| Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
| İş Hayatında Endüstri Mühendisliği Metot ve Uygulamaları | IE 465 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
| |
| Ders Bilgileri |
| Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
| |
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
| 1. Gerçek hayat sistemlerini modelleme ve bu modeller için çözüm tekniklerini kullanma yeteneği |
| 2. Bir organizasyondaki çapraz fonksiyonel süreçleri analiz etme becerisi |
| 3. Sistem düşüncesinin ve global optimizasyonun önemini kavrama yeteneği |
| 4. Gerçek hayattaki işletme problemlerini çözme becerisi |
| 5. Endüstri mühendisliği problemlerini çözmek için yazılım kullanma yeteneği |
| 6. Sözlü sunum becerisi |
| 7. Etik konular hakkında farkındalık |
| |
| Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | IE 228 |
| Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
| |
Dersin Tanımı:
Çeşitli endüstri mühendisliği konuları, gerçek hayat sistemlerindeki uygulamaları, gerçek hayat problemlerinin modellenmesi ve bu modellerin çözüm teknikleri tanıtılacaktır. İşlenen konular tedarik zinciri yönetimi, satış ve satış sonrası süreçler, finansal muhasebe, ERP sistemleri, ağ planlama, veri analizidir. Genellikle yönetimle ilgili olan, açıkça tanımlanmış soruların yer aldığı bir örnekle (bu gerçek bir iş sorunu veya basitleştirilmiş bir versiyon olabilir) başlanır, problem çözülür ve analize dayalı yönetimsel içgörüler tartışılır. |
| |
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yoktur |
| |
| Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
| |
| Hafta | Konu |
| 1 | Değişen bir ortamda operasyon yönetimi |
| 2 | Regresyon Analizi ve Öngörüleme Modelleriyle Piyasa Tahmini |
| 3 | Regresyon Analizi ve Öngörüleme Modelleriyle Piyasa Tahmini |
| 4 | Ağ Planlama ve Modelleme |
| 5 | Tesis Yeri Seçimi ve Kapasite Tahsisi için Modeller |
| 6 | Hizmet Sistemlerinde Üretkenlik, Verimlilik ve Etkinlik |
| 7 | Hizmet Sistemlerinde Üretkenlik, Verimlilik ve Etkinlik |
| 8 | Benzetim ve Modelleme |
| 9 | Yaşam döngüsü yönetiminde Yönetim Bilgi Sistemleri |
| 10 | Tedarik Zinciri Yönetimi İçgörüleri |
| 11 | Tedarik Zincirinde Planlama |
| 12 | Tedarik Zincirinde Fiyatlandırma Yöntemleri |
| 13 | Kurumsal Sistem Analizi: Finansal Yönetim |
| 14 | Kurumsal Sistem Analizi: Finansal Yönetim |
| |
| Kaynaklar: |
| |
| |
| Diğer Kaynaklar: |
| (1) S. Chopra, and P. Meindl, Supply Chain Management: Strategy, Planning, and Operation (5th ed.), Pearson, 2013. 978-0132743952
(2) F.S. Hillier, and G.J. Lieberman, Introduction to Operations Research (10th ed.), McGraw-Hill, 2015. 978-0073523453
(3) D. Olson, Managerial Issues of Enterprise Resource Planning Systems, McGraw-Hill/Irwin, 2004. 978-0071236287 |
| |
| Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
| Haftada 3 saat teorik ders. Ders saati boyunca küçük sınavlar yapılabilir. Öğrenciler bazı ev ödevleri için sınıfta sözlü sunum yapmalıdır. |
| |
| Değerlendirme Sistemi: |
| Yöntem | Adet | Katkı (%) |
| Ödev | 3 | %15 |
| Ara Sınav | 1 | %30 |
| Final Sınavı | 1 | %40 |
| Test/Quiz/Kısa Sınav | 3 | %15 |
| |
| Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
| Gerektirmiyor |
| |
Dersin AKTS İş Yükü:
|
| # | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
| 1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 3,00 | 42,00 |
| 2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 14 | 2,00 | 28,00 |
| 6 | Ev ödevleri | 3 | 4,00 | 12,00 |
| 7 | Sınavlara Hazırlık | 3 | 4,00 | 12,00 |
| 8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 1 | 14,00 | 14,00 |
| 9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 1 | 15,00 | 15,00 |
| |
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
| # | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
| 1 | Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayarla hesaplama ve Endüstri Mühendisliği disiplinine özgü konularda bilgi. | 1 |
| 2 | Edinilen bilgileri karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerinin çözümünde kullanma becerisi. | 1 |
| 3 | İnsan, malzeme, makine, para, bilgi, zaman, teknoloji ve enerji gibi bileşenleri içeren karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini, temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını* gözeterek tanımlama, uygun yöneylem araştırması metotları ve modelleme teknikleri ile formüle etme ve analiz etme becerisi. | 3 |
| 4 | İnsan, malzeme, makine, para, bilgi, zaman, teknoloji ve enerji gibi bileşenleri içeren karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi. | 0 |
| 5 | Karmaşık bir sistemi ve/veya alt-sistemi veya süreci gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi. | 0 |
| 6 | Endüstri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dahil olmak üzere, Endüstri Mühendisliği ile ilgili yazılım olanakları ile uygun teknikleri, kaynakları, modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi. | 0 |
| 7 | Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi. | 0 |
| 8 | Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında, topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi. | 0 |
| 9 | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 0 |
| 10 | Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma, etik sorumluluk hakkında bilgi. | 1 |
| 11 | Hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık. | 1 |
| 12 | Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi. | 1 |
| 13 | Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi. | 1 |
| 14 | Teknik resim, akış diyagramı gibi görsel araçları kullanma becerisi. | 1 |
| 15 | Proje yönetimi ve ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi. | 1 |
| 16 | Girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık. | 1 |
| 17 | Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi. | 0 |