PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Eğitimde Tasarımı DüşünmekDSGN 606693 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Farklı düşünme tekniklerini tanımak
2. Tasarım fikirleri geliştirmek ve bunları uygulamaya koymak için eğitim becerileri oluşturmak
3. Çeşitli düşünce tekniklerine ilişkin tasarım fikir ve çözümlerini değerlendirmek
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Fikirlerin gücünde tutkuyu, tutumları, yaşamları ve nihayetinde dünyayı değiştirmek mümkündür. Bu ders, dünyanın en ilham veren düşünürlerinden bilgi ve ilham sunmaktadır. Tasarım düşüncesinin gücü, yaratıcı ve eleştirel düşünmeyi besleyen hem zihin setlerini hem de spesifik teknikleri içeren çeşitli farklı düşünme türlerinde pratik yapmaktan ve güven duymaktan kaynaklanır. Bu derste tasarım düşüncesi eğitiminin faydalarının tartışılması amaçlanmaktadır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Bilinmeyen alanlara girme yeteneği ve özgüven
2etkili bir şekilde görüşme, altta yatan ihtiyaçları ortaya çıkarma, hipotezleri test etme
3Eleştirel düşünme, bilgi sentezi
4Empati, derin merak, sebat
5Varsayımları sorgulama ve "kutunun dışında" düşünebilme
6Karşılıklı öğrenme, başkalarının fikirlerine açık olma, görevde kalma yeteneği, farklı fikirleri saygıyla tartışmak, iş yükünü paylaşmak
7Yazma, çizim veya üç boyutlu binalarda beyin fırtınası becerileri
8İhtiyaç duyulduğunda kişinin düşüncesini daha yargısız, yargısız, fikir zengini kipine geçirme yeteneği, Açıklık, esneklik, fikirlerini tutabilmek gevşek, "what-if" düşünme
9Eylem yönelimi, açık bir tutum, çok çeşitli araç ve malzemelerle deneyim, prototip oluşturma yollarının icadı kolaylaştırıcı bir tutum, öncü bir tutum,
10Kişisel bir hakaret yerine, çok değerli bir bilgi kaynağı olarak görerek başarısızlığa yeni bir yaklaşım
11Aktif geribildirim ve kullanıcı geri bildiriminin kapsamlı değerlendirmesi
12Değerlendirmeye dayalı düşünce ve / veya tasarımın yeniden düzenlenmesi veya değiştirilmesi
13Temel proje yönetimi becerileri: nasıl önceliklendirme, sıra, ve planı, ilerlemenin nasıl değerlendirileceğini ve nasıl ayarlanacağını, risk alma ve yaratma becerisi
14Güçlendirme, motivasyon ve problem çözme becerileri
 
Kaynaklar:
 
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders, konferans ve seminer dizisi olarak düzenlenmiştir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Proje1%50
Ara sınav2%20
Ödev1%30
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor