Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Seramik Form Tasarımı | THEA 287 | | | 3 + 0 | 3 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Sanatsal duyarlılığın uygulamaya aktarılabildiği disiplinler arası tasarımların öğrenilebilmesi. |
2. Seramik ve tasarım ilişkisini doğru değerlendirmek. |
3. Malzemenin yapısal özellikleri ile biçim-işlev birlikteliğinin nasıl kurulması gerektiğini kavramak. |
4. Seramik ile birlikte kullanılabilecek malzeme ve materyallerin tanınması ve bunların bir arada düşünülebilmesi yetisinin kazandırılması. |
5. Büyük ölçekte soyut formlarla ve seraamik malzeme özellikleri arasında ilişki kurabilecek bilgi sahibi olmak. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
THEA 287 Seramikte Form Tasarımı (Form Design in Ceramics) dersi üniversitemizin tüm bölümlerine açık serbest seçmeli statüsünde bir derstir.
20. yy. sonrası gelişen tasarım kavramı içerisinde seramik malzemelerle yaratıcı düşünme ve sanatsal ifade gücünün geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Ulaşılmak istenen sonuç; lisans düzeyindeki öğrencilere seramiğin tasarım ve üretimindeki teknik-malzeme özelliklerinin artistik yaratım ve duyarlılıkla endüstriyel üretime yansıtılabildiği kullanabilme yetisi kazandırmaktır.
|
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Bulunmamaktadır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Tanışma. THEA 287 Seramikte Form Tasarımı dersinin amacı ve konuları hakkında bilgilendirme. |
2 | Çamur yoğurma tekniği. Yoğurulan çamurla serbest deneme çalışması. İncelenen seramik eserler arasından dönem içinde yapılacak olan objenin seçimi. |
3 | Çamur yoğurma tekniği. Yoğurulan çamurla serbest deneme çalışması. İncelenen seramik eserler arasından dönem içinde yapılacak olan objenin seçimi |
4 | Seramik objenin uygun şekillendirme yöntemi seçilerek şekillendirilmeye başlanması. |
5 | 3 boyutlu objenin şekillendirilmesi |
6 | 3 boyutlu objenin şekillendirilmesi |
7 | 3 boyutlu objenin şekillendirilmesi |
8 | Ara sınav |
9 | 3 boyutlu objenin şekillendirilmesi |
10 | 3 boyutlu objenin şekillendirilmesi |
11 | Şekillendirmesi tamamlanan çalışmaların kurutmaya bırakılması, kuruma sürecinin takibinin yapılması |
12 | Kuruyan çalışmaların rötuşlanarak bisküvi pişiriminin yapılması |
13 | Bisküvi pişirimi yapılan çalışmaların sırlanması |
14 | Sırlanan çalışmaların fırınlanması |
|
Kaynaklar: |
Seramik Teknolojisi Prof. Dr. Ateş ARCASOY. Marmara Üniversitesi Yayın No: 457 Güzel Sanatlar Fakültesi. Yayın No: 2 |
|
Diğer Kaynaklar: |
Glaze The Ultimate Ceramic Artist's Guide to Glaze and Color Hardcover. August 1, 2014 by Brain Taylor, Kate Doody. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Stüdyo dersine dayalı, sınıf-grup tartışmaları ve bireysel çalışma. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %25 |
Final Sınavı | 1 | %45 |
Ödev | 1 | %20 |
Derse Devamsızlık | 1 | %10 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir. | 0 |
2 | Farklı disiplinler ile ilgili kavram, fikir ve verileri alanı ile ilişkilendirerek bilimsel yöntemle inceler; problemi tanımlar, analiz eder, değerlendirir ve tartışır. | 4 |
3 | Toplum, aile ve bireyin özelliklerine uygun öğrenme gereksinimlerini belirler; bu gereksinimlere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular, değerlendirir ve yönetir. | 0 |
4 | Küresel ve toplumsal eğitim problemleri (sağlık, güvenlik, çevre, mesleki alanında vb.) ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterli bilince sahip olur. | 1 |
5 | Alanı ile ilgili sorunlara ilişkin önerilerini etik kuralları dikkate alarak yazılı ve sözlü olarak aktarır.
| 0 |
6 | Disiplin içi ve disiplinler arası bir çalışmada bireysel veya takım olarak etkinlikleri planlar, yönetir ve rapor eder. | 4 |
7 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir | 2 |
8 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlara yönelik yaratıcı fikirler geliştirir. | 0 |
9 | Evrensel ve kültürel değerlere (demokrasi, insan hakları, çevre bilinci, bilimsel, etik ve estetik değerler vb.) sahip çıkar. | 4 |
10 | Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. | 4 |
11 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. | 0 |