Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Vergi Hukuku | ECON 313 | | | 3 + 0 | 3 | 4,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Verginin temel ilkeleri konusunda bilgi sahibi olurlar. |
2. Usül vergi kanunu konusunda bilgi sahibi olurlar. |
3. Gelir ve Kurumlar vergisi konularında bilgi sahibi olurlar. |
4. Tüketim vergileri konusunda bilgi sahibi olurlar. |
5. Özel tüketim vergisi ve Servet vergisi konularında bilgi sahibi olurlar. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders vergilendirme ve Türk Vergi Sistemi ilkelerini ele almaktadır. Türk vergi mevzuatının kaynakları, vergilendirme usulleri, vergi kanunları ve Türkiye'deki uygulamaları ile Türk Vergi Dairesi'ne odaklanmaktadır. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş |
2 | Vergilendirmede Temel Hususlar: Verginin Tanımı, Vergilendirme İlkeleri, Vergi Yükü vb.; Mükellef ve Ödemeden Sorumlu Kişiler |
3 | Vergilendirme Süreci; Vergi Mükellefinin Sorumlulukları ve Hesaplama Süreleri |
4 | Vergi Kaybı, Vergi Kaçakçılığı ve İlgili Ceza Hükümleri; Vergi Daireleri ve Vergi Denetimi |
5 | Vergi Yükü ve Vergi Cezalarını Durdurma veya Azaltma Nedenleri; Vergi Uyuşmazlıkları ve Çözüm Yöntemleri |
6 | Kişisel Gelir Vergisi –I |
7 | Ara Sınav |
8 | Kişisel Gelir Vergisi -II |
9 | Kişisel Gelir Vergisi -III |
10 | Kurumlar Vergisi -I |
11 | Kurumlar Vergisi -II |
12 | Katma Değer Vergisi |
13 | Tüketim Vergisi (Özel Tüketim Vergisi); Bankacılık ve Sigorta İşlem Vergisi; Özel İletişim Vergisi; Motorlu Taşıt Vergisi |
14 | Veraset ve Hediye Vergisi; Emlak Vergisi; Mali Damga Vergisi |
|
Kaynaklar: |
1. Şükrü Kızılot ve Metin Taş (2010), Vergi Hukuku ve Türk Vergi Sistemi, Yaklaşım Yayımcılık.
2. Ahmet Başpınar (2011), Taxation in Turkey, Yaklaşım Yayımcılık.
|
|
Diğer Kaynaklar: |
1. Şükrü Kızılot, Cem Kılıç, Okan Müderrisoğlu (2006), AB Yolunda Mali Dünyamız, Türkiye İşveren Sendikaları Konfederasyonu.
2. Harvey Rosen (1991), Public Finance, Homewood.
3. Abdurrahman Akdoğan (2009), Vergi Hukuku ve Türk Vergi Sistemi, Gazi Kitabevi.
4. Nurettin Bilici (2011), Vergi Hukuku, Seçkin Yayıncılık.
5. Sadık Kırbaş (2008), Vergi Hukuku, Siyasal Kitabevi.
6. Türkmen Derdiyok (1999), Turkish Tax Laws and Other regulations Concerning Foreign Investors, Ministry of Finance.
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Öğretim stratejisi çoğunlukla derslere ve problem çözmeye dayanmaktadır. Sınıf için tartışmalara katılmaları beklenen öğrenciler soru sorma ve düşüncelerini paylaşma konularında teşvik edilirler. Ders sorumlusu, öğrencilerin ders materyali hakkındaki sorularını cevaplamak ve onlara yardımcı olmak için düzenli görüşme saatlerine sahiptir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %45 |
Final Sınavı | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | İktisat ve diğer ilgili sosyal bilimlerle alakalı temel kavramsal bilgilere sahip olur ve kavramlar arası ilişki kurar. | 0 |
2 | İktisadi sorunları çözmeye katkıda bulunmak için, iktisat kuramlarının önermelerini sınamaya yarayacak nicel ve nitel yöntemlerin bilgisine ve bilgisayar becerisine sahip olur. | 0 |
3 | Ekonomik aktörler hakkında verilerin derlenmesi, işlenmesi ve ekonomi politikalarına yol gösterebilecek bilimsel araştırma kapasitesine ulaşılması için gerekli bilgi birikimine sahip olur. | 0 |
4 | İktisat ile ilgili alt dallarda uzmanlaşır ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahip olur. | 0 |
5 | İktisat ile ilgili bilgileri sorgulama, yorumlama ve analiz etme becerisine sahip olur. | 0 |
6 | Eğitim sürecinde oluşturduğu birikimi yazılı ve sözlü sunabilme becerisine sahip olur. | 0 |
7 | Bir sorunu çözmek için ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerekirse bireysel düzeyde sorumluluk alıp bağımsız çalışabilir. | 0 |
8 | Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanır. | 0 |
9 | Edineceği eleştirel ve analitik düşünme sayesinde kendi öğrenim gereksinimlerini belirler ve ileri düzey öğrenimini yönlendirebilir. | 0 |
10 | İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilir. | 0 |
11 | Ekonomi ile ilgili bilgilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | 0 |
12 | İçinde bulunduğu toplumun ve çevrenin ihtiyaçları konusunda sosyal sorumluluk bilincine sahip olur. | 0 |
13 | Değişime ve yeniliğe açık olma tutumunu geliştirir. | 0 |
14 | Eğitim sürecinde edindiği birikimi içinde bulunduğu toplumun kültürel ve tarihsel yapısıyla ilişkilendirebilir. | 0 |