Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Yazılım Mimarisi | CENG 526 | 5 | 9 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Yazılım tasarımı ve mimarisi ile ilgili temel kavramları ve modelleri açıklayabilmek |
2. Uygun modelleme tekniklerini kullanarak yazılım tasarım planları geliştirebilir ve gösterebilmek |
3. Teknik olmayan gereksinimler ve kalite özelliklerini tasarıma entegre edebilmek |
4. Tasarım değerlendirme, doğrulama ve geçerleme tekniklerini uygulayabilmek |
5. Yaygın yazılım tasarım desenlerini tanıyıp etkili bir şekilde kullanabilmek |
6. Takım çalışması ile yazılım mimarisi projeleri tasarlayıp sunabilmek |
7. Mimari alternatifleri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirip tasarım kararlarını gerekçelendirebilmek |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Yazılım mimarilerinin gereksinimi, Yazılım geliştirme ve üretimi arasındaki farklar, İşlevsel olmayan gereksinimler ve mimarinin temelleri, Yazılım mimarilerinin modellenmesi, Yazılım mimarilerinin değerlendirilmesi ve çözümlenmesi, Çelişen mimari alternatiflerinin çözümlenmesi, Mimari gösterim dilleri, Atik yöntemlerin mimarideki rolü, Şablon temelli geliştirme, Arayüz temelli geliştirme, Servis temelli mimari ve yazılım üretim bantları. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş |
2 | Yazılım Tasarım Modelleri I |
3 | Yazılım Tasarım Modelleri II |
4 | Tasarım Gösterimleri |
5 | Tasarım Planları |
6 | NFR ve Kalite |
7 | Tasarım Değerlendirme |
8 | Tasarım Doğrulama |
9 | Tasarım Geçerleme |
10 | Tasarım Kalıpları I |
11 | Tasarım Kalıpları II |
12 | Proje Sunumları |
13 | Proje Sunumları |
14 | Genel Tekrar |
|
Kaynaklar: |
L. Bass, P. Clements, and R. Kazman: Software Architecture in Practice, Addison-Wesley, 2003.
|
|
Diğer Kaynaklar: |
C. Hofmeister, R. Nord, D. Soni: Applied Software Architecture, Addison-Wesley, 2000.
M. Shaw and D. Garlan: Software Architecture - Perspectives on an Emerging Discipline, Prentice-Hall, 1996.
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders, anlatım yöntemiyle yürütülecektir. Öğrencilerin ders konularını daha detaylı araştırmalarını teşvik etmek amacıyla bir dizi ödev verilecektir. Öğrencilerden, uzun süreli bir öğrenme topluluğu içinde bir ekip olarak çalışmalar yapmaları beklenecektir. Takımlar, dönem sonunda projelerini sunacaklardır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Ödev | 2 | %15 |
Proje | 1 | %15 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |