PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Sınırlar ve GöçlerELL 654693 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. 1. Sınırların ve göçlerin felsefi, politik ve estetik kavramlarında ve bunların metinsellikle ilişkisinde açık bir temel oluşturma.
2. 2. Bu kavramların edebi analiz için bir referans çerçevesi olarak edebiyat teorisindeki güncel gelişmelerle nasıl ilişkili olduğunun anlaşılması.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Sınır kavramı genelde coğrafyayla ilintilidir ve dünyada olan olaylar çerçevesinde ulusal ve etnik kimlik kavramları ve göç eden nüfus ile bağlantılı olarak ele alınır. Bu ders sınır kavramıyla ilgili daha genel felsefi yaklaşımlara odaklanarak çeşitli düşünce sistemlerini ve belli insan gruplarının nasıl dışlandığını inceler. Bu çerçeve doğrultusunda, bu derste yalnızca coğrafi ve ekonomik ya da siyasi ayrımcılık değil, aynı zamanda sınıf, ırk, toplumsal cinsiyet kavramları, insan tanımının diğer canlılar ve yapay zeka ile olan ilişkisi, ve ideoloji ve inanç sistemleri de tartışılacaktır. Bu nedenle bu ders sömürgecilik, seyahat edebiyatı, göç edebiyatı, bilim kurgu edebiyatı gibi diğer derslerin konularıyla da ilişkilidir. Okunacak metinler edebiyat, sinema, görsel sanatlar ve sahne sanatları, arşivler ve medya malzemesinden oluşabilir. Kuramsal çerçeve Arendt, Anderson, Derrida, Althusser, Butler, Dennett, Haraway ve Hansell ve Grassie’nin yazıları gibi pekçok farklı metinden seçilebilir.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Derse giriş
2Kuramsal metinlerin tartışılması
3Kuramsal metinlerin tartışılması
4Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması
5Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması
6Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması
7Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması
8Vize
9Kuramsal metinlerin tartışılması
10Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması
11Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması
12Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması
13Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması
14İşlenmiş konuların tekrar geçirilmesi
 
Kaynaklar:
Okunacak metinler öğretim görevlisine bağlı olarak dönemden döneme değişiklik gösterebilir. Seçilen metinler öğrencilere öğretim görevlisi tarafından online veya fotokopi olarak sunulacaktır.
 
Diğer Kaynaklar:
Hannah Arendt- Origins of Totalitarianism Benedict Anderson-Imagined Communities Jacques Derrida-Politics of Friendship Jacques Derrida-Margins of Philosophy Louis Althusser-On Ideology Daniel Dennett-Breaking the Spell Judith Butler-Gender Trouble Donna Haraway-Simians, Cyborgs and Women Gregory Hansell and William Grassie- H+/-: Transhumanism and its Critics
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Yüz yüze ders anlatımı, sunular
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara sınav1%50
Final Sınavı1%50
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor