PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Diferensiyel GeometriMATH 476423 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. eğrilik ve burukluğu hesaplayarak yay uzunluğu ile parametrize edilmiş eğrileri sınıflandırabilecekler.
2. yüzeyleri düzgünlüğüne göre sınıflandırabilecekler.
3. yüzeyleri yönelime göre sınıflandırabilecekler.
4. Gauss eğriliğini ve ortalama eğriliği birinci ve ikinci temel biçimlerin katsayıları cinsinden hesaplayabilecekler.
5. verilen bir yüzey üzerindeki bir noktayı Gauss eğriliğini ve ortalama eğriliği hesaplayarak sınıflandırabilecekler.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

R^3 te eğriler, yay uzunluğu ile parametrize edilmiş eğrilerin yerel teorisi, Frenet-Serret formülleri, eğrilik ve burkulma. Düzgün yüzeyler, teğet düzlemi, bir gönderimin diferensiyeli, difeomorfizm, birinci temel biçim, Gauss gönderimi, ikinci temel biçim, normal eğrilik, esas eğrilik, yerel koordinatlarda Gauss gönderimi.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

-
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Parametrize Edilmiş Eğriler
2Düzgün Eğriler, Yay Uzunluğu
3Yay Uzunluğu ile Parametrize Edilmiş Eğrilerin Yerel Teorisi
4Düzlem Eğrilerinin Genel Özellikleri
5Düzgün Yüzeyler, Düzgün Değerlerin Ters Görüntüleri
6Parametrelerin Değişimi, Yüzeyler Üzerinde Türevlenebilir Fonksiyonlar
7Difeomorfizm
8Teğet Düzlemi ve bir Gönderimin Diferensiyeli
9Birinci Temel Biçim; Alan
10Yüzeylerin Yönelimi
11Gauss Gönderiminin Tanımı ve Temel Özellikleri
12Gauss Gönderimi ve İkinci Temel Biçim
13Yerel Koordinatlarda Gauss Gönderimi
14Gauss Gönderiminin Yerel Koordinatlarda Uzanımı
 
Kaynaklar:
Differential Geometry of Curves and Surfaces, Manfredo P. Do Carmo, Prentice Hall 1976, ISBN13: 978-0132125895
 
Diğer Kaynaklar:
Elementary Differential Geometry, Barrett O’Neill, Academic Press 2006, ISBN13: 978-0120887354 A First Course in Geometric Topology and Differential Geometry, Ethan D. Bloch, Birkhäuser 1997, ISBN13: 978-0817638405
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
3 saatlik sınıf dersi. Öğrencilerin derse katılımı zorunludur. Final sınavına katılabilmek için en az %50 katılım şartı aranmaktadır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%30
Ödev5%30
Final Sınavı1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin AKTS İş Yükü:
#AktiviteAdetSüre (Saat)İş Yükü
1Derslere Katılım (haftalık bazda)143,0042,00
2Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda)00,000,00
3Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda)140,507,00
4İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez)110,0010,00
5İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda)140,507,00
6Ev ödevleri54,0020,00
7Sınavlara Hazırlık00,000,00
8Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil)115,0015,00
9Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
10Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
11Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil)124,0024,00
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı (0-4)
1Matematikte yeterli bilgi birikimine ve bu alanlardaki teorik ve uygulamalı bilgiyi, soyut ve uygulamalı matematik problemlerini çözmede kullanabilme becerisine sahip olur.4
2Modern hesaplama araçlarını, bir soyut veya gerçek hayat problemini analiz etmede kullanabilme becerisine sahip olur.3
3Matematikte teorik ve tarihi arka planı hakkında yeterli bilgiye sahip olur.3
4Bireysel ve takım halinde verimli çalışabilme, iç disiplinli ve çok disiplinli alanlardaki karmaşık sistemleri analiz etmek için takım halinde verimli işbirliği oluşturma yeteneğine sahip olur.3
5Teknik konularda sözlü ve yazılı olarak İngilizce etkin iletişim kurma becerisine sahip olur.3
6Bilim, mühendislik ve finans problemlerini çözmek için yeni deneyler ve algoritmalar kullanma, geliştirme ve uygulama becerisine sahip olur.3
7Bir matematik problemini, analitik ve nümerik yöntemler kullanarak analiz etme yeteneğine ve daha derin fikirler elde etmek için teorik ve simülasyonel yöntemleri kullanabilme ve karşılaştırabilme becerisine sahip olur.3
8Soyut ve uygulamalı matematik alanındaki bir projedeki bulgu, sonuç ve değerleri rapor edebilme, teknik rapor yazabilme, etkili sunumlar hazırlama ve yapma yeteneğine sahip olur.3
9Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini tanıma; bilgiye ulaşma, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etme ve sürekli gelişmeyi devam ettirebilme yeteneğine sahip olur.3
10Mesleki ve etik sorumluluk ve bunların hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır.3