Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Reklam Üretim Süreçleri | HİR 426 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Reklam üretiminin çok aktörlü ve çok boyutlu bir süreç olduğunu öğrenir. |
2. Amaca göre doğru hedef kitle ve medya seçimlerinin hangi değişkenlere dikkat edilerek yapılacağını öğrenir. |
3. Bir reklam planlamasının nasıl yapılması gerektiği hakkında bilgi sahibi olur. |
4. Bir bütün olarak reklamın işleyiş süreçlerine vakıf olur |
5. Edindiği bilgiler neticesinde bir reklamı çözümleyebilir, ardındaki stratejik tercihleri neden-sonuç ilişkisi içerisinde yorumlayabilir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu derste bir reklamın üretim sürecinin birimleri, reklamın etkisini tayin eden faktörler ve üretim süreçlerini açıklamaya çalışan kuram ve modeller disiplinler arası bir yaklaşım ve deneyim kazandırma yöntemleriyle ele alınmaktadır. Bu doğrultuda reklam türleri, medya tercihleri, reklam üretim sürecinin aktörleri ve bu aktörler arasındaki ilişkiler, hedef kitle, tüketici davranışları ve reklam stratejileri oluşturma süreci arasındaki yakın bağlantı, reklamcılıkla ilgili denetleyici kuruluşlar vb. unsurlar incelenmekte, üretim süreçlerine olan etkileri güncel örnekler üzerinden tartışılmaktadır. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Ders içeriğinin açıklanması |
2 | Bir iletişim biçimi olarak reklam ve reklam türleri |
3 | Reklamın işlevleri |
4 | Reklam üretim sürecinin aktörleri (Reklamveren, reklam ajansı, medya, alıcı) |
5 | Reklamda amaca göre medya seçimi |
6 | Reklam ve marka |
7 | Vize |
8 | Reklam üretim sürecine yönelik kuram ve modeller |
9 | Reklam ajansları ve çalışma biçimleri |
10 | Reklamcılık faaliyetlerini düzenleyen ve denetleyen kuruluşlar |
11 | Tüketici davranışları ve reklam ilişkisi |
12 | Yaratıcı reklam stratejileri geliştirme |
13 | Reklam planlaması |
14 | Dönemin genel bir değerlendirmesi |
|
Kaynaklar: |
Nesrin Tan Akbulut, Elif Eda Balkaş, Adım Adım Reklam Üretimi, Beta, 2006.
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Müge Elden, Reklam ve Reklamcılık, Say Yayınları, 2016. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
3 saatlik ders, atolye çalışmaları, sektörden konukların davet edilmesi |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Haftalık Çalışmalar | 1 | %40 |
Final Sınavı | 1 | %30 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | İletişim bilimleri literatürünü bilir. | 1 |
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını destekleyen diğer sosyal bilimlere yönelik temel bilgileri edinir ve ilişkilerini kurar. | 0 |
3 | Halkla İlişkilere yönelik teorik ve uygulamalı bilgileri edinir ve mesleki yeterlilik kazanır. | 1 |
4 | Reklamcılık alanında teorik ve uygulamalı bilgileri edinir ve mesleki yeterlilik kazanır. | 4 |
5 | Sosyal bilimler ve sanat alanında entellektüel bilgi kapasitesine sahip olur, medya okur-yazarlığı konusunda yetkin hale gelir. | 2 |
6 | Mesleki ve sosyal becerilerini geliştirir. Görsel algısını güçlendirir ve çözümleme yeteneği kazanır. | 4 |
7 | Üstleneceği projeler ve uygulama faaliyetleriyle ekip çalışmasını öğrenir ve sosyal uyum yeteneğini kazanır. | 3 |
8 | İlgili alanlarda araştırma, analiz ve raporlama üzerine bilgi ve deneyim kazanır. | 3 |
9 | Staj imkanlarıyla sektörle işbirliği kurabilir ve kariyer hedeflerini belirler. | 4 |
10 | İlgili alanlarda uluslararası literatürü ve örnekleri takip edecek düzeyde dil yeterliliğine sahip olur. | 0 |
11 | Halkla ilişkiler ve Reklamcılık alanındaki bilgilerini bireysel ve/veya grup çalışmalarında kullanarak sosyal sorumluluk projelerine katkı sağlayabilir. | 2 |
12 | İletişim etiği ve mesleki etik donanımıyla bireysel etik bilincini geliştirir. | 0 |
13 | Mesleğe yönelik uygulama dersleri sayesinde sektördeki istihdam rekabetinde öncelik kazanır. | 4 |
14 | Örgütsel davranış biçimlerini öğrenir, sosyal haklar konusunda literatürü takip eder. | 2 |
15 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında gerekli olan teknolojik yenilikleri takip eder ve kullanır. | 2 |
16 | Starejik düşünmeyi, planlamayı ve uygulamayı öğrenir, evrensel düşünme yeteneğini kazanır. | 4 |
17 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını da kapsayan iletişim ve medya sektörünün farklı dallarında da uzmanlaşacak bilgi donanımına sahip olur. | 4 |
18 | Mesleki profesyonelliğini destekleyecek yaratıcı üretim, sunum ve ikna tekniklerini öğrenir. | 4 |
19 | Toplumsal, kurumsal, bireysel çalışmalarda varlık gösterebilecek projeler üretebilir. | 3 |
20 | İletişim hukukunu bilir ve alana ilişkin hukuksal çerçeveye hakim olur. | 0 |