PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
İklim Duyarlı ŞehircilikCRP 3883 + 033,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin Türü
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. İklim krizinin temel konuları hakkında teorik bilgi edinme
2. İklim duyarlı şehirciliğin kritik boyutları hakkında teorik/pratik bilgi edinme
3. Ulusal ve uluslararası iklim uyum deneyimlerini seçilmiş vakalar kapsamında değerlendirme
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

İklim değişikliği ve küresel ısınma krizleri karşısında şehir planlama bu sorunlarla mücadele için temel bir araç haline gelmektedir. Bu çerçevede ders, iklime duyarlı şehirciliği, planlama stratejilerini, tasarım yaklaşımlarını, politika çerçevelerini ve iklim etkilerini azaltmak için yenilenebilir enerji çözümlerin kente entegrasyonunu inceler. Temel konular arasında doğa temelli çözümler, suya duyarlı tasarım, yenileyici şehir modelleri ve iklim adaptasyon politikaları yer alır. Uluslararası ve ulusal vaka çalışmaları aracılığıyla, öğrenciler kentsel dayanıklılığı artıran, ekolojik yenilenmeyi teşvik eden ve sürdürülebilir enerji geçişlerini destekleyen stratejileri değerlendirmek ve uygulamak için kritik beceriler geliştireceklerdir.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Giriş Ders içeriği
2Enerji Sorununun Bağlamsal ve Kavramsal Arka Planı Sanayi Devriminden 1980'lere
3Enerji sorununun Bağlamsal ve Kavramsal Arka Planı 1980'lerin ortasından sonra Kentsel iklim bilimi – temel sorunlar
4Şehirler ve iklim değişikliği: Enerji geçişinde kentler
5İklim değişikliği ve kent planlama - I Yapılı çevre
6İklim değişikliği ve kent planlama - II : Yapılı çevre II
7İklim değişikliği ve kent planlama - III: Doğal çevre ve tarım
8İklim değişikliği ve kent planlama - IV: Enerji
9Politika ve Uygulama Dinamikleri
10Uluslararası Vakalar Uluslararası/ulusal vakaların bağlam temelli süreç odaklı tanımı ve açıklaması
11Uluslararası Durumlar Uluslararası/ulusal durumların bağlam temelli süreç odaklı tanımı ve açıklaması: İklime duyarlı mahalle tasarımı
12Öğrenci Sunumları I - Seçilen alan çalışmaları
13Öğrenci Sunumları II - Seçilen alan çalışmaları
14Tartışma ve değerlendirme
 
Kaynaklar:
Stephen M. Wheeler and Timothy Beatley, 2014.The Sustainable Urban Development Reader (Third Edition) Routledge, London and New York. Peter Droege 2018. Urban Energy Transition: Renewable Strategies for Cities and Regions Elsevier Science Peter Droege. 2006. The renewable city : a comprehensive guide to an urban revolution Wiley-Academy Raquel Pinderhughes.2004. Alternative Urban Futures : Planning for Sustainable Development in Cities throughout the World. Lanham : Rowman & Littlefield Publishers
 
Diğer Kaynaklar:
Woodrow W. Clark (ed). 2018. Sustainable cities and communities design handbook : green engineering, architecture, and technology.Elsevier Nan Ellin. 2013. Good Urbanism: Six Steps to Creating Prosperous Places. Springer
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders haftada 3 ders saati olarak gerçekleştirilir. Öğretim politikası bilgi birikimine ve pratik çalışmalara uygulamaya dayanır. Öğretmenler sorular, düşünme yolları ve anlamlı öğrenme dizisini işleyerek karar alma süreçleri yaratır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Midterm Exam1%30
Durum Çalışması1%20
Yoklama14%5
Sınıf Katılımı1%5
Final Sınavı1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor