| Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
| Kalite Yönetim Sistemleri | IE 428 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
| |
| Ders Bilgileri |
| Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
| |
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
| 1. Kalite yönetimi ve ilgili sistemler konusunda bilgi sahibi olurlar. |
| 2. Kalite iyileştirme araçlarını kullanmada beceri kazanırlar. |
| 3. İstatiksel yazılım paketi kullanımında beceri kazanırlar. |
| 4. Bir vaka analizi raporu yazma yetkinliği kazanırlar. |
| 5. Bir kalite yönetim sistemi standardı konusunda araştırma yapma ve sunma becerisi kazanırlar. |
| 6. Takım çalışmasında yer alırlar. |
| 7. Etik konusunda farkındalık kazanırlar. |
| |
| Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
| Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
| |
Dersin Tanımı:
Kaliteye Giriş; Kalite Kavramları ve Kalite Paradigmaları; Toplam Kalite Yönetimi; Planlamayla Kalite; Mimariye Göre Düzenleme; Tasarıma Göre Kalite; İyileştirme ve Kontrol Yoluyla Kalite -1; İyileştirme ve Kontrol Yoluyla Kalite – 2; Kalite için Ölçme ve Karar Verme -1; Kalite İçin Ölçme ve Karar Verme -2; Kalite Yönetim Sistemleri; ISO 9001 Kalite Yönetim Sisteminin Temel Kavramları ve ilgili standartların gereksinimleri ve temelleri, ISO14001, ISO45001, ISO 15504, COBIT, ITIL vb.; Kalite Yönetim Sistemlerinin Uygulanması |
| |
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yok |
| |
| Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
| |
| Hafta | Konu |
| 1 | Kaliteye Giriş |
| 2 | Kalite Kavramları ve Kalite Paradigmaları |
| 3 | Toplam Kalite Yönetimi |
| 4 | Planlamaya Göre Kalite |
| 5 | Mimariye göre düzenleme |
| 6 | Tasarıma Göre Kalite |
| 7 | İyileştirme ve Kontrol Yoluyla Kalite -1 |
| 8 | Ara Sınav Öncesi Genel Tekrar ve Dönem Projesinin Ayrıntılı Sunumu |
| 9 | İyileştirme ve Kontrol Yoluyla Kalite - 2 |
| 10 | Kalite için Ölçme ve Karar Verme -1 |
| 11 | Kalite için Ölçme ve Karar Verme -2 |
| 12 | Kalite Yönetim Sistemleri |
| 13 | ISO 9001 Kalite Yönetim Sisteminin Temel Kavramları ve ilgili standartların gereksinimleri ve temelleri; ISO14001, ISO45001, ISO 15504, COBIT, ITIL vb. |
| 14 | Kalite Yönetim Sistemlerinin uygulanması |
| |
| Kaynaklar: |
| David L. Goetsch, Stanley Davis, Quality Management for Organizational Excellence: Introduction to Total Quality, 8/E, Prentice Hall, 2015, ISBN: 9780133791853
ISO 9001 International Organization for Standardization 2015 |
| |
| Diğer Kaynaklar: |
| Joseph M. Juran, Joseph A. De Feo, Juran's Quality Handbook: The Complete Guide to Performance Excellence, Sixth Edition, McGraw-Hill, 2010, ISBN: 9780071629737
W.J. Kolarik, Creating Quality: Concepts, Systems, Strategies, and Tools, McGraw-Hill, 1995 ISBN: 9780070352179
Rao, Carr, Dambolena, Kopp, Martin, Rafii, Schlesinger, Total Quality Management: A Cross-Functional Perspective, John Wiley &
Sons, Inc., 1996, ISBN:9780471108047
D. Hoyle, Quality Management Essentials, Elsevier, 2007, ISBN: 9780750667869
ISO 14001 International Organization for Standardization 2015
ISO 45001 International Organization for Standardization 2017 |
| |
| Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
| haftada üç saat yüz yüze ders anlatımı |
| |
| Değerlendirme Sistemi: |
| Yöntem | Adet | Katkı (%) |
| Ödev | 3 | %10 |
| Durum Analizi | 1 | %30 |
| Ara Sınav | 1 | %25 |
| Final Sınavı | 1 | %35 |
| |
| Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
| Gerektirmiyor |
| |
Dersin AKTS İş Yükü:
|
| # | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
| 1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 3,00 | 42,00 |
| 2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 14 | 1,00 | 14,00 |
| 4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 1 | 3,00 | 3,00 |
| 5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 13 | 2,00 | 26,00 |
| 6 | Ev ödevleri | 3 | 3,00 | 9,00 |
| 7 | Sınavlara Hazırlık | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 1 | 10,00 | 10,00 |
| 9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 1 | 8,00 | 8,00 |
| 10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 1 | 12,00 | 12,00 |
| |
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
| # | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
| 1 | Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayarla hesaplama ve Endüstri Mühendisliği disiplinine özgü konularda bilgi. | 2 |
| 2 | Edinilen bilgileri karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerinin çözümünde kullanma becerisi. | 2 |
| 3 | İnsan, malzeme, makine, para, bilgi, zaman, teknoloji ve enerji gibi bileşenleri içeren karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini, temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını* gözeterek tanımlama, uygun yöneylem araştırması metotları ve modelleme teknikleri ile formüle etme ve analiz etme becerisi. | 1 |
| 4 | İnsan, malzeme, makine, para, bilgi, zaman, teknoloji ve enerji gibi bileşenleri içeren karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi. | 1 |
| 5 | Karmaşık bir sistemi ve/veya alt-sistemi veya süreci gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi. | 1 |
| 6 | Endüstri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dahil olmak üzere, Endüstri Mühendisliği ile ilgili yazılım olanakları ile uygun teknikleri, kaynakları, modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi. | 0 |
| 7 | Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi. | 1 |
| 8 | Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında, topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi. | 1 |
| 9 | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 1 |
| 10 | Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma, etik sorumluluk hakkında bilgi. | 2 |
| 11 | Hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık. | 2 |
| 12 | Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi. | 2 |
| 13 | Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi. | 2 |
| 14 | Teknik resim, akış diyagramı gibi görsel araçları kullanma becerisi. | 2 |
| 15 | Proje yönetimi ve ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi. | 3 |
| 16 | Girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık. | 3 |
| 17 | Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi. | 0 |