Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Adli Metinler ve Meslek Kuralları | HUK 491 | 4 | 12 | 2 + 0 | 2 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Çeşitli dava dilekçe örnekleri üzerinden hukuk ve ceza davalarında dilekçe hazırlamayı öğrenir. |
2. İcra takibi aşamasında kullanılan takip talebi ile ödeme ve icra emri gibi adli yazışmalar ile mahkemeler tarafından kullanılan müzekkerelerinin içerikleri hakkında bilgi sahibi olur. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Hukuk ve ceza davalarına ilişkin çeşitli dilekçelerin hazırlanmasının ve diğer bazı yazışma usullerinin öğretilmesi ve ayrıca meslek kuralları hakkında öğrencinin bilgilendirilmesine yönelik bir derstir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Hukuk Dili |
2 | Adlî yazışmaya ilişkin temel kavramlar |
3 | Hukuk davalarında yargılamanın taraflarınca kullanılan dilekçe örnekleri |
4 | Ceza davalarında yargılamanın taraflarınca kullanılan dilekçe örnekleri |
5 | İcra ve İflas aşamasında kullanılan belge ve dilekçeler |
6 | İlanlar ve tebliğ belgeleri |
7 | Mahkeme Kararlarının incelenmesi |
8 | VİZE HAFTASI |
9 | Sözleşme örnekleri |
10 | Noter belgeleri |
11 | Avukatlık, hukuki danışmanlık ve hâkimlik-savcılık meslekleri hakkında temel |
12 | Avukatlık stajı |
13 | Hâkimlik-savcılık stajı |
14 | Meslek Kuralları |
|
Kaynaklar: |
Ejder Yılmaz, Adlî Yazı ve Yazışma Usulleri, Yetkin Yayınevi, 2014, ISBN: 9789754648379 |
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders anlatımı,soru- cevap, uygulama çalışmaları. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %40 |
Final Sınavı | 1 | %60 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |