Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Pazarlama Araştırması | MAN 403 | 4 | 1 | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Araştırma tasarımı, anket geliştirme, veri toplama işlemleri, veri analizi, sonuçların sunumu ve müşteri yönetimi dahil olmak üzere iş dünyasında pazarlama araştırması yapma yöntemlerini öğrenecek ve bu yöntemleri projelerde uygulayabilecek |
2. Pazarlama araştırmalarında nicel ve nitel yaklaşımların arasındaki farkları ve kullanımlarını kavrayabilecek |
3. Veri analizi yapmak için SPSS istatistik yazılımını öğrenecek ve kullanabilecek |
4. Endüstride kabul gören standartlara göre seçtikleri bir pazarlama problemi üzerine bir pazarlama araştırması çalışması planlayabilecek |
5. Pazarlama araştırması önerisi yapabilecektir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, hedef pazarın ve pazardaki tüketici ihtiyaçlarının anlaşılmasında önemli rol oynayan uygulamalı bir işletmecilik disiplini ile ilgilidir. Ders öğrencilere; pazarlama araştırmasının temelleri, değişik araştırma teknikleri ve bu tekniklerin pazarlama yöneticilerine pazarlama problemlerinin çözümünde nasıl yardımcı olacakları konusunda geniş bir bakış açısı kazandıracak şekilde tasarlanmıştır. Derste; problem tanımlama, araştırma tasarımı, örnekleme, anket tasarımı, veri toplama, veri analizi, hipotez testi ve sonuçların raporlanması aşamalarından oluşan pazarlama araştırması süreci incelenmektedir.
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Pazarlama Araştırmasının Niteliği ve Kapsamı |
2 | Pazarlama Araştırması Metodolojileri |
3 | Araştırma Projesinin Planlanması |
4 | Ölçme ve Ölçeklendirme ile İlgili Temel Kavramlar |
5 | Tutum Ölçümü |
6 | Anket Tasarımı |
7 | Ara Sınav |
8 | Örnekleme Süreci ve Seçimi |
9 | Pazarlama Araştırmalarının ve Etik Konularının Pazarlama Araştırmalarında Yönetimi |
10 | SPSS'e Giriş |
11 | Veri Hazırlama ve İşleme |
12 | SPSS'de Veri Analizi |
13 | Hipotez Testi |
14 | Araştırma Örneklemi Uygulamaları |
|
Kaynaklar: |
Jr., Joseph Hair , Mary Celsi , Robert Bush, David Ortinau (2017) Essentials of Marketing Research (4th Edition) McGraw Hill
ISBN 978-1-259-25246-4
Carl McDaniel Jr. and Roger Gates (2010) Marketing Research with SPSS (8th Edition) John Wiley and Sons. ISBN 978-0-470-41436-1
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Tony Proctor (2005) Essentials of Marketing Research (4th Edition) Financial Times Prentice Hall. ISBN 978-0-273-69494-6
Ayhan Ural, İbrahim Kılıç (2010) Bilimsel Araştırma Süreci ve SPSS ile Veri Analizi Detay Yayıncılık ISBN 975-8969-17-X
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
İki saat ders, bir saat SPSS laboratuvarı uygulaması yapılmaktadır. Ayrıca, öğrenciler için farklı vaka incelemeleri hazırlanmaktadır. Öğrencilerin; vakaların okunması, vaka sorularına cevap verilmesi ve programın uygulanmasını öğrenmek için laboratuvar saatlerine katılmaları beklenmektedir.
|
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %20 |
Proje | 1 | %45 |
Final Sınavı | 1 | %35 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |