Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Mimari Restorasyon Kavramını Anlamak | ARCH 511 | 5 | 9 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Mimari restorasyon süreçleri veya restore edilmiş mimari eserler ile ilgili toplumda oluşan algının nedenlerinin araştırılması mimarlık ve restorasyon alanındaki tartışmalara yönelik önemli katkılar sağlayacaktır. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Koruma uygulamalarının toplum tarafından hangi aktörlerin yönlendirmesiyle algılandığının, yapılan koruma müdahalelerinin anlaşılıp anlaşılmadığının, restore edilmiş binalara ne tür anlamlar yüklendiğinin, sebep sonuç ilişkileri içinde tartışıldığı teorik bir derstir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Introduction |
2 | Koruma Terminolojisi ve Restorasyon |
3 | Mimari Restorasyonun Kısa Tarihi |
4 | Günümüzün Koruma Anlayışını Biçimlendiren Kavramlar: Değer |
5 | Günümüzün Koruma Anlayışını Biçimlendiren Kavramlar: Kültür |
6 | Günümüzün Koruma Anlayışını Biçimlendiren Kavramlar: Eğitim |
7 | Günümüzün Koruma Anlayışını Biçimlendiren Kavramlar: İhtiyaç ve Talep |
8 | Günümüzün Koruma Anlayışını Biçimlendiren Kavramlar: Aidiyet ve Mülkiyet |
9 | Günümüzün Koruma Anlayışını Biçimlendiren Kavramlar: Mevzuat |
10 | Günümüzün Koruma Anlayışını Biçimlendiren Kavramlar: Politika |
11 | Günümüzün Koruma Anlayışını Biçimlendiren Kavramlar: Medya |
12 | Genel Tekrar ve Tartışma |
13 | Genel Tekrar ve Tartışma |
14 | Dönem ödevi sunuşu |
|
Kaynaklar: |
Bu derse ait ders kitabı veya basılı ders notu yoktur. |
|
Diğer Kaynaklar: |
VINAS, S. M., 2005. Contemporary Theory of Conservation, Elsevier,
ASATEKİN, G., 2004. Kültür ve Doğa Varlıklarımız, Neyi, Niçin, Nasıl Korumalıyız?, Ankara: T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders başında öğrencilere listesi verilen okumalar ve belli konularda yapılan tartışmalarla ders ilerler.
Haftalık 3 saat ders anlatımı yapılır. 2 adet vize ve 1 adet final sınavları üzerinden değerlendirme yapılır.. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 2 | %30 |
Dönem Ödevi | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |