Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Endüstriyel Psikoloji | MAN 564 | 5 | 9 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Psikolojinin organizasyondaki rolünü anlar |
2. Çalışan psikolojisinin bağlılık ve iş tatmini üzerindeki etkisini öğrenir |
3. Çalışan seçimi ve işe alımı ile ilgili pratik yaklaşımları öğrenir |
4. Performans ölçüm tekniklerini öğrenir |
5. Bir eğitim programının nasıl formüle edilebileceğini anlatır |
6. Çalışan motivasyonu ile ilgili kavramları anlatır |
7. İşletmede liderliğin rolünü öğrenir |
8. Grup ve ekip çalışması ile ilgili kavrmaları öğrenir |
9. İşletmede güç ve politikanın rolünü öğrenir |
10. Ölçme tekniklerinde temel bir bilgiye sahip olur |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu derste öğrencilere endüstriyel psikolojinin temelleri verilmesi amaçlanmıştır. Bu çerçevede öğrencilerin, bazı ölçme yöntemlerinin işletmedeki uygulamaları ile ilgili temel bilgilere sahip olmaları beklenmektedir. Bu tersin temel amacı ise öğrencilerde endüstriyel psikoloijinin temel ve pratik boyutlarının anlaşılmasının sağlanmasıdır. Diğer bir amaç ise psikolojinin örgütsel perfromansa genel anlamda etkinin öğrencilere anlatılmasıdır. Bu bağlamda endüstriyel psikoloijinin temel tanımlarını takiben ek ölçüm tekniklerinden bahsedilmektedir. Ardından, kişilik farklarının anlaşılması, iş analizi ve performans ölçümü bahsedilecek başlıklar arasında yet almaktadır. Daha sonra ise seçim ve eğitim ile ilgili başlıklara ek olarak yönetim bazlı başlıklardan motivasyon, liderlik, güç ve ekip çalışması da derste tartışılacaklar arasındadır.
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Endüstriyel Psikolojinin Temelleri |
2 | Örgütsel psikolojide ölçme yöntemleri |
3 | Kişisel farkların değerlendirilmesi |
4 | İş analizi ve performans |
5 | Performans ölçümü |
6 | Çalışan seçimi I: Test ve Mülakat |
7 | Çalışan seçimi II: Seçim Yöntemleri ve Karar Süreci |
8 | Çalışanların Eğitim Programlarının Tasarlanması |
9 | Çalışan Motivasyonu |
10 | İş tatmini ve Bağlılık |
11 | Çalışan stresi ve Olumsuz Çalışan Davranışları |
12 | Liderlik |
13 | Grup Çalışması ve Bağlı Konular |
14 | Güç, Etkileme ve Politika |
|
Kaynaklar: |
Öğretim Görevlisi tarafından dağıtılacak ders notları |
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Vaka analizleri-ders-soru cevap-tartışma |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %35 |
Ödev | 1 | %15 |
Final Sınavı | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |