Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Mimari Restorasyon Kavramını Anlamak | ARCH 511 | 5 | 9 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Mimari restorasyon süreçleri veya restore edilmiş mimari eserler ile ilgili toplumda oluşan algının nedenlerinin araştırılması mimarlık ve restorasyon alanındaki tartışmalara yönelik önemli katkılar sağlayacaktır. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Dönemin başlangıcında koruma terminolojisi ve mimari restorasyonun kısa tarihi üzerinde durulacaktır. Bunun akabinde günümüzün mimari koruma anlayışını biçimlendiren değer, kültür, eğitim, ihtiyaç ve talep, aidiyet ve mülkiyet, mevzuat, politika, medya kavramları tartışılacaktır. Son üç hafta daha önceki tartışma süreçlerinde edinilen bilgilerin gözden geçirilmesini ve daha önceden seçilmiş konularda öğrenciler tarafından hazırlanacak dönem ödevlerinin sunuşunu içerecektir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Introduction |
2 | Koruma Terminolojisi ve Restorasyon |
3 | Mimari Restorasyonun Kısa Tarihi |
4 | Günümüzün Koruma Anlayışını Biçimlendiren Kavramlar: Değer |
5 | Günümüzün Koruma Anlayışını Biçimlendiren Kavramlar: Kültür |
6 | Günümüzün Koruma Anlayışını Biçimlendiren Kavramlar: Eğitim |
7 | Günümüzün Koruma Anlayışını Biçimlendiren Kavramlar: İhtiyaç ve Talep |
8 | Günümüzün Koruma Anlayışını Biçimlendiren Kavramlar: Aidiyet ve Mülkiyet |
9 | Günümüzün Koruma Anlayışını Biçimlendiren Kavramlar: Mevzuat |
10 | Günümüzün Koruma Anlayışını Biçimlendiren Kavramlar: Politika |
11 | Günümüzün Koruma Anlayışını Biçimlendiren Kavramlar: Medya |
12 | Genel Tekrar ve Tartışma |
13 | Genel Tekrar ve Tartışma |
14 | Dönem ödevi sunuşu |
|
Kaynaklar: |
VINAS, S. M., 2005. Contemporary Theory of Conservation, Elsevier,
ASATEKİN, G., 2004. Kültür ve Doğa Varlıklarımız, Neyi, Niçin, Nasıl Korumalıyız?, Ankara: T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı |
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Verilen okumalar ile belli konularda yapılan tartışmalarla ders ilerler. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 2 | %30 |
Dönem Ödevi | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |