Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Avrupa Birliği ve Türkiye | INTT 416 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. AB ve Türkiye arasındaki ilişkilerin tarihçesini anlar |
2. AB ve Türkiye arasındaki Gümrük Birliği’ni ve bunun Türkiye ekonomisi üzerindeki etkilerini bilir |
3. Katılım sürecinde Türkiye’nin ulusal programlarını ve AB’nin Türkiye için hazırladığı ilerleme raporlarını bilir |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, Avrupa Birliği ile Türkiye arasındaki ilişkilerin tarihsel gelişimini, mevcut durumunu ve geleceğini kapsamlı şekilde ele almaktadır. Ders kapsamında Avrupa Birliği’nin genel yapısı ve genişleme politikası tanıtıldıktan sonra, Türkiye-AB ilişkilerinin tarihsel arka planı ve bu süreçte ortaya çıkan önemli belgeler incelenmektedir. Türkiye ile AB arasında kurulan Gümrük Birliği’nin ekonomik etkileri, Türkiye'nin AB’ye tam üyelik süreci, ulusal programlar, ilerleme raporları ve finansal işbirliği konuları detaylı şekilde ele alınmaktadır. Ayrıca, Türkiye-AB ilişkilerinin kurumsal yapısı ve geleceğine dair güncel tartışmalar da bu dersin kapsamındadır. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Üretken yapay zeka kullanılabilir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | AB’ye Kısa Bir Bakış |
2 | AB’nin Genişleme Politikası |
3 | AB ve Türkiye İlişkilerinin Tarihçesi |
4 | Ortaklık için Önemli Belgeler |
5 | AB ve Türkiye Arasında Gümrük Birliği |
6 | Gümrük Birliği’nin Türkiye Ekonomisi Üzerindeki Etkisi |
7 | Ara sınav |
8 | Türkiye’nin AB’ye Katılım Süreci |
9 | Katılım Ortaklığı Belgeleri |
10 | Türkiye’nin Ulusal Programları |
11 | AB Tarafından Türkiye İçin Hazırlanan İlerleme Raporları |
12 | AB-Türkiye Finansal İşbirliği |
13 | AB-Türkiye İlişkilerinin Kurumsal Yapısı |
14 | AB –Türkiye İlişkilerinin Geleceği |
|
Kaynaklar: |
Senem Aydın-Düzgit and Nathalie Tocci (2015). Turkey and the European Union, Red Globe Press.
Belgin Akçay and Bahri Yılmaz (2012). Turkey’s Accession to the European Union: Political and Economic Challenges. Lexington books.
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Selen Sarisoy-Guerin and Ioannis Stivachtis (2011). On the Road to the EU Membership: The Economic Transformation of Turkey. Institute for European Studies. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
İlgili konular derste öğretim üyesi tarafından teorik olarak aktarılacaktır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %40 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
Dönem Ödevi | 1 | %20 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Küresel ekonomi, finans, pazarlama ve genel olarak işletmecilik hakkında temel ve güncel bilgilere sahip olmak. | 0 |
2 | Genel olarak dış ticaret, ihracat ve ithalat, gümrük işlemleri, teşvik mevzuatı hakkında güncel bilgilere sahip olmak. | 0 |
3 | Ekonomide ve genel işletmecilikte kullanılan sayısal ve analitik araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmak. | 0 |
4 | Uluslararası bazda iş müzakereleri ve görüşmeleri yürütme bilgi ve yeteneğini kazandırmak ve geliştirmek. | 0 |
5 | İş hayatında karşılaşabileceği riskleri öngörme ve bu engellere yönelik çözümler üretebilme becerisi kazanmak. | 0 |
6 | Elektronik ticaret, dijital pazarlama ve yapay zekâ gibi yeni imkânların dış ticarette kullanım becerisini kazandırmak. | 0 |
7 | İngilizce, Rusça ve Almanca dillerinde iletişim kurabilme yeteneğini geliştirmek. | 0 |
8 | Zorunlu staj ve alan çalışmalarıyla ihracat ve ithalat operasyonları hakkında gerekli bilgilere sahip olmak | 0 |
9 | Dış ticarette depolama, yükleme, boşaltma, taşıma ve stok kontrol gibi lojistik hizmetleri konusunda temel bilgilere sahip olmak. | 0 |
10 | Hem yerel hem de uluslararası operasyonlarda, ekonomi veya iş alanında üst düzey yönetime aday olmak. | 0 |
11 | Hem iyi bir ekonomist hem de iyi bir işletme bilimcisi olarak, küresel ve ulusal sınırlar içinde meydana gelen olaylara yanıt verebilme ve analitik düşünme yeteneğine sahip olmak. | 0 |
12 | Günlük yaşamın gerektirdiği temel teorik ve pratik bilgiye sahip olmak. | 0 |
13 | Piyasanın gerektirdiği rekabet koşullarına uygun bilgiyle donatılmak.
| 0 |
14 | İnovasyon ve sürekli gelişimin önceliğini özümsemek. | 0 |