Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Mezuniyet Projesi II | HİR 404 | 4 | 2 | 0 + 6 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Öğrenciler, halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında lisans düzeyinde akademik bir tez hazırlayarak, araştırma süreçlerine ilişkin uygulamalı deneyim kazanmış olacaklardır. |
2. Tez yazım aşamaları, araştırma yöntemleri, literatür tarama teknikleri ve kaynakça düzenleme kuralları hakkında kapsamlı bilgi edinerek, akademik yazım becerilerini geliştireceklerdir. |
3. Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında ilgi duydukları bir konuda derinlemesine literatür taraması yaparak ve özgün araştırmalar yürüterek belirli bir uzmanlık alanı geliştireceklerdir. |
4. Öğrenciler, lisansüstü düzeyde yazılacak akademik tez biçimi hakkında bilgi edinecek, araştırma disiplinini deneyimleyecek ve yükseköğretime yönelik ilgileri varsa kendilerini daha hazır hissedeceklerdir. |
5. Akademik etik ilkelerine uygun araştırma yürütme bilincini kazanacak, bilimsel dürüstlük ve doğru kaynak kullanımı konularında farkındalık geliştireceklerdir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, lisans programının son yılında öğrenim gören öğrencilerin akademik araştırma ve yazım becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Ders kapsamında, öğrenciler halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında belirledikleri bir konuya ilişkin olarak literatür taraması yapmakta; araştırma soruları, varsayımlar ve uygun araştırma yöntemlerini belirleyerek bilimsel nitelikte bir mezuniyet tezi hazırlamaktadır. Hazırlanan çalışmalar, bilimsel etik ilkelerine uygun olarak yürütülmekte ve danışman öğretim üyesi rehberliğinde tamamlanmaktadır. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Ders işleyişi hakkında bilgilendirme, tez yazma kuralları hakkında genel bilgi aktarımı |
2 | Tez konularının belirlenmesi |
3 | Tez konularının onaylanması ve giriş bölümü yazımı hakkında gerekli bilgilerin aktarılması |
4 | Tezlerin giriş bölümlerinin incelenmesi ve bölüm başlıklarına karar verilmesi |
5 | Birinci bölümle ilgili yazılanların incelenmesi; ikinci bölümün başlık ve alt başlıklarının belirlenmesi |
6 | İkinci bölümün incelenmesi ve araştırma yöntemleriyle ilgili detaylı bilgilerin öğrencilere aktarılması |
7 | Vize |
8 | Üçüncü bölümün başlıklarının belirlenmesi, öğrencilerin uygulayacakları araştırma yöntemleri (metodoloji) ile ilgili gerekli bilgilendirmelerin yapılması ve sorularının yanıtlanması |
9 | Öğrencilerin hazırlamış oldukları metinlerin akademik yönden incelenmesi ve gerekli düzeltmelerin yapılması |
10 | Öğrencilerin hazırlamış oldukları metinlerin akademik yönden incelenmesi ve gerekli düzeltmelerin yapılması |
11 | Methodology bölümünün kontrol edilmesi ve bulgular ve sonuç kısımlarının akademik açıdan incelenmesi |
12 | Tezlerin biçimsel düzenlemesine ilişkin kurallar hakkında gerekli bilgilerin öğrencilere aktarılması |
13 | Öğrenciler tarafından hazırlanan tezlerin sözlü sunumlarının gerçekleştirilmesi |
14 | Öğrenciler tarafından hazırlanan tezlerin sözlü sunumlarının gerçekleştirilmesi |
|
Kaynaklar: |
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders, öğrenci merkezli ve proje tabanlı bir yaklaşımla yürütülmektedir. Öğrenciler, danışman öğretim üyesi rehberliğinde bireysel olarak çalışmakta; belirledikleri konu çerçevesinde literatür taraması yaparak araştırma soruları, hipotezler ve yöntem belirlemekte ve mezuniyet tezi niteliğinde bir akademik çalışma hazırlamaktadır. Öğrencilerin gelişimi, haftalık kontroller, düzenli geri bildirimler, bire bir danışmanlık görüşmeleri ve haftalık sunumlar yoluyla sistematik biçimde izlenmekte ve yönlendirilmektedir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Proje Sunumları | 1 | %70 |
Ara Sınav | 1 | %30 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | İletişim bilimleri literatürünü bilir. | 4 |
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını destekleyen diğer sosyal bilimlere yönelik temel bilgileri edinir ve ilişkilerini kurar. | 2 |
3 | Halkla İlişkilere yönelik teorik ve uygulamalı bilgileri edinir ve mesleki yeterlilik kazanır. | 4 |
4 | Reklamcılık alanında teorik ve uygulamalı bilgileri edinir ve mesleki yeterlilik kazanır. | 4 |
5 | Sosyal bilimler ve sanat alanında entellektüel bilgi kapasitesine sahip olur, medya okur-yazarlığı konusunda yetkin hale gelir. | 4 |
6 | Mesleki ve sosyal becerilerini geliştirir. Görsel algısını güçlendirir ve çözümleme yeteneği kazanır. | 3 |
7 | Üstleneceği projeler ve uygulama faaliyetleriyle ekip çalışmasını öğrenir ve sosyal uyum yeteneğini kazanır. | 1 |
8 | İlgili alanlarda araştırma, analiz ve raporlama üzerine bilgi ve deneyim kazanır. | 4 |
9 | Staj imkanlarıyla sektörle işbirliği kurabilir ve kariyer hedeflerini belirler. | 2 |
10 | İlgili alanlarda uluslararası literatürü ve örnekleri takip edecek düzeyde dil yeterliliğine sahip olur. | 4 |
11 | Halkla ilişkiler ve Reklamcılık alanındaki bilgilerini bireysel ve/veya grup çalışmalarında kullanarak sosyal sorumluluk projelerine katkı sağlayabilir. | 2 |
12 | İletişim etiği ve mesleki etik donanımıyla bireysel etik bilincini geliştirir. | 4 |
13 | Mesleğe yönelik uygulama dersleri sayesinde sektördeki istihdam rekabetinde öncelik kazanır. | 2 |
14 | Örgütsel davranış biçimlerini öğrenir, sosyal haklar konusunda literatürü takip eder. | 2 |
15 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında gerekli olan teknolojik yenilikleri takip eder ve kullanır. | 2 |
16 | Starejik düşünmeyi, planlamayı ve uygulamayı öğrenir, evrensel düşünme yeteneğini kazanır. | 2 |
17 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını da kapsayan iletişim ve medya sektörünün farklı dallarında da uzmanlaşacak bilgi donanımına sahip olur. | 3 |
18 | Mesleki profesyonelliğini destekleyecek yaratıcı üretim, sunum ve ikna tekniklerini öğrenir. | 1 |
19 | Toplumsal, kurumsal, bireysel çalışmalarda varlık gösterebilecek projeler üretebilir. | 1 |
20 | İletişim hukukunu bilir ve alana ilişkin hukuksal çerçeveye hakim olur. | 2 |