PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Müze MimarisiARCH 3383 + 033,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Kültür tarihi bilgisi
2. sergi planlama/tasarlama
3. Müze mimarisini tasarlamak için kavramsal ve teknik arka plan
4. okuma becerisi
5. yazılı formatta ve sözel olarak kendi fikirlerini formüle etmek
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders müze kavramını, içeriğini ve mimarisini incelemeyi amaçlamaktadır. Bu bağlamda, müze mimarisi, tarihi ve müzelerin türleri, müzelerin fonksiyonel ve teknik gereksinimleri ile müze mimarisinde çağdaş yaklaşımlar üzerine okumalar ve tartışmalar yapılmaktadır.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

-
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Dersin ana hatları / yöntemleri ve amaçları / gereksinimleri. Müze mimarisine giriş (I)
2Müze mimarisine giriş (II)
3Müze mimarisi tarihi (I)
4Müze mimarisi tarihi (II)
5Müze Mimarisi Tarihi (III)
6Müzelerin fonksiyonel ve teknik gereksinimleri (I)
7Müzelerin fonksiyonel ve teknik gereksinimleri (II)
8Müze Tipleri
9Müze mimarisinde güncel yaklaşımlar (I)
10Müze mimarisinde güncel yaklaşımlar (II)
11Müze mimarisinde güncel yaklaşımlar (III)
12Türkiye'de müzeler (I)
13Türkiye'de müzeler (II)
14Geleceğin Müzeleri
 
Kaynaklar:
Ders kitabı yoktur.
 
Diğer Kaynaklar:
Edward P. Alexander and Mary Alexander. Museums in Motion: An Introduction to the History and Functions of Museums, 2nd ed. Lanham, MD: AltaMira Press, 2008 Tony Bennett. The Birth of the Museum: History, Theory, Politics. London and New York: Routledge, 1995 Sharon MacDonald. A Companion to Museum Studies. Oxford: Blackwell, 2006 Andrew McClellan. The Art Museum from Boullée to Bilbao. Berkeley, Calif: University of California Press, 2008
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Bir dizi ders anlatımı yapılacaktır. Sınıf tartışmaları ve ara sınav derslere dayalı olarak gerçekleştirilecektir. Bir dönem projesi vardır ve öğrencilerin, projelerini dönem boyunca geliştirmeleri beklenmektedir. Dönem projesi üzerine haftalık eleştiriler/değerlendirmeler yapılacaktır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%35
Katılım/Tartışma1%10
Proje1%55
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Karmaşık tasarım problemlerini, analitik ve yaratıcı düşünceyle ele alarak, araştırma temelli, işlevsel, bağlama özgü ve özgün çözümler geliştirebilir ve bu çözümleri çeşitli iletişim araçlarıyla ifade edebilir.3
2Mimarlık tarihini, kuramlarını, kültürel ve sanatsal bağlamları ile kültürel miras ve koruma bilincini eleştirel olarak değerlendirerek çağdaş tasarım kararlarını bu birikim doğrultusunda yönlendirebilir.3
3Doğal çevre, topografya, iklimsel koşullar, toplumsal gereksinimler gibi fiziksel ve sosyal bağlamlar arasındaki ilişkileri analiz ederek sürdürülebilir, kapsayıcı ve çevreye duyarlı kentsel ve kırsal yapılı çevreler için mimari çözümler geliştirebilir.2
4Yapım sistemleri, malzeme, bina servisleri ile çevresel performans kriterlerini mimari tasarımla bütünleştirerek güvenli, uygulanabilir ve yenilikçi çözümler oluşturabilir.2
5Mimarlık mesleğine ilişkin yasal, ekonomik ve etik sorumlulukları kavrayarak proje geliştirme, proje yönetimi ve iş birliği süreçlerini yürütebilir.1
6Çok disiplinli bilgi alanlarını bütünleştirebilir ve güncel teknolojiler kullanarak karmaşık tasarım problemlerine kapsamlı çözümler geliştirebilir; kendi tasarım yaklaşımını eleştirel biçimde değerlendirebilir ve öz öğrenim alışkanlıkları kazanabilir.1