Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Akademik Başarı ve Yaşam Becerileri | CEC 212 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Problem çözme ve düşünmede yeni yollar bulmaları kolaylaşacaktır. |
2. Recognise the impact of their actions and teaches them to take responsibility for what they do rather than blame others |
3. Build confidence both in spoken skills and for group collaboration and cooperation |
4. Analyse options, make decisions and understand why they make certain choices outside the classroom |
5. Develop a greater sense of self-awareness and appreciation for others |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Yaşam becerileri günlük hayatta okulda, evde, iş yerinde karşılaştığımız zorluklarla başa çıkmak için gerekli olan yetenekleri ifade eder. Yaşam becerileri hayatımızın boyunca ihtiyaç duyacağımız yeteneklerdir. Yaşam becerileri bireylerin gündelik ihtiyaçlar ve zorluklarla başa çıkabilmelerini sağlayan uyarlanabilir ve olumlu davranışsal yeteneklerdir. Yaşam becerilerinin, bireylerin gelişim ve değişim sürecinde varlıklarını etkin bir şekilde devam ettirebilmeleri için sahip olmaları gereken yeterlilikleri ifade ettiği görülmektedir. Yaşam becerileri şu şekilde sıralanabilir: |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Tanışma ve dersin tanıtımı |
2 | Akademik Başarı Nedir? |
3 | Öz farkındalık |
4 | Empati |
5 | Eleştirel Düşünme |
6 | Yaratıcı Düşünme |
7 | Problem Çözme |
8 | Karar Verme |
9 | Kişilerarası İlişkiler |
10 | İletişim |
11 | Stresle başetme |
12 | Duygularla Başetme |
13 | Zaman Yönetimi |
14 | Tekrar |
|
Kaynaklar: |
The World Health Organization [WHO]. (1997). Life skills education in schools. Programme on mental health. Dıvısıon Of Mental Health anPreventıon of Substance Abuse. World Health Organızatıon.
Dökmen, Üstün (2018) Empati. İstanbul: Remzi Kitabevi
Ökdem, Meltem (2018) Ders Notları.
Nosich, G. (2018). Learning To Think Things Through. ( Çeviren Yrd. Doç. Dr. Birsel Aybek)
Sabuncuoğlu Z. ve Paşa M. (2002) Zaman Yönetimi.Bursa:Ezgi Kitabevi
|
|
Diğer Kaynaklar: |
İnayet, A. (2016) İş Yaşamında Stres Ankara: PegemA
Kaya, A. (2017) Kişilerarası İlişkiler ve Etkili İletişim. Ankara:2016
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Yüz yüze eğitim yapılmakta anlatım, sunum yapma, soru- cevap yöntemleri kullanılmaktadır |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %60 |
Ödev | 1 | %10 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |