PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Endüstriyel Ağyapılarda Değer Yaratılması ve İnovasyonIE 4633 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Değer yaratma sürecini anlama
2. İnovasyon sürecini anlamak
3. Stratejik ittifaklar gibi belirli modellerin yapılarını ve işlevlerini keşfetme
4. İşbirliği stratejisinin faydalarını ve firmalar arası ilişkilerin eylemlerini anlama
5. Rekabet ve işbirliği ile ilgili bağlantılar kurma
6. Ağlara ve kümelere dayalı gelişen endüstriyel ortamı anlama ve küresel ve yerel düzeydeki endüstriyel yapıları birbiriyle ilişkilendirme
7. Etkileşim ve gelişim için ortaya çıkan ağ paradigmasının rolünü ve ağlar aracılığıyla stratejik konumlandırmanın rolünü takdir etme
8. Etik konularda farkındalık
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders şu kavramları kapsayacaktır; yenilik kavramı, değer kavramı; ilişkilerde değer yaratma ve yenilik; değer zinciri; kurumlar arası ilişkiler ve işbirliği; endüstriyel ve teknolojik ağların organizasyonu ve yapısı, arz-talep zincirleri, üretim ağları, stratejik ittifaklar, araştırma ve yenilik ağları, firma kümeleri.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Yok
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Birbirini tanıma, Ders içeriğini gözden geçirme, İlk Ödev
2İnovasyon Yönetimi (Temel Yönler, İnovasyon Taksonomisi, Modeller)
3Bir İnovasyon Hikayesi: Bauhaus
4İnovasyon Yönetimi (Strateji ve Süreç)
5İnovasyon Yönetimi (Tasarım ve Kültür, Tasarım Düşüncesi)
6İnovasyon Yönetimi Konusunda Uzman Sunumu
7İnovasyon Yönetimi / (Araçlar, yani QFD, TRIZ ve Ölçüm)
8Değer Yaratma (Sanat ve Bilim) ve Endüstriyel Değer Zincirleri
9Firmalarda Değer Yaratma ve İnovasyonu Yönetme
10Değer Yaratımı ve Endüstriyel Değer Zincirlerinde Performans Değerlendirmesi
11Networking şirketi, Dijital Dönüşüm çağında iç ve dış işbirliği, işbirliği, ortak üretim ve arz-talep zincirlerine ilişkin görüşler
12Dijital Dönüşüm/ Dijital İş Modelleri Konusunda Uzman Sunumu
13Stratejik ittifaklar İnovasyon ağları
14Grup sunumu
 
Kaynaklar:
Trott, P. (2017). Innovation Management and New Product Development (6th ed.). Pearson. ISBN: 978-1-291-33423-7 Mootee, I. (2013). Design Thinking for Strategic Innovation: What They Can’t Teach You at Business or Design School. Wiley. ISBN: 978-1-118-62012-0
 
Diğer Kaynaklar:
Martel, A., & Klibi, W. (2016). Designing Value-Creating Supply Chain Networks. Springer. ISBN: 978-3-319-28144-5 Ditillo, A., & Caglio, A. (2008). Controlling Collaboration between Firms: How to Build and Maintain Successful Relationships with External Partners. Elsevier / CIMA Publishing. ISBN: 978-0-7506-8131-4
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Haftada 3 saat ders. Ev ödevleri bireysel olarak gönderilir. Dönem projesi ekip çalışması olarak yürütülmektedir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ödev1%10
Ara Sınav1%25
Proje1%20
Sözlü Sunum1%5
Sınıf Katılımı1%5
Derse Devamsızlık1%5
Final Sınavı1%30
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin AKTS İş Yükü:
#AktiviteAdetSüre (Saat)İş Yükü
1Derslere Katılım (haftalık bazda)143,0042,00
2Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda)00,000,00
3Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda)00,000,00
4İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez)00,000,00
5İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda)142,0028,00
6Ev ödevleri18,008,00
7Sınavlara Hazırlık00,000,00
8Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil)115,0015,00
9Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
10Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)115,0015,00
11Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil)115,0015,00
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı (0-4)
1Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayarla hesaplama ve Endüstri Mühendisliği disiplinine özgü konularda bilgi.0
2Edinilen bilgileri karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerinin çözümünde kullanma becerisi.0
3İnsan, malzeme, makine, para, bilgi, zaman, teknoloji ve enerji gibi bileşenleri içeren karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini, temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını* gözeterek tanımlama, uygun yöneylem araştırması metotları ve modelleme teknikleri ile formüle etme ve analiz etme becerisi.1
4İnsan, malzeme, makine, para, bilgi, zaman, teknoloji ve enerji gibi bileşenleri içeren karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi.0
5Karmaşık bir sistemi ve/veya alt-sistemi veya süreci gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi.0
6Endüstri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dahil olmak üzere, Endüstri Mühendisliği ile ilgili yazılım olanakları ile uygun teknikleri, kaynakları, modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi.0
7Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi.0
8Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında, topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi.4
9Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.4
10Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma, etik sorumluluk hakkında bilgi.3
11Hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık.3
12Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi.3
13Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.2
14Teknik resim, akış diyagramı gibi görsel araçları kullanma becerisi.2
15Proje yönetimi ve ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi.4
16Girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık.4
17Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi.1