats, Eliot, İmgeciler, E. E. Cummings, Neo- Romantik şiir) bilinç akışı ve Joyce, Woolf, Conrad, Fitzgerald, Hemingway, Faulkner, Robbe-Grillet, Bataille, Kafka, Proust gibi büyük İngiliz, Amerikan ve Avrupa yazarlarının eserlerinin yapısal ve tematik özelliklerine ve Sartre, Camus ve Freud’un felsefi yazılarına kadar değişir. Dersin diğer odak alanları sanatta çeşitli modernist akımlar (Dada, Sürrealizm, Fütürizm, Kübizm, Dışavurumculuk, vs.); yeni sanat tarzları olarak sinema ve fotoğraf; mimarideki değişimler (Wright, Le Corbusier, the Bauhaus school, vs); klasik müzikte oluşan gelişmeler (Schoenberg, Satie, Stravinsky, vs., gibi bestecilerin eserlerinde görülen atonalite ve politonalite) ve jazz müziği olabilir.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Modernizmin özelliklerine giriş
2Kuramsal metinlerin tartışılması
3Kuramsal metinlerin tartışılması
4Kuramsal metinlerin tartışılması
5Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması
6Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması
7Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması
8Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması
9Vize
10Seçilmiş kültürel eserlerin tartışılması
11Seçilmiş kültürel eserlerin tartışılması
12Seçilmiş kültürel eserlerin tartışılması
13Seçilmiş kültürel eserlerin tartışılması
14İşlenmiş konuların gözden geçirilmesi
 
Kaynaklar:
Okunacak malzeme dönemden döneme eğitimciye göre değişiklik gösterir. Seçilen okumaları öğrenciler internet üzerinde veya fotokopi olarak elde edebileceklerdir.
 
Diğer Kaynaklar:
Lawrence Rainey, Christine Poggi, Laura Wittman Futurism: An Anthology Renato Poggioli The Theory of the Avant-Garde Daniel Albright Modernism and Music: An Anthology of Sources Walter Benjamin “The Work of Art in the Age of Mechanical Reproduction”
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Dersler, sınıf içi tartışmalar ve seminerler
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara sınav1%50
Proje1%50
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor