Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Tasarımda Karar Süreci | IAGR 504 | 5 | 2 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Karar verme süreçlerinin teorik temellerini anlamak |
2. Tasarım kararlarını etkileyen bilişsel önyargıları ve buluşsal yöntemleri belirlemak |
3. Tasarım bağlamlarında etkili karar vermeye yönelik stratejiler geliştirmek |
4. Tasarım kararlarını bilgilendirmek için farklı disiplinlerden gelen bilgileri sentezlemek |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, teorik temelleri, bilişsel önyargıları, etik hususları ve pratik uygulamaları kapsayan tasarımdaki karar süreçlerine kapsamlı bir genel bakış sağlar. Ayrıca tasarım bağlamında karar verme süreçlerinin teorik temellerini araştırır. Öğrenciler çeşitli karar verme modellerini, bilişsel önyargıları ve tasarım seçimlerini etkileyen faktörleri inceleyeceklerdir. Kararların tasarım sonuçlarını nasıl şekillendirdiğini anlamak için vaka çalışmalarının eleştirel analizi ve tartışılmasına vurgu yapılacaktır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Tasarımda Karar Sürecine Giriş |
2 | Karar Vermenin Teorik Temelleri |
3 | Tasarıma Karar Vermede Bilişsel ve Önyargılar |
4 | Tasarımda Buluşsal Yöntemler ve Önyargılar |
5 | Karmaşık Tasarım Ortamlarında Analitik Hiyerarşi Süreci |
6 | Tasarım Kararlarında Duygu ve Etkisi |
7 | Tasarım Ekiplerinde Grup Karar Verme |
8 | Tasarıma Karar Vermede Etik Hususlar |
9 | Tasarıma Karar Vermede Kültürel Etkiler |
10 | Sürdürülebilirlik ve Tasarıma Karar Verme |
11 | Tasarım için Karar Destek Sistemleri |
12 | Tasarım Karar Vermede Gelecekteki Eğilimler |
13 | Yenilik ve Yaratıcılıkta Karar Verme |
14 | Sentez ve Yansıma |
|
Kaynaklar: |
"Design Thinking: Integrating Innovation, Customer Experience, and Brand Value" by Thomas Lockwood
"Designing for Emotion" by Aarron Walter
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Simon, H. A. (1969). The Sciences of the Artificial. MIT Press.
Buchanan, R. (1992). Wicked Problems in Design Thinking. Design Issues, 8(2), 5-21.
Cross, N. (2006). Designerly ways of knowing. Springer. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Öğretim Yöntemleri
1. Anlatım-Sunuş
2. Tartışma-Buluş
Öğretim Teknikleri:
1. Gösterim
2. Soru - Cevap
3. Mikro öğretmen (Öğret- Yeniden öğret)
|
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %25 |
Final Sınavı | 1 | %50 |
Ödev | 5 | %25 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |