PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Mimari Restorasyon Kavramını AnlamakARCH 511593 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Mimari restorasyon süreçleri veya restore edilmiş mimari eserler ile ilgili toplumda oluşan algının nedenlerinin araştırılması mimarlık ve restorasyon alanındaki tartışmalara yönelik önemli katkılar sağlayacaktır.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Dönemin başlangıcında koruma terminolojisi ve mimari restorasyonun kısa tarihi üzerinde durulacaktır. Bunun akabinde günümüzün mimari koruma anlayışını biçimlendiren değer, kültür, eğitim, ihtiyaç ve talep, aidiyet ve mülkiyet, mevzuat, politika, medya kavramları tartışılacaktır. Son üç hafta daha önceki tartışma süreçlerinde edinilen bilgilerin gözden geçirilmesini ve daha önceden seçilmiş konularda öğrenciler tarafından hazırlanacak dönem ödevlerinin sunuşunu içerecektir.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Introduction
2Koruma Terminolojisi ve Restorasyon
3Mimari Restorasyonun Kısa Tarihi
4Günümüzün Koruma Anlayışını Biçimlendiren Kavramlar: Değer
5Günümüzün Koruma Anlayışını Biçimlendiren Kavramlar: Kültür
6Günümüzün Koruma Anlayışını Biçimlendiren Kavramlar: Eğitim
7Günümüzün Koruma Anlayışını Biçimlendiren Kavramlar: İhtiyaç ve Talep
8Günümüzün Koruma Anlayışını Biçimlendiren Kavramlar: Aidiyet ve Mülkiyet
9Günümüzün Koruma Anlayışını Biçimlendiren Kavramlar: Mevzuat
10Günümüzün Koruma Anlayışını Biçimlendiren Kavramlar: Politika
11Günümüzün Koruma Anlayışını Biçimlendiren Kavramlar: Medya
12Genel Tekrar ve Tartışma
13Genel Tekrar ve Tartışma
14Dönem ödevi sunuşu
 
Kaynaklar:
VINAS, S. M., 2005. Contemporary Theory of Conservation, Elsevier, ASATEKİN, G., 2004. Kültür ve Doğa Varlıklarımız, Neyi, Niçin, Nasıl Korumalıyız?, Ankara: T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Verilen okumalar ile belli konularda yapılan tartışmalarla ders ilerler.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara sınav2%30
Dönem Ödevi1%30
Final Sınavı1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor