Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Fikirlerden Biçimlere | INAR 296 | | | 3 + 0 | 3 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Soyut konseptlerle mekan tasarımı arasında bir anlayış geliştirir |
2. Tasarımcı düşünme yetilerini ve tasarım duyarlılığını arttırır |
3. Mekansal tasarımda soyut sanat ve felsefenin duygusal, anlatısal ve kavramsal boyutlarına dair bir anlayış sergiler |
4. Kendi tasarım sürecini eleştirel olarak değerlendirir. |
5. Görsel, işitsel ve yazılı uyaranları biçime dönüştürür. |
6. Farklı disiplinlerden gelen içerikleri tasarımla ilişkilendirir. |
7. Kavramsal düşünceyi fiziksel/biçimsel çıktılara dönüştürür. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
"Fikirlerden Forma", soyut resim, müzik ve felsefe gibi çeşitli sanatsal disiplinlerden soyut kavramların somut mekansal formlara dönüştürülmesini araştıran bir dersidir. etkileşimli konu anlatımları, tartışmalar, vaka çalışmaları ve tasarım ödevleri aracılığıyla öğrenciler soyut fikirleri nasıl analiz edeceklerini, temel unsurları nasıl çıkaracaklarını ve bunları yaratıcı bir şekilde iç mimari tasarımlara nasıl dönüştüreceklerini öğreneceklerdir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Derse Giriş + Kavramsal Çerçeve: Düşünme, Algı, Form |
2 | Bilişsel Süreçler ve Tasarımda Fikir Üretimi |
3 | Yaratıcı Düşünce Yöntemleri (SCAMPER, Lateral Thinking vb.) |
4 | Soyuttan Somuta: Görselden Forma Geçiş Yöntemleri |
5 | Resimden Forma: Analiz ve Tasarım İlkeleri |
6 | Uygulamalı Çalışma I – Resimden Üç Boyuta |
7 | Eleştiri ve Geliştirme Atölyesi |
8 | Müzikten Forma: Ritim, Katman, Harmoni |
9 | Uygulamalı Çalışma II – Müzikal Dönüşüm |
10 | Düşünceyi Biçimlendirmek: Kavramsal Tasarım |
11 | Metinden Forma: Anlam, Katman, Yorumsallık |
12 | Uygulamalı Çalışma III – Sözelden Mekâna |
13 | Final Projesi Üzerine Atölye ve Kritik |
14 | Final Sunumu ve Genel Değerlendirme |
|
Kaynaklar: |
Rich Farris ,Principles of Creativity: Architecture's Insight to Invention, R. Farris, 2012
Harry Francis Mallgrave, The Architect's Brain: Neuroscience, Creativity, and Architecture, John Wiley & Sons, 2011
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Abstract Painting:
"Abstract Art" by Anna Moszynska
"Abstract Expressionism" by Barbara Hess
"Abstract Painting: Concepts and Techniques" by Vicky Perry
Music:
"The Jazz Standards: A Guide to the Repertoire" by Ted Gioia
"The Sound of Painting: Music in Modern Art" by Karin Von Maur
"The Birth of the Cool: Beat, Bebop, and the American Avant-Garde" by Lewis MacAdams
Philosophy:
"Philosophy and Design: From Engineering to Architecture" edited by Pieter E. Vermaas
"Philosophy of Design: A Meta-Philosophical Inquiry" by A. F. Pereira and Paul T. Groth
"Design and Truth in Autobiography" by David L. Mosley |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Öğretim Yöntemleri
1. Anlatım-Sunuş
2. Tartışma-Buluş
Öğretim Teknikleri:
1. Gösterim
2. Altı Şapka Düşünme Tekniği
3. Altı Ayakkabı Uygulama Tekniği
4. Mikro Öğretmen (Öğret - yeniden öğret) |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %15 |
Sözlü Sunum | 3 | %45 |
Final Projesi | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |