PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Fonksiyonel AnalizMATH 452424 + 045,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Öğrenciler Banach fonksiyon uzaylarına örnekler verebilecek ve Banach uzaylarında en azından temel teoremleri ifade edebilecektir. Ayrıca Banach uzaylarının temel teorisini uygulayarak öğrencileri diferansiyel denklemler teorisinde araştırma yapmaya hazırlayacaktır.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Metric Spaces, Completion of Metric Spaces, Normed Spaces, Finite Dimensional Normed Spaces, Bounded Linear operators, Linear Functional, Dual Space, Inner Product Spaces and Hilbert Spaces, Riesz Representation Theorem, Hilbert Adjoint Operator; Self-Adjoint, Unitary and Normal Operators; Hahn-Banach Theorem, Uniform Boundedness Principle, Strong and Weak Convergence.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Metrik Uzaylar, Açık ve kapalı kümeler.
2Metrik uzayların yakınsaması ve tamamlanması
3Normlu ve Banach uzaylarının tanımı
4Sonlu boyutlu normlu uzaylar, kompaktlık.
5Sınırlı doğrusal operatörler
6Doğrusal işlevler ve ikili uzay
7İç çarpım uzayları, Hilbert uzayları: tanımlar ve özellikler
8Ortonormal kümeler ve diziler
9Riesz'in temsil teoremi, Sesquilineer formlar
10Hilbert-Eşlenik operatör, Kendine Eşlenik, üniter ve Normal operatörler
11Zorn Lemma ve Hahn-Banach Teoremleri
12Eşlenik Operatörler, Kategori Teoremi
13Düzgün Sınırlılık Prensibi, Güçlü ve zayıf yakınsaklık
14Tekrar
 
Kaynaklar:
Introductory Functional Analysis With Applications; Erwin Kreyszig; John-Wiley and sons; 1989; ISBN: 0-471-50731-8
 
Diğer Kaynaklar:
A Course in Functional Analysis; John B. Conway; Springer New York; 2010; ISBN: 978-1441930927
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Haftada 4 saat ders verilmektedir. Katılım %60 oranında zorunludur.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Aktiviteler1%40
Aktiviteler1%60
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin AKTS İş Yükü:
#AktiviteAdetSüre (Saat)İş Yükü
1Derslere Katılım (haftalık bazda)144,0056,00
2Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda)23,006,00
3Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda)141,0014,00
4İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez)17,007,00
5İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda)141,0014,00
6Ev ödevleri00,000,00
7Sınavlara Hazırlık00,000,00
8Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil)110,0010,00
9Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
10Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
11Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil)118,0018,00
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı (0-4)
1Matematikte yeterli bilgi birikimine ve bu alanlardaki teorik ve uygulamalı bilgiyi, soyut ve uygulamalı matematik problemlerini çözmede kullanabilme becerisine sahip olur.4
2Modern hesaplama araçlarını, bir soyut veya gerçek hayat problemini analiz etmede kullanabilme becerisine sahip olur.2
3Matematikte teorik ve tarihi arka planı hakkında yeterli bilgiye sahip olur.3
4Bireysel ve takım halinde verimli çalışabilme, iç disiplinli ve çok disiplinli alanlardaki karmaşık sistemleri analiz etmek için takım halinde verimli işbirliği oluşturma yeteneğine sahip olur.3
5Teknik konularda sözlü ve yazılı olarak İngilizce etkin iletişim kurma becerisine sahip olur.3
6Bilim, mühendislik ve finans problemlerini çözmek için yeni deneyler ve algoritmalar kullanma, geliştirme ve uygulama becerisine sahip olur.3
7Bir matematik problemini, analitik ve nümerik yöntemler kullanarak analiz etme yeteneğine ve daha derin fikirler elde etmek için teorik ve simülasyonel yöntemleri kullanabilme ve karşılaştırabilme becerisine sahip olur.3
8Soyut ve uygulamalı matematik alanındaki bir projedeki bulgu, sonuç ve değerleri rapor edebilme, teknik rapor yazabilme, etkili sunumlar hazırlama ve yapma yeteneğine sahip olur.3
9Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini tanıma; bilgiye ulaşma, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etme ve sürekli gelişmeyi devam ettirebilme yeteneğine sahip olur.3
10Mesleki ve etik sorumluluk ve bunların hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır.3