Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Örgütsel Davranış | MAN 211 | 2 | 1 | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Örgütsel davranışa ilişkin temel kavramları anlar ve tanımlar. |
2. Örgütsel yapılarda davranışın rolünü kavrar. |
3. İyi iletişim becerilerin nasıl geliştiştiğini kavrar. |
4. Etik konularına ilişkin uygun akıl yürütme becerisi kazanır. |
5. Örgütlerde çok kültürlülük ve çeşitlilik konularını anlayabilir |
6. Farklı kültür ve davranışlarla ilgili sorunları çözmek için doğru kararlar verebilmeyi öğrenir. |
7. Yansıtıcı düşünce yeteneği kazanır. |
8. Örgütsel davranışa ilişkin bilimsel bir makaleyi inceleyebilir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu dersin amacı öğrencileri örgütlerde nasıl davranacakları konusunda eğitmektedir. Ders ayrıca, yöneticilerin (veya yönetici olacakların) örgütsel davranış kuramlarını uygulardan karşılaşabilecekleri zorluk ve fırsatlara da vurgu yapar. Ders öğrencilerin, örgüt kültürü, örgüt iklimi, değerler, örgütlerdeki roller ve diğer kişilerin davranışlarını nasıl yorumlayacakları konularını anlamalarına yardımcı olur. Öğrenciler ders yoluyla, liderlik, çatışma yönetimi, ekip çalışması ve müzakere yetenekleri gibi değişik davranışsal yeteneklerini geliştirme imkanına sahip olurlar.
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Örgütlerde birey ve davranış dinamikleri |
2 | Örgütsel davranış modelleri |
3 | İletişim Yönetimi |
4 | Sosyal sistemler ve Örgütsel Kültür |
5 | Motivasyon |
6 | Performans değerleme ve ödüllendirme |
7 | Ara Sınav |
8 | Güçlendirme ve Katılım |
9 | Tutum |
10 | Çatışma, güç ve örgütsel politik |
11 | Resmi ve resmi olmayan gruplar |
12 | Çalışma Takımları |
13 | Örgütsel değişim |
14 | Stres |
|
Kaynaklar: |
Newstrom, J. (2015) Organizational behavior, Human Behavior at work 14th ed. McGraw Hill ISBN 978-1-259-25442 |
|
Diğer Kaynaklar: |
- |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Üç saat teorik içerikli ders yapılır. Dersle ilgili ek kaynaklar dersin web sayfasında yayınlanır. Öğrencilerden bir makale incelenmesi ve bir örnek olay incelenmesi beklenir. Katılım ve devam etmek, ders için çok önemlidir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %40 |
Final Sınavı | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |