PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Yaratıcı Düşünme ve YazmaHİR 115113 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin Türü
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Bir fikri yaratıcı hale getiren unsurların neler olduğu hakkında bilgi sahibi olur.
2. Çağın gereklerine uygun, cazip, özgün fikir üretebilme becerisine sahip olur.
3. Yaratıcı bir fikri yazılı metne dönüştürebilir.
4. Farklı yazılı metin türlerine ve her bir türün gereklerine hakim olur.
5. Yazılı metinlerde doğru dilbilgisi kullanabilir.
6. Yazılı metinlerde anlam bütünlüğü kurabilir ve güçlü bir anlatım diline sahip olur.
7. Farklı metin türlerine ve mecralara uygun üslup ve tarzlara hakim olur.
8. Halkla ilişkiler metinleri, yaratıcı metinler ve akademik metinlerin esaslarını bilir; bu esasları etkili ve doğru biçimde uygulayabilir.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders kapsamında öğrencilere temel metin yazma becerileri verilmekte, öğrenciler yaratıcı düşünme ve yazma yollarını öğrenmekte, yazılı metinlerde dilbilgisi kuralları, anlam ve bütünlük, üslup ve tarz, halkla ilişkiler metinlerine dair temel esaslar, yaratıcı metinlere dair temel esaslar, akademik metinlere dair temel esaslar ve uygulamaları konularına değinilmektedir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

-
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Ders Programının Tanıtılması ve Derse Genel Bakış
2Yaratıcılık Nedir? Yaratıcı Fikir Bulma Süreçleri
3Yaratıcı Fikirden Yaratıcı Metne
4Yazılı Metin Türleri
5Yazılı Metinlerde Dilbilgisi
6Yazılı Metinlerde Dilbilgisi
7Vize Sınavı
8Yazılı Metinlerde Anlam, Üslup ve Tarz
9Temel Halkla İlişkiler Metinleri
10Temel Halkla İlişkiler Metinleri Yazma Uygulamaları
11Yaratıcı Metinler
12Yaratıcı Metin Yazma Uygulamaları
13Akademik Metinler ve Uygulamaları
14Sunumlar
 
Kaynaklar:
Ferit Edgü-Yazmak Eylemi Robert Fulford -Anlatının Gücü: Kitle Kültürü Çağında Hikayecilik Wayne C. Booth-Kurmacanın Retoriği Haruki Murakami-Mesleğim Yazarlık Ernest Hemingway-Yazma Üzerine Ursula K. Le Guin-Dümeni Yaratıcılığa Kırmak
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Üç saat anlatım, metin yazma uygulamalarının yapılması, örnek metinler üzerinden tartışma ve analiz
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Vize Sınavı1%30
Proje1%20
Sınıf içi egzersizler5%10
Final Sınavı1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1İletişim bilimleri literatürünü bilir.3
2Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını destekleyen diğer sosyal bilimlere yönelik temel bilgileri edinir ve ilişkilerini kurar.2
3Halkla İlişkilere yönelik teorik ve uygulamalı bilgileri edinir ve mesleki yeterlilik kazanır.4
4Reklamcılık alanında teorik ve uygulamalı bilgileri edinir ve mesleki yeterlilik kazanır.3
5Sosyal bilimler ve sanat alanında entellektüel bilgi kapasitesine sahip olur, medya okur-yazarlığı konusunda yetkin hale gelir.4
6Mesleki ve sosyal becerilerini geliştirir. Görsel algısını güçlendirir ve çözümleme yeteneği kazanır.3
7Üstleneceği projeler ve uygulama faaliyetleriyle ekip çalışmasını öğrenir ve sosyal uyum yeteneğini kazanır.3
8İlgili alanlarda araştırma, analiz ve raporlama üzerine bilgi ve deneyim kazanır.1
9Staj imkanlarıyla sektörle işbirliği kurabilir ve kariyer hedeflerini belirler.2
10İlgili alanlarda uluslararası literatürü ve örnekleri takip edecek düzeyde dil yeterliliğine sahip olur.2
11Halkla ilişkiler ve Reklamcılık alanındaki bilgilerini bireysel ve/veya grup çalışmalarında kullanarak sosyal sorumluluk projelerine katkı sağlayabilir.4
12İletişim etiği ve mesleki etik donanımıyla bireysel etik bilincini geliştirir.3
13Mesleğe yönelik uygulama dersleri sayesinde sektördeki istihdam rekabetinde öncelik kazanır.4
14Örgütsel davranış biçimlerini öğrenir, sosyal haklar konusunda literatürü takip eder.1
15Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında gerekli olan teknolojik yenilikleri takip eder ve kullanır.2
16Starejik düşünmeyi, planlamayı ve uygulamayı öğrenir,  evrensel düşünme yeteneğini kazanır.3
17Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını da kapsayan iletişim ve medya sektörünün farklı dallarında da  uzmanlaşacak bilgi donanımına sahip olur.4
18Mesleki profesyonelliğini destekleyecek yaratıcı üretim, sunum ve ikna tekniklerini öğrenir.4
19Toplumsal, kurumsal, bireysel çalışmalarda varlık gösterebilecek projeler üretebilir.4
20İletişim hukukunu bilir ve alana ilişkin hukuksal çerçeveye hakim olur.1