Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Mimarlıkta Dijital Uygulamalar | ARCH 405 | | | 2 + 2 | 3 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, mimarlık öğrencilerine mimari tasarım ve sunum süreçlerinde dijital araçların rolünü öğretmeyi amaçlamaktadır. Rhinoceros, Revit ve SketchUp gibi modelleme yazılımlarının yanı sıra Photoshop, Illustrator ve InDesign gibi sunum ve görselleştirme programlarını kapsayan ders, öğrencilere projelerini etkili bir şekilde modelleme, görselleştirme ve sunma becerileri kazandırır. Ders boyunca öğrenciler, dijital araçları proje sürecine nasıl entegre edeceklerini öğrenecek ve bu sayede profesyonel düzeyde teknik ve estetik açıdan güçlü sunumlar oluşturabileceklerdir. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Modelleme ve Görselleştirme Süreçleri ve Yazılımlarına Giriş |
2 | 3 Boyutlu Modelleme: Temel Giriş Dersi ve Ev Ödevi |
3 | 3 Boyutlu Modelleme: Pratik Çözümler |
4 | Yapı Bilgi Sistemleri ile Sunum Teknikleri Entegrasyonu |
5 | VitrA Çağdaş Mimarlık Serisinden Dijital Modeller Oluşturma: Ödev |
6 | Model İncelemesi ve Geri Bildirimi |
7 | İllüstrasyon Yazılımları: Alıştırmalar |
8 | Fotoğraf Düzenleme Yazılımları: Alıştırmalar |
9 | Mimari Görselleştirme Yazılımları: Alıştırmalar |
10 | Mimari Görselleştirme Sonrası Görsel Düzenleme Teknikleri: Alıştırmalar |
11 | Mimari Görselleştirmede Yapay Zeka Olanaklarını Keşfetmek: Egzersizler |
12 | Profesyonel Baskı ve Yayıncılık Yazılımı: Alıştırmalar |
13 | Tasarım - Sunum Uyumluluğu ve Tutarlılığı |
14 | Kapamlı Sunum |
|
Kaynaklar: |
Vitra Çağdaş Mimarlık Dizisi: Konut Yapıları, Eczacıbaşı Holding, 2016 |
|
Diğer Kaynaklar: |
Clark, Roger H., and Pause, Michael. Precedents in Architecture: Analytic Diagrams, Formative Ideas, and Partis. United Kingdom, Wiley, 2012.
Schilling, Alexander. Basics Modelbuilding. Germany, Walter de Gruyter GmbH, 2020.
Halse, Albert O.. Architectural Rendering: The Techniques Of Contemporary Presentation. United States, Literary Licensing, LLC, 2011.
Bredella, Nathalie. The Architectural Imagination at the Digital Turn. United Kingdom, Taylor & Francis, 2022.
Lewis, Karen. Graphic Design for Architects: A Manual for Visual Communication. United Kingdom, Taylor & Francis, 2015.
Canizaro, Vincent B.. Experiential Visualization in Architectural Design Media: How It Actually Works. United Kingdom, Taylor & Francis.
Jarvis, Peter. Architectural Illustration. United Kingdom, Crowood Press, 2018. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Sınıf tartışmalarına ve atölyelere aktif katılım esastır. Öğrencilerin ders materyalleriyle etkileşimde olmaları ve projelerine ilgi göstermeleri beklenir. Öğrenci performansı, ödevler ve ders boyunca genel performansın bir kombinasyonu ile değerlendirilecektir. Öğrencilerin becerilerini ve anlayışlarını geliştirmelerine yardımcı olmak için düzenli geri bildirim sağlanacaktır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 10 | %40 |
Ders Katılımı | 14 | %20 |
Sınıf Katılımı | 14 | %10 |
Proje Sunumları | 1 | %30 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Karmaşık tasarım problemlerini, analitik ve yaratıcı düşünceyle ele alarak, araştırma temelli, işlevsel, bağlama özgü ve özgün çözümler geliştirebilir ve bu çözümleri çeşitli iletişim araçlarıyla ifade edebilir. | 2 |
2 | Mimarlık tarihini, kuramlarını, kültürel ve sanatsal bağlamları ile kültürel miras ve koruma bilincini eleştirel olarak değerlendirerek çağdaş tasarım kararlarını bu birikim doğrultusunda yönlendirebilir. | 0 |
3 | Doğal çevre, topografya, iklimsel koşullar, toplumsal gereksinimler gibi fiziksel ve sosyal bağlamlar arasındaki ilişkileri analiz ederek sürdürülebilir, kapsayıcı ve çevreye duyarlı kentsel ve kırsal yapılı çevreler için mimari çözümler geliştirebilir. | 1 |
4 | Yapım sistemleri, malzeme, bina servisleri ile çevresel performans kriterlerini mimari tasarımla bütünleştirerek güvenli, uygulanabilir ve yenilikçi çözümler oluşturabilir. | 0 |
5 | Mimarlık mesleğine ilişkin yasal, ekonomik ve etik sorumlulukları kavrayarak proje geliştirme, proje yönetimi ve iş birliği süreçlerini yürütebilir. | 1 |
6 | Çok disiplinli bilgi alanlarını bütünleştirebilir ve güncel teknolojiler kullanarak karmaşık tasarım problemlerine kapsamlı çözümler geliştirebilir; kendi tasarım yaklaşımını eleştirel biçimde değerlendirebilir ve öz öğrenim alışkanlıkları kazanabilir. | 4 |