Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Yöneylem Araştırması | MAN 536 | 5 | 9 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Kapsanan tekniklerin pratik kullanımını tartışmak |
2. Yönetim problemlerinin yapılandırılmasına yardımcı olmak için kapsanan modelleme tekniklerini kullanabilmek |
3. Kapsanan teknikleri kullanarak oluşturulmuş modelleri çözebilmek |
4. Kapsanan tekniklerden hangisinin bir yönetim problemi için en uygun olduğunu belirleyebilmek |
5. Bir yönetim problemi analizlerinin sonuçlarını yorumlayabilmek |
6. Bir yönetim problemi modeli oluşturabilmek ve analiz edebilmek |
7. Bir yönetim probleminin analizini desteklemek için bilgisayar becerilerini kullanabilmek |
8. Modelleme becerilerini geliştirebilmek |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Öğrenciye, işletmede kullanılmak üzere yöneylem araştırması teknikleri hakkında çalışma bilgisi sağlamak. Gerçek dünya problem odaklı bir yaklaşım kullanılarak ve iş problemlerinin çok disiplinli doğasını vurgulayan örnekler kullanılması sağlanacaktır. E-tablolar ve Optimizasyon yazılımları, öğrencilerin işle ilgili kararlar alma becerisini güçlendirmek için kullanılacaktır. Kapsanan teknikler arasında doğrusal, tamsayı ve doğrusal olmayan programlama, ağ optimizasyonu, dinamik programlama ve bunlarla ilgili uygulamalar yer alacaktır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Yöneylem Araştırmasına Giriş |
2 | Doğrusal Programlamaya Giriş |
3 | Doğrusal Programlama: Grafik Çözüm |
4 | Doğrusal Programlama: Hassasiyet Analizi ve Çözümün Yorumlanması |
5 | Doğrusal Programlama: Tek Yönlü Yöntem |
6 | Simplex Tabanlı Duyarlılık Analizi ve Dualite |
7 | Taşıma, Atama ve Aktarma Sorunları |
8 | Taşıma, Atama ve Aktarma Sorunları (devam) |
9 | Tamsayı Doğrusal Programlama |
10 | Tamsayı Doğrusal Programlama (devam) |
11 | Ağ Modelleri |
12 | Ağ Modelleri (devam) |
13 | Dinamik programlama |
14 | Dinamik programlama (devam) |
|
Kaynaklar: |
Anderson, Sweeney, Williams An Introduction to Management Science Thomson, 2005 ISBN:0-324-202231-8 |
|
Diğer Kaynaklar: |
Wayne L. Winston Operations Research Thomson 2004 ISBN: 0-534-42362-0 |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Makale İncelemeleri, Anlatım, Örnek Olay Çalışması, Soru-Cevap, Tartışma |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %40 |
Ödev | 1 | %20 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |