PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Kurumsal Kaynak PlanlamasıIE 4113 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin Türü
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Bir organizasyondaki fonksiyonlar arası süreçleri analiz etme becerisi,
2. İş süreçlerini önceliklerine göre birincil ve destekleyici olarak ayırt etme becerisi,
3. ERP yazılımı kullanma becerisi,
4. ERP projesine katılım sağlama becerisi,
5. Çok Kriterli Karar Verme (ÇKKV) yöntemleriyle bir ERP sistemi seçme becerisi,
6. ERP sistemine yönelik Teklif Talep Dokümanı (TTD) hazırlama becerisi.
7. Takım çalışmasına katılım sağlayacak,
8. Etik konulara karşı farkındalık
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Yeni ekonomi kapsamında iş dünyası kavramı ve içeriğine giriş. Kurumsal Kaynak Planlama (ERP) sistemlerinin temel kavramları ile entegre bilgi sistemlerinin örgütler açısından önemi. ERP sistemleri; kavramsal yapı, temel ilkeler, genel bilgi teknolojileri bağlamı, teknolojik altyapı ve tüm işletme genelinde uygulamaların entegrasyonu gibi konuları örneklendirmek amacıyla tanıtılmaktadır. Bu kapsamda, Tedarik Zinciri Yönetimi (SCM) ve Elektronik Ticaret (E-Ticaret) gibi uygulamaların, İşletmeden İşletmeye (B2B) ve İşletmeden Tüketiciye (B2C) bağlamında entegrasyonu ile bu sistemlerin uygulanmasına ilişkin değerlendirmelere yer verilmektedir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Yok
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Yeni Ekonomi, Verimlilik Paradoksu
2Kurumsal Kaynak Planlama (ERP) Sistemleri, ERP Modülleri ve Tarihsel Gelişim
3ERP Sistemi Seçenekleri ve Seçim Yöntemleri
4İş Süreci Yeniden Yapılandırma (BPR)
5İş Süreci Yeniden Yapılandırma Performans Değerlendirmesi
6İş Süreci Yeniden Yapılandırma ve En İyi Uygulamalar
7ERP Proje Yönetimi
8ERP Sistemi Kurulumu
9ERP Uygulaması ve Bakımı
10İleri Teknoloji ve ERP Güvenliği
11ERP ve Tedarik Zincirleri
12İş Zekası Sistemleri ve ERP
13ERP’de Eğilimler: ERP II
14ERP’de Eğilimler: ERP II
 
Kaynaklar:
Olson, D. (2004). Managerial Issues of Enterprise Resource Planning Systems. McGraw-Hill. ISBN: 978-0-07-123628-7
 
Diğer Kaynaklar:
* SAP AG. (2001). The E-Business Workplace. Wiley. ISBN: 978-0-471-41830-6 * Erkan, T. E. (2008). ERP: Kurumsal Kaynak Planlaması. Atılım Yayınları. ISBN: 978-975-6707-21-0
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Haftalık 3 saat ders.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%30
Proje1%30
Final Sınavı1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin AKTS İş Yükü:
#AktiviteAdetSüre (Saat)İş Yükü
1Derslere Katılım (haftalık bazda)143,0042,00
2Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda)00,000,00
3Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda)141,0014,00
4İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez)00,000,00
5İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda)141,5021,00
6Ev ödevleri00,000,00
7Sınavlara Hazırlık00,000,00
8Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil)110,0010,00
9Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)118,0018,00
10Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
11Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil)112,0012,00
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı (0-4)
1Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayarla hesaplama ve Endüstri Mühendisliği disiplinine özgü konularda bilgi.2
2Edinilen bilgileri karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerinin çözümünde kullanma becerisi.2
3İnsan, malzeme, makine, para, bilgi, zaman, teknoloji ve enerji gibi bileşenleri içeren karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini, temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını* gözeterek tanımlama, uygun yöneylem araştırması metotları ve modelleme teknikleri ile formüle etme ve analiz etme becerisi.0
4İnsan, malzeme, makine, para, bilgi, zaman, teknoloji ve enerji gibi bileşenleri içeren karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi.3
5Karmaşık bir sistemi ve/veya alt-sistemi veya süreci gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi.3
6Endüstri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dahil olmak üzere, Endüstri Mühendisliği ile ilgili yazılım olanakları ile uygun teknikleri, kaynakları, modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi.3
7Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi.0
8Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında, topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi.3
9Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.3
10Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma, etik sorumluluk hakkında bilgi.3
11Hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık.3
12Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi.0
13Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.1
14Teknik resim, akış diyagramı gibi görsel araçları kullanma becerisi.1
15Proje yönetimi ve ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi.1
16Girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık.1
17Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi.0