Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Dil ve İletişim | ELL 125 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. dinleme ve konuşma becerilerini geliştirirler |
2. İngilizce sesletim konusunda bilgi sahibi olurlar |
3. akıcı konuşma becerileri kazanırlar |
4. çeşitli metinleri dinlemeden önce ve dinledikten sonra konuşma etkinliklerine katılabilirler |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders öğrencilerin sözlü İngilizceyi anlama ve iletişim kurma becerilerini geliştirmeye yardımcı olmak için tasarlanmıştır. Birçok işitsel-görsel kaynak aracılığı ile öğrenciler, İngilizcenin yapısal, biçimbilimsel ve sesbilimsel özelliklerini özgün İngilizce kaynaklar aracılığıyla deneyimler, yanı sıra, dinlediğini anlama ve sözlü olarak çözümleme konusunda gelişirler. Ayrıca, ders içi tartışmalar ve konuşma çalışmaları ile iletişimde özgüven ve akıcılık kazanır, telaffuzlarını düzeltirler. Çeşitli ödevler ile öğrencilerin iletişim becerilerini sınıf dışında geliştirmeleri de teşvik edilir. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Öğrenciler akademik becerilerini geliştirmek için üretken yapay zeka araçlarından yararlanabilirler, ancak yapay zeka teknolojilerinin etik olmayan kullanımı intihal olarak kabul edilir ve öğrenci akademik açıdan cezalandırılır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Derse giriş, dinleme süreci ve iyi bir dinleyicinin özellikleri |
2 | fonetik ve telaffuz çalışmaları |
3 | Pasif, dikkatli ve etkileşimli dinleme |
4 | genel anlam için dinleme |
5 | dinlerken not alma ve seçici dinleme |
6 | ana fikir için dinleme |
7 | özetlemek için dinleme |
8 | arasınav |
9 | Cornell metodu ve taslak çıkarma metodu |
10 | Edebi metinleri dinleme ve onları yorumlama |
11 | Edebi metinleri dinleme ve onları yorumlama |
12 | Sözlü Sunum yapma |
13 | Edebi metinleri dinleme ve onları yorumlama |
14 | Dinleme tekniklerinin tekrarı |
|
Kaynaklar: |
Phyllis Lim
William Smalzer Noteworthy: Listening and Notetaking Skills
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Patricia Dunkel
Frank Plalorsi Advanced Listening Comprehension:
Developing Aural and Notetaklng Skills, Third Edition
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
ders anlatımı, ve sınıf içi tartışmalar
Öğrencinin derslerin yüzde 70 ine katılması beklenir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav I | 1 | %40 |
Dönem Ödevi (Sunumu) | 2 | %20 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Öğrenciler İngilizce dili konusunda kuramsal ve uygulamalı düzeyde bilgiye ve düşüncelerini yazılı ve sözlü ifade etme becerisine sahip olacaklardır. | 2 |
2 | Öğrenciler analitik düşünme becerisine sahip olacak ve kendilerini yaratıcı biçimde ifade edebileceklerdir. | 3 |
3 | Öğrenciler okullar, kültürel kurumlar, vb. yerlerde bilgi ve deneyimlerini gelecek nesillere aktararak topluma hizmet etmeyi öğreneceklerdir. | 0 |
4 | Öğrenciler edebi terimler ile İngiliz edebiyatının edebi dönemleri, akımları ve/veya türleri hakkında güncel bilgiye sahip olacaklardır. | 0 |
5 | Öğrenciler sınıf, cinsiyet ve ırk çalışmaları gibi alana ilişkin konu ve disiplinler hakkında bilgi sahibi olarak kültürel konuları tartışabileceklerdir. | 3 |
6 | Öğrenciler edebiyat ve kültür konularında bilgi teknolojilerini kullanarak araştırma yapmayı öğrenecek, araştırma teknikleri, yöntemleri ve etik konularında bilgi sahibi olacaktır. | 3 |
7 | Öğrenciler İngiliz edebiyatından başka edebiyatları da değerlendirebileceklerdir. | 1 |
8 | Öğrenciler edebiyat kuramlarıyla ilgili temel bilgilere sahip olacak ve edebi ve kültürel metinleri inceleyebileceklerdir. | 0 |