Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Edebiyat, Bilim ve Teknoloji | ELL 652 | 6 | 9 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. 1. Bilim ve teknoloji ile ilgili önemli edebi, sanatsal ve diğer metinler hakkında bilgi edinme; |
2. 2. Bilim ve teknolojiden etkilenen edebiyat çeşitleri ve bunların metinsel biçimleri hakkında çeşitli eleştirel perspektifler geliştirmek; |
3. 3. Seçilen metinler üzerine eleştirel, bilimsel yazılar üretmek. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Her dönemde, yazınsal metinler bilim ve teknolojide eşzamanlı gerçekleşen, gelişmelere gönderme yapar. Ayrıca, günümüzde bilim ve teknolojideki hızlı gelişmeler nedeniyle sosyal bilim öğrencilerinin de bu alanlarda yeterli bilgi birikimi edinmeleri ve kavramları öğrenmeleri gerekmektedir.
Bu ders bilim ve teknoloji tarihindeki bazı önemli gelişmeleri hem kendi kapsamı çerçevesinde hem de yazılı, görsel ve diğer metinlerde yansıtıldığı şekliyle araştırır. Dersin odağı çeşitli alanlardaki bilgiler olabilir: hastalık ve tedavinin evrimi (örn. Hippokrat’tan modern tıbba ve gen terapilerine, plasebo etkisine, alternatif tıbba); matematikteki gelişmeler (örn. Babilliler, Mısırlılar, Yunanlar ve Çinler ile Arap Dünyasından ve Avrupa Rönesansı kriptografisine, dizge kuramı ve yapay zekaya); evren modelleri (örn. Democritus’tan Gödel, Einstein, Feynman ve Hawking’e); insanın hayvan ve makinayla ilişkisi (örn. Descartes ve LaMettrie’ten Darwin, Lakoff, Pinker, Minsky, Tipler, Kurzweil’e ve bilişsel bilim ile transhümanist düşüncedeki gelişmelere); ya da bilim, kuşkuculuk ve hümanizm arasındaki bağlantılar (örn. Dawkins, Harris, Dennett, Hitchens, Shermer).
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Bilim, teknoloji ve edebiyat çalışmalarına giriş |
2 | Seçilmiş birincil metinlerin tartışılması |
3 | Seçilmiş birincil metinlerin tartışılması |
4 | Seçilmiş birincil metinlerin tartışılması |
5 | Birincil metinlerin bağlam ve kuramsal referans çerçevelerine göre analizi |
6 | Birincil metinlerin bağlam ve kuramsal referans çerçevelerine göre analizi |
7 | Birincil metinlerin bağlam ve kuramsal referans çerçevelerine göre analizi |
8 | Birincil metinlerin bağlam ve kuramsal referans çerçevelerine göre analizi |
9 | Vize |
10 | Bilim ve teknolojideki seçilmiş konuların ve tarih-ötesi bağlamların tartışılması |
11 | Bilim ve teknolojideki seçilmiş konuların ve tarih-ötesi bağlamların tartışılması |
12 | Bilim ve teknolojideki seçilmiş konuların ve tarih-ötesi bağlamların tartışılması |
13 | Bilim ve teknolojideki seçilmiş konuların ve tarih-ötesi bağlamların tartışılması |
14 | İşlenmiş konuların gözden geçirilmesi |
|
Kaynaklar: |
Okunacak metinler öğretim görevlisine bağlı olarak dönemden döneme değişiklik gösterebilir. Seçilen metinler öğrencilere öğretim görevlisi tarafından online veya fotokopi olarak sunulacaktır. |
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Yüz yüze ders anlatımı, sunular |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %50 |
Proje | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |