| Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
| Endüstriyel Ağyapılarda Değer Yaratılması ve İnovasyon | IE 463 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
| |
| Ders Bilgileri |
| Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
| |
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
| 1. Değer yaratma sürecini anlama |
| 2. İnovasyon sürecini anlamak |
| 3. Stratejik ittifaklar gibi belirli modellerin yapılarını ve işlevlerini keşfetme |
| 4. İşbirliği stratejisinin faydalarını ve firmalar arası ilişkilerin eylemlerini anlama |
| 5. Rekabet ve işbirliği ile ilgili bağlantılar kurma |
| 6. Ağlara ve kümelere dayalı gelişen endüstriyel ortamı anlama ve küresel ve yerel düzeydeki endüstriyel yapıları birbiriyle ilişkilendirme |
| 7. Etkileşim ve gelişim için ortaya çıkan ağ paradigmasının rolünü ve ağlar aracılığıyla stratejik konumlandırmanın rolünü takdir etme |
| 8. Etik konularda farkındalık |
| |
| Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
| Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
| |
Dersin Tanımı:
Bu ders şu kavramları kapsayacaktır; yenilik kavramı, değer kavramı; ilişkilerde değer yaratma ve yenilik; değer zinciri; kurumlar arası ilişkiler ve işbirliği; endüstriyel ve teknolojik ağların organizasyonu ve yapısı, arz-talep zincirleri, üretim ağları, stratejik ittifaklar, araştırma ve yenilik ağları, firma kümeleri. |
| |
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yok |
| |
| Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
| |
| Hafta | Konu |
| 1 | Birbirini tanıma, Ders içeriğini gözden geçirme, İlk Ödev |
| 2 | İnovasyon Yönetimi (Temel Yönler, İnovasyon Taksonomisi, Modeller) |
| 3 | Bir İnovasyon Hikayesi: Bauhaus |
| 4 | İnovasyon Yönetimi (Strateji ve Süreç) |
| 5 | İnovasyon Yönetimi (Tasarım ve Kültür, Tasarım Düşüncesi) |
| 6 | İnovasyon Yönetimi Konusunda Uzman Sunumu |
| 7 | İnovasyon Yönetimi / (Araçlar, yani QFD, TRIZ ve Ölçüm) |
| 8 | Değer Yaratma (Sanat ve Bilim) ve Endüstriyel Değer Zincirleri |
| 9 | Firmalarda Değer Yaratma ve İnovasyonu Yönetme |
| 10 | Değer Yaratımı ve Endüstriyel Değer Zincirlerinde Performans Değerlendirmesi |
| 11 | Networking şirketi, Dijital Dönüşüm çağında iç ve dış işbirliği, işbirliği, ortak üretim ve arz-talep zincirlerine ilişkin görüşler |
| 12 | Dijital Dönüşüm/ Dijital İş Modelleri Konusunda Uzman Sunumu |
| 13 | Stratejik ittifaklar İnovasyon ağları |
| 14 | Grup sunumu |
| |
| Kaynaklar: |
| Trott, P. (2017). Innovation Management and New Product Development (6th ed.). Pearson. ISBN: 978-1-291-33423-7
Mootee, I. (2013). Design Thinking for Strategic Innovation: What They Can’t Teach You at Business or Design School. Wiley. ISBN: 978-1-118-62012-0 |
| |
| Diğer Kaynaklar: |
| Martel, A., & Klibi, W. (2016). Designing Value-Creating Supply Chain Networks. Springer. ISBN: 978-3-319-28144-5
Ditillo, A., & Caglio, A. (2008). Controlling Collaboration between Firms: How to Build and Maintain Successful Relationships with External Partners. Elsevier / CIMA Publishing. ISBN: 978-0-7506-8131-4 |
| |
| Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
| Haftada 3 saat ders. Ev ödevleri bireysel olarak gönderilir. Dönem projesi ekip çalışması olarak yürütülmektedir.
|
| |
| Değerlendirme Sistemi: |
| Yöntem | Adet | Katkı (%) |
| Ödev | 1 | %10 |
| Ara Sınav | 1 | %25 |
| Proje | 1 | %20 |
| Sözlü Sunum | 1 | %5 |
| Sınıf Katılımı | 1 | %5 |
| Derse Devamsızlık | 1 | %5 |
| Final Sınavı | 1 | %30 |
| |
| Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
| Gerektirmiyor |
| |
Dersin AKTS İş Yükü:
|
| # | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
| 1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 3,00 | 42,00 |
| 2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 14 | 2,00 | 28,00 |
| 6 | Ev ödevleri | 1 | 8,00 | 8,00 |
| 7 | Sınavlara Hazırlık | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 1 | 15,00 | 15,00 |
| 9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 1 | 15,00 | 15,00 |
| 11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 1 | 15,00 | 15,00 |
| |
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
| # | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
| 1 | Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayarla hesaplama ve Endüstri Mühendisliği disiplinine özgü konularda bilgi. | 0 |
| 2 | Edinilen bilgileri karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerinin çözümünde kullanma becerisi. | 0 |
| 3 | İnsan, malzeme, makine, para, bilgi, zaman, teknoloji ve enerji gibi bileşenleri içeren karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini, temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını* gözeterek tanımlama, uygun yöneylem araştırması metotları ve modelleme teknikleri ile formüle etme ve analiz etme becerisi. | 1 |
| 4 | İnsan, malzeme, makine, para, bilgi, zaman, teknoloji ve enerji gibi bileşenleri içeren karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi. | 0 |
| 5 | Karmaşık bir sistemi ve/veya alt-sistemi veya süreci gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi. | 0 |
| 6 | Endüstri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dahil olmak üzere, Endüstri Mühendisliği ile ilgili yazılım olanakları ile uygun teknikleri, kaynakları, modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi. | 0 |
| 7 | Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi. | 0 |
| 8 | Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında, topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi. | 4 |
| 9 | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 4 |
| 10 | Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma, etik sorumluluk hakkında bilgi. | 3 |
| 11 | Hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık. | 3 |
| 12 | Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi. | 3 |
| 13 | Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi. | 2 |
| 14 | Teknik resim, akış diyagramı gibi görsel araçları kullanma becerisi. | 2 |
| 15 | Proje yönetimi ve ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi. | 4 |
| 16 | Girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık. | 4 |
| 17 | Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi. | 1 |