Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İç Mekan Tasarım Stüdyosu VI | INAR 402 | 4 | 2 | 4 + 4 | 6 | 15,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. İç mimari tasarımda çağdaş teori ve metodolojiler hakkında bilgi sahibi olur |
2. Tasarım bağlamlarının tarihsel ve doğal varlıkları hakkında bilgi vermek ve çevresel, sosyal ve ekonomik sürdürülebilirlik konusunda farkındalık geliştirmek |
3. Derste edindiği analitik bilgi ve becerileri bireysel tasarım projelerinde uygular. |
4. Proje brieflerinin gerektirdiği karmaşık talepleri ve görevleri yerine getirme becerisini geliştirmek: işlevsel karmaşıklıklar; temel yasal çerçeveler ve bina kodları; kentsel tasarım / peyzaj (şehircilik) sorunları; Yapı ve altyapı ile ilgili kritik detaylar, inşaat malzemeleri ve son kat malzemeleri. |
5. Bir iç mimari programın eleştirel anlayışını, gelişimini ve tanımını etkin bir şekilde yürütmek ve analitik becerileri geliştirmek |
6. Tasarım çalışmasının gelişiminde artan derecede özerkliğe izin veren kritik becerileri geliştirmek |
7. Kuramsal bir çerçevede tanımlanacak karmaşık ve uzman mimari problemler üzerinde çalışın |
8. İletişimde ileri beceriler ve temsil tekniklerinin kullanımı. |
9. Tasarım görevlerinin ve bağlamlarının çok disiplinli / çok kültürlü doğası hakkında farkındalık geliştirmek |
10. Çevreyle, kültürel mirasla ve toplumla ilgili konularda eleştirel bir kişisel duruş ve etik sorumluluk geliştirin. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | INAR 401 |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
İç Tasarım Stüdyosu serisinin altıncı stüdyosudur. İç Tasarım Stüdyosu serisi iç mimarlık müfredatının temelini oluşturmaktadır. İç Tasarım Stüdyosu serisi, öğrencilerin teorik ve teknik bilgi / becerilerini belirli tasarım problemlerine uygulayabilmelerini sağlar. Dizideki her stüdyo, tasarım probleminin konusu, kavramı, ölçeği ve bağlamına farklı bir vurgu yaparak tasarımın çeşitli yönlerini kapsamaktadır.
Bu derste, öğrencilerin mevcut bir bina için kolektif bir eser olarak analizini yapmaları, tasarımlarında kullanılacak bir dil oluşturmaları ve binanın iç tasarımını gerçekleştirmeleri beklenmektedir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Dönem projesine giriş, ödev araştırması, Mimari ihtiyaç programı |
2 | Hafta Sonu ödevinin Tartışması, Stüdyo Paneli Eleştirmenleri, Tasarım dili ve kavramsal tasarım |
3 | Hafta Sonu ödevinin Tartışması, Stüdyo Paneli Eleştirmenleri Üzerine Tartışma Tasarım dili ve Kavramsal tasarım, Gereksinim programı |
4 | Hafta Sonu ödevinin Tartışması, Stüdyo Paneli Eleştirmenleri, vaziyet planı tasarımı |
5 | Hafta Sonu ödevinin Tartışması, Stüdyo Paneli Eleştirmenleri, projedeki gelişmeler |
6 | Ön jüri I, Senaryo İnceleme ve eleştirmenler, ihtiyaç programı, dış ve iç alanın mekan analizi, kavramsal tasarım, kavramsal model, tahsis (Öneri Projesi) |
7 | Hafta Sonu Sketch Problemi, Studio-Panel Eleştirmenleri, projedeki gelişmeler üzerine tartışma |
8 | Hafta Sonu ödevi tyartışması, Stüdyo Paneli Eleştirmenleri, 3D modelleme, proje üzerinde iyileştirmeler |
9 | Hafta Sonu ödevinin tartışması, Studio-Panel Eleştirmenleri, projedeki gelişmeler hakkında tartışma |
10 | Ön Jüri II, 3D modelleme ve iç mekan detaylarının gözden geçirilmesi, İç mekan tasarım detaylarında iyileştirmeler |
11 | İç mekan tasarım detaylarının geliştirilmesi |
12 | İç mekan tasarım detaylarının geliştirilmesi |
13 | İç mekan tasarım detaylarının geliştirilmesi |
14 | Önjüri III, final projesi için eleştiri ve eleştirmenler Tartışmalar ve stüdyo-panel kritikler |
|
Kaynaklar: |
Egan, David. (1972). Concepts In Architectural Acoustics. New York: McGraw-Hill Book Company.
Egan, David. (1983). Concepts In Architectural Lighting. New York: McGraw-Hill Book Company.
Maekawa Z, LORD P. (1993). Environmental and Architectural Acoustics. Spon E & F N (UK).
Ching, Francis D.K.. (2015). Architecture: form, space, & order (4th ed.). New Jersey: John Wiley & Sons.
Ching, Francis D.K. (2012). Interior Design Illustrated (3rd ed.). New Jersey: John Wiley & Sons.
Moxon, S. (2012). Sustainability in Interior Design. Laurence King Publishing. |
|
Diğer Kaynaklar: |
Winchip, S. (2011). Sustainable Design for Interior Environments (2nd ed.). Fairchild Books.
Higgins, Ian. (2015). Spatial Strategies for Interior Design. Laurence King Publishing. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Her hafta dersin 4 saati teorik tartışmalardan ya da öğrencilerin çalışmalarının eleştirisi ve değerlendirmesinden oluşacaktır.
4 saat, öğrencilerin tasarım çalışmalarından oluşacaktır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 3 | %40 |
Ödev | 2 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %30 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektiriyor |