Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İspanyolca III | TINS 391 | | | 3 + 0 | 3 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İspanyolca |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Günlük hayatta sıkça kullanılan (kendimiz ve ailemiz hakkında bilgi verirken; alışveriş, mahalle, iş yeri gibi ortamlarda bulunurken kullandığımız) sözcük ve ifadeleri anlayabilecekler |
2. Kısa, net ve basit mesaj ve bildirimleri anlayabilecekler |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu derste Mütercim-Tercümanlık Bölümü öğrencilerinin İspanyolca dilinde gerekli becerileri kazanarak bu dilden Türkçeye çeviri yapabilecek düzeye gelmeleri hedeflenir. Öğrenciler İspanyolcada yaygın olarak kullanılan sözcük ve ifadeleri anlayabilecek, dört temel beceriyi kullanarak günlük hayatta karşılaşılan belli durumlarda kendilerini ifade edebilecek seviyeye ulaşacaklardır.
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Dersin tanıtılması; Span 292 dersinin kısa tekrarı |
2 | Karşılaştırma amacıyla kullanılan ifadeler ( más que, menos que) |
3 | Hava durumunu anlatan ifadeler; Kişisel olmayan fiiller: llover, nevar |
4 | Yakın geçmiş zaman |
5 | Geçmiş zaman |
6 | Yakın geçmiş zaman- geçmiş zaman farkı |
7 | Vücudun bölümleri |
8 | Doler fiili |
9 | Hay que (kişinin belirtilmediği, zorunluluk ifade eden cümleler)- Tener que (kişisel zorunluluk ifade eden cümleler) (dinleme-okuma, yazma ve konuşma); 2. Ara sınav ; Konu Tekrarı |
10 | Hay que-tener que farkı |
11 | ‘se puede/ no se puede’ ifadelerinin kullanımı |
12 | Türkçede "En + sıfat" şeklinde kullanılan ifadelerin İspanyolca karşılıkları |
13 | Geçmiş Zaman Kipinin tekrarı |
14 | Genel tekrar |
|
Kaynaklar: |
1) Ven 1 – Español Lengua Extranjera – Libro del Alumno, 2000, F. Castro, F. Marin, R. Morales y S. Sosa, I.S.B.N.:84-7711-045-X ---Edelsa Grupo Didascalia, S.A.
2) Ven 1 – Español Lengua Extranjera – Libro de Ejercicios, 2000, F. Castro, F. Marin, S. Sosa, I.S.B.N.:84-7711-046-8 ---Edelsa Grupo Didascalia, S.A
Bu iki kitabın 9-10-11 üniteleri TINS391 dersi için kullanılacaktır. |
|
Diğer Kaynaklar: |
Derste kullanılan ek materyaller. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Farklı düzeydeki öğrencilerin ihtiyaçlarına uygun olarak planlanan bu derste iletişimsel yöntemler izlenir. Alıştırmaların yer aldığı notlar öğretmen tarafından öğrencilere verilir. Dersin işlenmesinde öğretmen, Audio-CD, Power Point, DVD gibi eğitim araçlarından yararlanır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %60 |
Derse Devamsızlık | 0 | %5 |
Ödev | 1 | %5 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |