Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Eğitimde Tasarımı Düşünmek | DSGN 606 | 6 | 9 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Farklı düşünme tekniklerini tanımak |
2. Tasarım fikirleri geliştirmek ve bunları uygulamaya koymak için eğitim becerileri oluşturmak |
3. Çeşitli düşünce tekniklerine ilişkin tasarım fikir ve çözümlerini değerlendirmek |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Fikirlerin gücünde tutkuyu, tutumları, yaşamları ve nihayetinde dünyayı değiştirmek mümkündür. Bu ders, dünyanın en ilham veren düşünürlerinden bilgi ve ilham sunmaktadır. Tasarım düşüncesinin gücü, yaratıcı ve eleştirel düşünmeyi besleyen hem zihin setlerini hem de spesifik teknikleri içeren çeşitli farklı düşünme türlerinde pratik yapmaktan ve güven duymaktan kaynaklanır. Bu derste tasarım düşüncesi eğitiminin faydalarının tartışılması amaçlanmaktadır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Bilinmeyen alanlara girme yeteneği ve özgüven |
2 | etkili bir şekilde görüşme, altta yatan ihtiyaçları ortaya çıkarma, hipotezleri test etme |
3 | Eleştirel düşünme, bilgi sentezi |
4 | Empati, derin merak, sebat |
5 | Varsayımları sorgulama ve "kutunun dışında" düşünebilme |
6 | Karşılıklı öğrenme, başkalarının fikirlerine açık olma, görevde kalma yeteneği, farklı fikirleri saygıyla tartışmak, iş yükünü paylaşmak |
7 | Yazma, çizim veya üç boyutlu binalarda beyin fırtınası becerileri |
8 | İhtiyaç duyulduğunda kişinin düşüncesini daha yargısız, yargısız, fikir zengini kipine geçirme yeteneği, Açıklık, esneklik, fikirlerini tutabilmek gevşek, "what-if" düşünme |
9 | Eylem yönelimi, açık bir tutum, çok çeşitli araç ve malzemelerle deneyim, prototip oluşturma yollarının icadı kolaylaştırıcı bir tutum, öncü bir tutum, |
10 | Kişisel bir hakaret yerine, çok değerli bir bilgi kaynağı olarak görerek başarısızlığa yeni bir yaklaşım |
11 | Aktif geribildirim ve kullanıcı geri bildiriminin kapsamlı değerlendirmesi |
12 | Değerlendirmeye dayalı düşünce ve / veya tasarımın yeniden düzenlenmesi veya değiştirilmesi |
13 | Temel proje yönetimi becerileri: nasıl önceliklendirme, sıra, ve planı, ilerlemenin nasıl değerlendirileceğini ve nasıl ayarlanacağını, risk alma ve yaratma becerisi |
14 | Güçlendirme, motivasyon ve problem çözme becerileri |
|
Kaynaklar: |
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders, konferans ve seminer dizisi olarak düzenlenmiştir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Proje | 1 | %50 |
Ara sınav | 2 | %20 |
Ödev | 1 | %30 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |