Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İngiliz Kültürü ve Toplumu | ELL 130 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. İngiliz kurumlarını tanıma ve açıklama |
2. İngiltere sosyal sınıflarını açıklayabilme |
3. İngiliz sosyal sınıf, cinsiyetler, kurumlar, din ve sosyal hayatın özelliklerini tartışabilme |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, İngiltere’deki kültürel, sosyal ve siyasi gelişmeler ile ülkenin imparatorluklar, sömürgeler, ticaret ve küreselleşmeyle olan ilişkilerini incelemek üzere tasarlanmıştır. Ders kapsamında, siyaset, eğitim, din ve aile gibi kurumların yapısı ve işlevleri incelenirken, yaş, ırk, cinsiyet, sosyal sınıf, günlük yaşam, gelenek ve davranış biçimleri de ele alınır. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Öğrenciler akademik becerilerini geliştirmek için üretken yapay zeka araçlarından yararlanabilirler, ancak yapay zeka teknolojilerinin etik olmayan kullanımı intihal olarak kabul edilir ve öğrenci akademik açıdan cezalandırılır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | İngiltere ve İngiliz çalışmalarına giriş |
2 | Lokasyon, iklim, bölgeler, demografi, ve kaynaklar |
3 | İngiltere halkı, kısa tarihi ve ulusal kimlikler |
4 | Sosyal sınıf sistemi ve tarihi |
5 | Siyaset ve devlet |
6 | Siyaset ve devlet |
7 | Uluslarası ilişkiler |
8 | Arasınav |
9 | Eğitim Sistemi |
10 | Basın |
11 | Din |
12 | Din |
13 | Eğlence |
14 | Proje ve Sunumlar |
|
Kaynaklar: |
John Oakland British Civilization: An Introduction |
|
Diğer Kaynaklar: |
Nicholas and Alan Warde, eds. The Contemporary British Society Reader.
Jeremy Paxman. The English: A Portrait of a People. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Sunumlar ve sınıf içi tartışmalar. Öğrencilerin derslerin %70'ine katılımı beklenmektedir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %45 |
Final Sınavı | 1 | %45 |
Sözlü Sunum | 1 | %10 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Öğrenciler İngilizce dili konusunda kuramsal ve uygulamalı düzeyde bilgiye ve düşüncelerini yazılı ve sözlü ifade etme becerisine sahip olacaklardır. | 4 |
2 | Öğrenciler analitik düşünme becerisine sahip olacak ve kendilerini yaratıcı biçimde ifade edebileceklerdir. | 1 |
3 | Öğrenciler okullar, kültürel kurumlar, vb. yerlerde bilgi ve deneyimlerini gelecek nesillere aktararak topluma hizmet etmeyi öğreneceklerdir. | 3 |
4 | Öğrenciler edebi terimler ile İngiliz edebiyatının edebi dönemleri, akımları ve/veya türleri hakkında güncel bilgiye sahip olacaklardır. | 3 |
5 | Öğrenciler sınıf, cinsiyet ve ırk çalışmaları gibi alana ilişkin konu ve disiplinler hakkında bilgi sahibi olarak kültürel konuları tartışabileceklerdir. | 4 |
6 | Öğrenciler edebiyat ve kültür konularında bilgi teknolojilerini kullanarak araştırma yapmayı öğrenecek, araştırma teknikleri, yöntemleri ve etik konularında bilgi sahibi olacaktır. | 2 |
7 | Öğrenciler İngiliz edebiyatından başka edebiyatları da değerlendirebileceklerdir. | 0 |
8 | Öğrenciler edebiyat kuramlarıyla ilgili temel bilgilere sahip olacak ve edebi ve kültürel metinleri inceleyebileceklerdir. | 0 |