Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Kentsel Tasarım ve Dönüşüm Stüdyosu II | KENT 531 | 5 | 9 | 2 + 2 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Kentsel dönüşüm alanında özgün çalışmalar gerçekleştirebilmek için gerekli, uzmanlık düzeyinde bilgiye sahip olur. |
2. Kentsel dönüşüm alanında gerçekleştirilecek çalışmalar için gerekli sorun tespit etme, analitik düşünme, problem çözme ve karar verme gibi bilişsel ve pratik becerilere sahip olur. |
3. Kentsel dönüşüm konusunda planlama ve tasarımı da içeren ve uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız yürütebilir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Seçilen kentsel dönüşüm konusu ile ilgili olarak Kentsel Dönüşüm Stüdyosu I’de gerçekleştirilen literatür taraması ve yasal çerçeve incelenmesinde tanımlanan yaklaşımlar dikkate alınarak, seçilen proje alanında derlenen veriler ve uygulanan anketle elde edilen bilgilere göre izlenecek kentsel dönüşüm yaklaşımı belirlenecektir. Seçilen yaklaşım doğrultusunda proje alanında yapılacak uygulamanın, katılımın sağlanmasını da içeren yönetimsel boyutları tanımlanacak, öğrenciler tarafından kentsel dönüşüm alanıyla ilgili nazım ve uygulama imar planı ile kentsel tasarım önerileri hazırlanacak ve projenin fizibilitesi hesaplanacaktır |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Kentsel dönüşüm konusunda temel kavramlar ve yaklaşımların özetlenmesi |
2 | Kentsel dönüşümün yapılabilirliğini (fizibilitesini) hesaplamada kullanılabilecek yöntemler |
3 | Stüdyo kapsamında Kentsel Dönüşüm çalışması yapılacak alanda dönüşüm alanının özellikleri, paydaşlar ve beklentilerinin tanımlanması |
4 | Dönüşüm alanında uygulanacak dönüşüm yaklaşımının belirlenmesi |
5 | Paydaş beklentilerini karşılama düzeyi dikkate alınarak belirlenen dönüşüm yaklaşımının paydaşlarca kabul edilebilirliğinin belirlenmesi |
6 | Dönüşüm alanının imar planlarının hazırlanması için gerekli verilerin derlenmesi |
7 | Dönüşüm alanının 1/5000 ölçekli nazım imar planının hazırlanması |
8 | Dönüşüm alanının 1/1000 ölçekli uygulama imar planının hazırlanması |
9 | Dönüşüm alanının 1/1000 ölçekli uygulama imar planının hazırlanması. |
10 | Ön jüri: Hazırlanan planların değerlendirilmesi |
11 | Dönüşüm alanının kentsel tasarım projesinin hazırlanması |
12 | Dönüşüm alanının kentsel tasarım projesinin hazırlanması |
13 | İkinci ön jüri: Hazırlanan kentsel tasarım projelerinin değerlendirilmesi |
14 | Hazırlanan dönüşüm projesinin yapılabilirliğinin (fizibilite) belirlenmesi |
|
Kaynaklar: |
Joseph de Chiara, Julius Panero and Martin Zelnik – Time-Saver Standards for Housing and Residential Development (Second Edition) – Tata McGraw Hill,2011.
Matthew Carmona, Steeve Tiesdell, Tim Heath and Taner Öç –Public Places Urban Spaces: The Dimensions of UrbanDesign, Routledge, 2010.
Peter Roberts - Urban Regeneration, SAGE, 2015
Leonhard Schenk - Designing Cities; Basics, Principles, Projects, Bilhauser Basel, 2012.
Asuman Türkün (derleyen) - Mülk, Mahal, İnsan: İstanbul'da Kentsel Dönüşüm, İstanbul Bilgi Üniversitesi yayını, 2014.
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders anlatımı, literatür taraması, Kentsel Dönüşüm Stüdyosu için seçilen alanda yapılmış araştırma ve anket sonuçlarının değerlendirilmesi, kentsel dönüşüm için geliştirilen yöntemlerin sunumu ve proje alanı ile ilgili uygulama imar planı ve kentsel tasarım projesi ile fizibilite etüdünün öğretim üyelerinin yönlendirmesiyle hazırlanması, projelerin jüri tarafından değerlendirilmesi.
|
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 2 | %60 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |