Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Klasik Edebiyat | ELL 136 | | | 3 + 0 | 3 | 6,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. temel destanlar, trajedi ve komedi gibi tiyatro tarzlarının yanı sıra Batı edebiyatının temelini oluşturan Antik Yunan ve Roma kuramcıları, düşünürleri ve şairleri ile aşina olacaklardır. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders Homeros’un İlyada ve/veya Odysseia adlı destanlarını, Antik Yunan ve Roma
kültürünü, tiyatro geleneklerini ve oyunlarını inceler. Ayrıca Ovidius, Vergilius gibi şairler,
Horace ve Cicero gibi yazarların kimi eserleri dersin kapsamındadır.
|
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Öğrenciler akademik becerilerini geliştirmek için üretken yapay zeka araçlarından yararlanabilirler, ancak yapay zeka teknolojilerinin etik olmayan kullanımı intihal olarak kabul edilir ve öğrenci akademik açıdan cezalandırılır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Antik Yunan'da dramanın yükselişine giriş; Dionysos kültü ve ritüelleri ve tiyatro gelenekleri |
2 | Aristoteles'in trajedi kavramına giriş: Sophocles, Kral Oedipus |
3 | Sophocles, Antigone |
4 | Euripides, Electra, Troyalı Kadınlar |
5 | Aeschylus, Prometheus Bound |
6 | Eski Komedi: Aristophanes, Kuşlar |
7 | Vize Sınavı |
8 | Aristophanes, Zenginlik, Lystrata |
9 | Latin oyun: Plautus, Menaechmi |
10 | Seneca, Medea |
11 | Homer, Odessa ya da İlyada |
12 | Odessa ya da İlyada |
13 | Odessa ya da İlyada |
14 | Genel tekrar |
|
Kaynaklar: |
Jackson J. Spielvogel Western Civilization (8th ed.) |
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders öğrenci odaklı olup öğrencilerin istek ve gereklerine uyarlanabilir. Ders metinler ve ders anlatımı üzerinden yürüyecektir.
Öğrencilerin derslerin yüzde 70’ine katılması beklenir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %40 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
Test/Quiz/Kısa Sınav | 3 | %20 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Öğrenciler İngilizce dili konusunda kuramsal ve uygulamalı düzeyde bilgiye ve düşüncelerini yazılı ve sözlü ifade etme becerisine sahip olacaklardır. | 0 |
2 | Öğrenciler analitik düşünme becerisine sahip olacak ve kendilerini yaratıcı biçimde ifade edebileceklerdir. | 1 |
3 | Öğrenciler okullar, kültürel kurumlar, vb. yerlerde bilgi ve deneyimlerini gelecek nesillere aktararak topluma hizmet etmeyi öğreneceklerdir. | 1 |
4 | Öğrenciler edebi terimler ile İngiliz edebiyatının edebi dönemleri, akımları ve/veya türleri hakkında güncel bilgiye sahip olacaklardır. | 2 |
5 | Öğrenciler sınıf, cinsiyet ve ırk çalışmaları gibi alana ilişkin konu ve disiplinler hakkında bilgi sahibi olarak kültürel konuları tartışabileceklerdir. | 2 |
6 | Öğrenciler edebiyat ve kültür konularında bilgi teknolojilerini kullanarak araştırma yapmayı öğrenecek, araştırma teknikleri, yöntemleri ve etik konularında bilgi sahibi olacaktır. | 2 |
7 | Öğrenciler İngiliz edebiyatından başka edebiyatları da değerlendirebileceklerdir. | 3 |
8 | Öğrenciler edebiyat kuramlarıyla ilgili temel bilgilere sahip olacak ve edebi ve kültürel metinleri inceleyebileceklerdir. | 1 |