Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Mezuniyet Projesi II | HİR 404 | 4 | 2 | 0 + 6 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Öğrenciler, halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında lisans düzeyinde akademik bir tez hazırlayarak, araştırma süreçlerine ilişkin uygulamalı deneyim kazanmış olacaklardır. |
2. Tez yazım aşamaları, araştırma yöntemleri, literatür tarama teknikleri ve kaynakça düzenleme kuralları hakkında kapsamlı bilgi edinerek, akademik yazım becerilerini geliştireceklerdir. |
3. Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında ilgi duydukları bir konuda derinlemesine literatür taraması yaparak ve özgün araştırmalar yürüterek belirli bir uzmanlık alanı geliştireceklerdir. |
4. Öğrenciler, lisansüstü düzeyde yazılacak akademik tez biçimi hakkında bilgi edinecek, araştırma disiplinini deneyimleyecek ve yükseköğretime yönelik ilgileri varsa kendilerini daha hazır hissedeceklerdir. |
5. Akademik etik ilkelerine uygun araştırma yürütme bilincini kazanacak, bilimsel dürüstlük ve doğru kaynak kullanımı konularında farkındalık geliştireceklerdir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, lisans programının son yılında öğrenim gören öğrencilerin akademik araştırma ve yazım becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Ders kapsamında, öğrenciler halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında belirledikleri bir konuya ilişkin olarak literatür taraması yapmakta; araştırma soruları, varsayımlar ve uygun araştırma yöntemlerini belirleyerek bilimsel nitelikte bir mezuniyet tezi hazırlamaktadır. Hazırlanan çalışmalar, bilimsel etik ilkelerine uygun olarak yürütülmekte ve danışman öğretim üyesi rehberliğinde tamamlanmaktadır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Ders işleyişi hakkında bilgilendirme, tez yazma kuralları hakkında genel bilgi aktarımı |
2 | Tez konularının belirlenmesi |
3 | Tez konularının onaylanması ve giriş bölümü yazımı hakkında gerekli bilgilerin aktarılması |
4 | Tezlerin giriş bölümlerinin incelenmesi ve bölüm başlıklarına karar verilmesi |
5 | Birinci bölümle ilgili yazılanların incelenmesi; ikinci bölümün başlık ve alt başlıklarının belirlenmesi |
6 | İkinci bölümün incelenmesi ve araştırma yöntemleriyle ilgili detaylı bilgilerin öğrencilere aktarılması |
7 | Vize |
8 | Üçüncü bölümün başlıklarının belirlenmesi, öğrencilerin uygulayacakları araştırma yöntemleri (metodoloji) ile ilgili gerekli bilgilendirmelerin yapılması ve sorularının yanıtlanması |
9 | Öğrencilerin hazırlamış oldukları metinlerin akademik yönden incelenmesi ve gerekli düzeltmelerin yapılması |
10 | Öğrencilerin hazırlamış oldukları metinlerin akademik yönden incelenmesi ve gerekli düzeltmelerin yapılması |
11 | Methodology bölümünün kontrol edilmesi ve bulgular ve sonuç kısımlarının akademik açıdan incelenmesi |
12 | Tezlerin biçimsel düzenlemesine ilişkin kurallar hakkında gerekli bilgilerin öğrencilere aktarılması |
13 | Öğrenciler tarafından hazırlanan tezlerin sözlü sunumlarının gerçekleştirilmesi |
14 | Öğrenciler tarafından hazırlanan tezlerin sözlü sunumlarının gerçekleştirilmesi |
|
Kaynaklar: |
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders, öğrenci merkezli ve proje tabanlı bir yaklaşımla yürütülmektedir. Öğrenciler, danışman öğretim üyesi rehberliğinde bireysel olarak çalışmakta; belirledikleri konu çerçevesinde literatür taraması yaparak araştırma soruları, hipotezler ve yöntem belirlemekte ve mezuniyet tezi niteliğinde bir akademik çalışma hazırlamaktadır. Öğrencilerin gelişimi, haftalık kontroller, düzenli geri bildirimler, bire bir danışmanlık görüşmeleri ve haftalık sunumlar yoluyla sistematik biçimde izlenmekte ve yönlendirilmektedir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Proje Sunumları | 1 | %70 |
Ara Sınav | 1 | %30 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |