Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Sınırlar ve Göçler | ELL 654 | 6 | 9 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. 1. Sınırların ve göçlerin felsefi, politik ve estetik kavramlarında ve bunların metinsellikle ilişkisinde açık bir temel oluşturma. |
2. 2. Bu kavramların edebi analiz için bir referans çerçevesi olarak edebiyat teorisindeki güncel gelişmelerle nasıl ilişkili olduğunun anlaşılması. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Sınır kavramı genelde coğrafyayla ilintilidir ve dünyada olan olaylar çerçevesinde ulusal ve etnik kimlik kavramları ve göç eden nüfus ile bağlantılı olarak ele alınır. Bu ders sınır kavramıyla ilgili daha genel felsefi yaklaşımlara odaklanarak çeşitli düşünce sistemlerini ve belli insan gruplarının nasıl dışlandığını inceler. Bu çerçeve doğrultusunda, bu derste yalnızca coğrafi ve ekonomik ya da siyasi ayrımcılık değil, aynı zamanda sınıf, ırk, toplumsal cinsiyet kavramları, insan tanımının diğer canlılar ve yapay zeka ile olan ilişkisi, ve ideoloji ve inanç sistemleri de tartışılacaktır. Bu nedenle bu ders sömürgecilik, seyahat edebiyatı, göç edebiyatı, bilim kurgu edebiyatı gibi diğer derslerin konularıyla da ilişkilidir. Okunacak metinler edebiyat, sinema, görsel sanatlar ve sahne sanatları, arşivler ve medya malzemesinden oluşabilir. Kuramsal çerçeve Arendt, Anderson, Derrida, Althusser, Butler, Dennett, Haraway ve Hansell ve Grassie’nin yazıları gibi pekçok farklı metinden seçilebilir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Derse giriş |
2 | Kuramsal metinlerin tartışılması |
3 | Kuramsal metinlerin tartışılması |
4 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
5 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
6 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
7 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
8 | Vize |
9 | Kuramsal metinlerin tartışılması |
10 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
11 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
12 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
13 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
14 | İşlenmiş konuların tekrar geçirilmesi |
|
Kaynaklar: |
Okunacak metinler öğretim görevlisine bağlı olarak dönemden döneme değişiklik gösterebilir. Seçilen metinler öğrencilere öğretim görevlisi tarafından online veya fotokopi olarak sunulacaktır. |
|
Diğer Kaynaklar: |
Hannah Arendt- Origins of Totalitarianism
Benedict Anderson-Imagined Communities
Jacques Derrida-Politics of Friendship
Jacques Derrida-Margins of Philosophy
Louis Althusser-On Ideology
Daniel Dennett-Breaking the Spell
Judith Butler-Gender Trouble
Donna Haraway-Simians, Cyborgs and Women
Gregory Hansell and William Grassie- H+/-: Transhumanism and its Critics
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Yüz yüze ders anlatımı, sunular |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %50 |
Final Sınavı | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |