Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Öngerilimli Betona Giriş | CE 484 | | | 3 + 0 | 3 | 6,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Öngerilimli beton elemanların analizini ve tasarımını anlamak |
2. Çeşitli kaynaklardan kaynaklanan kayıpları hesaplamak |
3. Belirli bir yükleme altında öngerilmeli beton eğilme elemanlarındaki kesit gerilmelerini belirlemek |
4. Eğilme ve kesme kuvvetleri altında öngerilmeli elemanları tasarlamak |
5. Öngerilmeli bir elemanın kısa ve uzun vadeli sehimlerini hesaplamak |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | CE 382 |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders öngerilmenin temel mekaniğini ve bunun beton yapı elemanlarına uygulamalarını tanıtmaktadır. Bu derste öngerilme kayıpları, öngerilmeli beton yapı elemanlarının eğilme ve kesme tasarımı, sehim hesaplamaları tartışılmaktadır. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yok |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Öngerilime giriş |
2 | Öngerilim ve ard gerilim teknolojisi |
3 | Malzeme davranışı |
4 | Kayıplar |
5 | Kayıplar |
6 | Eksenel yükler altında davranış |
7 | Eksenel yükler altında davranış |
8 | Eğilme analizi |
9 | Eğilme analizi |
10 | Eğilmeye karşı tasarım |
11 | Eğilmeye karşı tasarım |
12 | Kesme tasarımı |
13 | Kesme tasarımı |
14 | Bilgisayar uygulaması |
|
Kaynaklar: |
T. Y. Lin and N. H. Burns Design of Prestressed Concrete Structures John Wiley and Sons 1981
M. P. Collins and D. Mitchell Prestressed Concrete Structures Prentice-Hall 1990
Leonhardt, Fritz Prestressed Concrete Structures Wilhelm Ernst & Sohn 1964
|
|
Diğer Kaynaklar: |
PCI Design Handbook Precast and Prestressed Concrete Institute PCI 1999
ACI 318-05 Building Code Requirements for Structural Concrete American Concrete Institute 2005
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Haftada üç saat ders yapılacaktır. Öğrencilerin mühendislik yetenek ve bilgilerini ölçmek amacıyla ödevler, bir ara sınav ve kapsamlı bir final sınavı verilecektir. Devam ağırlığı %5, ödevlerin toplam ağırlığı %25, ara sınav ağırlığı %30 ve final sınavının ağırlığı %40 olacaktır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Ödev | 4 | %25 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
Derse Devamsızlık | 14 | %5 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayar tabanlı hesaplama ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda bilgi sahibi olma. | 3 |
2 | Bu bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 0 |
3 | Karmaşık mühendislik problemlerini; temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi. | 0 |
4 | Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi. | 0 |
5 | Karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi. | 0 |
6 | Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dâhil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi. | 0 |
7 | Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi. | 0 |
8 | Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi sahibi olma. | 0 |
9 | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 0 |
10 | Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma ve etik sorumluluk hakkında bilgi sahibi olma. | 0 |
11 | Hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık sahibi olma. | 0 |
12 | Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi. | 0 |
13 | Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi. | 0 |
14 | Proje yönetimi, ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olma. | 0 |
15 | Girişimcilik ve yenilikçilik konusunda farkındalık sahibi olma. | 0 |
16 | Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi. | 0 |