Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Sosyal Bağlamlarda Benlik | PSY 506 | 5 | 9 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Benlik ile alakalı temel teorileri, sorunları ve konseptleri bilmek |
2. Benlik konseptinin temel modellerine ve benlik çalışmaları hakkındaki başlıca tartışmalara aşina olmak |
3. Bireylerin benlik ile alakalı düşüncelerini etkileyen temel faktörleri öğrenmek |
4. Araştırma metodoloji ve bulgularını anlamak, yorumlamak ve değerlendirmek |
5. Benlik ile alakalı düşüncelerdeki kültürel ve bireysel farklılıklar hakkında iç görü geliştirmek |
6. Akademik iletişim, tartışma, sunum ve yazım yeteneklerini geliştirmek |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, sosyal psikoloji alanındaki “benlik” kavramı ile ilgili temel konuları tanıtmaktadır. Derste “benlik” kavramı ile ilgili başlıca kuramlar, Türkiye’de ve diğer ülkelerde alanda yapılan çalışmalar ve konuya ilişkin yazında geçen klasik tartışmalar üzerinde durulacaktır. Ders kapsamında benliğin gelişimi, benlik bilgisi, benliğin bilişssel ve güdüsel yönleri, benlik saygısı, benlik düzenlemesi ve benlik sunumu gibi çeşitli konular tartışılacaktır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Ders Tanıtımı & Benlik ve Benlik Fikrinin Tarihsel Oluşumu |
2 | Benlik Üzerine Olan Bilgi Birikimi ve Benliğin Gelişimi |
3 | Temel konseptler: Kendini Geliştirme |
4 | Temel konseptler: Kendini Doğrulama |
5 | Temel konseptler: Kendini Sunma |
6 | Temel konseptler: Kendini Düzenleme |
7 | Arasınav |
8 | Temel konseptler: Kendini Sabote Etme |
9 | Öz-saygı |
10 | Öz saygıda bireysel farklılıklar: Etkili ve Değerlendirici Stratejiler |
11 | Öz-belirleme teorisi ve benliğin Bilişsel kontrolü |
12 | Terör yönetimi teorisi ve Öz-saygı İhtiyacı |
13 | Kültür ve benlik |
14 | Kapanış Notları& Araştırma Önerilerinin Sunumu/Eleştirisi |
|
Kaynaklar: |
Leary, M.R., & Tangney, J.P. (2003). The Handbook of Self and Identity The Guilford Press, Newyork 2003 978-1-4625-0305-6
Greenberg J. , Koole, L.S., & Pyszynski, T. (2004). Handbook of Experimental Existential Psychology The Guilford Press, Newyork 2004 1-59385-040-9
Baumeister, R. F. (1993). The self in social psychology: Key Readings Levittown, PA: Psychology Press. 1999 9780863775734
Deci, L.E. & Ryan, M.R. (2002). Handbook of Self-Determination Research Rochester, NY: The University of Rochester Press 2003 1-58046-108-5
Note: Other than the chapters from the aforementioned books, a number of articles are assigned by the instructor to the students. |
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Bu ders, öğrencilerin aktif katılımını ve tartışmalarını gerektiren etkileşimli bir ders olarak tasarlanmıştır. Öğrenciler, her hafta kitap bölümleri ve atanan araştırma makalelerinden oluşan okuma materyallerini okuyarak derse gelecekler ve bu materyaller hakkında sınıfta tartışmaları beklenecektir. Her hafta, öğrenciler kendilerine verilen okumalarla ilgili düşüncelerini, tepkilerini ve değerlendirmelerini içeren kısa bir tepki yazısı (reaction paper) teslim edeceklerdir. Dönem boyunca, öğrenciler ikili gruplar halinde, verilen okumaların ana temalarını vurgulamayı amaçlayan bir sunum yapacaklardır. Dönem sonunda ise, öğrenciler ders kapsamında ele alınan konular arasından ilgi duydukları bir konuda bir araştırma önerisi geliştireceklerdir.
|
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Katılım/Tartışma | 1 | %10 |
Take-home assignments | 10 | %20 |
Sunum | 2 | %20 |
Ara Sınav | 1 | %20 |
Final Projesi | 1 | %30 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |