PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Reklam Üretim SüreçleriHİR 4263 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Reklam üretiminin çok aktörlü ve çok boyutlu bir süreç olduğunu öğrenir.
2. Amaca göre doğru hedef kitle ve medya seçimlerinin hangi değişkenlere dikkat edilerek yapılacağını öğrenir.
3. Bir reklam planlamasının nasıl yapılması gerektiği hakkında bilgi sahibi olur.
4. Bir bütün olarak reklamın işleyiş süreçlerine vakıf olur
5. Edindiği bilgiler neticesinde bir reklamı çözümleyebilir, ardındaki stratejik tercihleri neden-sonuç ilişkisi içerisinde yorumlayabilir.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu derste bir reklamın üretim sürecinin birimleri, reklamın etkisini tayin eden faktörler ve üretim süreçlerini açıklamaya çalışan kuram ve modeller disiplinler arası bir yaklaşım ve deneyim kazandırma yöntemleriyle ele alınmaktadır. Bu doğrultuda reklam türleri, medya tercihleri, reklam üretim sürecinin aktörleri ve bu aktörler arasındaki ilişkiler, hedef kitle, tüketici davranışları ve reklam stratejileri oluşturma süreci arasındaki yakın bağlantı, reklamcılıkla ilgili denetleyici kuruluşlar vb. unsurlar incelenmekte, üretim süreçlerine olan etkileri güncel örnekler üzerinden tartışılmaktadır.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Ders içeriğinin açıklanması
2Bir iletişim biçimi olarak reklam ve reklam türleri
3Reklamın işlevleri
4Reklam üretim sürecinin aktörleri (Reklamveren, reklam ajansı, medya, alıcı)
5Reklamda amaca göre medya seçimi
6Reklam ve marka
7Vize
8Reklam üretim sürecine yönelik kuram ve modeller
9Reklam ajansları ve çalışma biçimleri
10Reklamcılık faaliyetlerini düzenleyen ve denetleyen kuruluşlar
11Tüketici davranışları ve reklam ilişkisi
12Yaratıcı reklam stratejileri geliştirme
13Reklam planlaması
14Dönemin genel bir değerlendirmesi
 
Kaynaklar:
Nesrin Tan Akbulut, Elif Eda Balkaş, Adım Adım Reklam Üretimi, Beta, 2006.
 
Diğer Kaynaklar:
Müge Elden, Reklam ve Reklamcılık, Say Yayınları, 2016.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
3 saatlik ders, atolye çalışmaları, sektörden konukların davet edilmesi
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%30
Haftalık Çalışmalar1%40
Final Sınavı1%30
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1İletişim bilimleri literatürünü bilir.1
2Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını destekleyen diğer sosyal bilimlere yönelik temel bilgileri edinir ve ilişkilerini kurar.0
3Halkla İlişkilere yönelik teorik ve uygulamalı bilgileri edinir ve mesleki yeterlilik kazanır.1
4Reklamcılık alanında teorik ve uygulamalı bilgileri edinir ve mesleki yeterlilik kazanır.4
5Sosyal bilimler ve sanat alanında entellektüel bilgi kapasitesine sahip olur, medya okur-yazarlığı konusunda yetkin hale gelir.2
6Mesleki ve sosyal becerilerini geliştirir. Görsel algısını güçlendirir ve çözümleme yeteneği kazanır.4
7Üstleneceği projeler ve uygulama faaliyetleriyle ekip çalışmasını öğrenir ve sosyal uyum yeteneğini kazanır.3
8İlgili alanlarda araştırma, analiz ve raporlama üzerine bilgi ve deneyim kazanır.3
9Staj imkanlarıyla sektörle işbirliği kurabilir ve kariyer hedeflerini belirler.4
10İlgili alanlarda uluslararası literatürü ve örnekleri takip edecek düzeyde dil yeterliliğine sahip olur.0
11Halkla ilişkiler ve Reklamcılık alanındaki bilgilerini bireysel ve/veya grup çalışmalarında kullanarak sosyal sorumluluk projelerine katkı sağlayabilir.2
12İletişim etiği ve mesleki etik donanımıyla bireysel etik bilincini geliştirir.0
13Mesleğe yönelik uygulama dersleri sayesinde sektördeki istihdam rekabetinde öncelik kazanır.4
14Örgütsel davranış biçimlerini öğrenir, sosyal haklar konusunda literatürü takip eder.2
15Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında gerekli olan teknolojik yenilikleri takip eder ve kullanır.2
16Starejik düşünmeyi, planlamayı ve uygulamayı öğrenir,  evrensel düşünme yeteneğini kazanır.4
17Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını da kapsayan iletişim ve medya sektörünün farklı dallarında da  uzmanlaşacak bilgi donanımına sahip olur.4
18Mesleki profesyonelliğini destekleyecek yaratıcı üretim, sunum ve ikna tekniklerini öğrenir.4
19Toplumsal, kurumsal, bireysel çalışmalarda varlık gösterebilecek projeler üretebilir.3
20İletişim hukukunu bilir ve alana ilişkin hukuksal çerçeveye hakim olur.0