PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Elektronik IEE 2083 + 246,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Bir diyotun, bir BJT'nin ve bir FET'in nasıl çalıştığını tanımlamak
2. Diyot, BJT transistör ve FET devrelerini tanımlamak, ayırt etmek ve hesaplamak
3. BJT'lerin ve FET'lerin DC öngerilim devrelerini analiz etmek
4. BJT ve FET devrelerinin küçük sinyal voltaj yükseltmesini, giriş ve çıkış empedanslarını hesaplamak ve ayırt etmek
5. Bir amplifikatörün frekans davranışını yorumlamak
6. Bir amplifikatör için Bode grafiğini çizmek, kritik frekansları hesaplamak, performansı değerlendirmek
7. Bir DC doğrultucu devresini analiz etmek ve tasarlamak
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Kurs, temel yarı iletken fiziği ile başlayacak ve ardından diyotlar ve diyot devreleri, iki kutuplu bağlantı transistörleri, BJT'lerin önyargısı, küçük sinyal işlemleri, Alan etkili transistörler, FET'lerin önyargılanması, küçük sinyal işlemleri, küçük sinyalin frekans tepkileri konuları izleyecektir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Yarıiletkenlerin temelleri
2p-n bağlantısı, Diyot özellikleri
3Diyot uygulamaları
4Kırpıcılar ve Kenetleyiciler
5Çift kutuplu jonksiyon transistörler (BJTs)
6Transistör İşlemleri ve Özellikleri
7DC Beslemeli BJT'ler
8BJT Modelleme-Küçük Sinyal Analizi
9Alan Etkili Transistörler (FET'ler)
10FET Biasing (JFET, MOSFET)
11FET Küçük Sinyal Analizi
12Küçük Sinyal Doğrusal Yükselteçler
13Giriş ve Çıkış Empedans Hesaplamaları
14Küçük Sinyal Kuvvetlendiricilerin Frekans Tepkisi
 
Kaynaklar:
Microelectronics (Jacob MILLMAN - Arvin GRABEL) Electronic Devices and Circuit Theory (Robert L. BOYLESTAD - Louis NASHELSKY) Integrated Electronics (MILLMAN - HALKIAS)
 
Diğer Kaynaklar:
Adel S. Sedra and Kenneth C. Smith, Microelectronic Circuits, Oxford University Press, 2009, 978-0195323030
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Haftada 3 saat ders Haftada 2 saat laboratuvar
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Laboratuvar1%25
Ara Sınav1%25
Final Sınavı1%50
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin AKTS İş Yükü:
#AktiviteAdetSüre (Saat)İş Yükü
1Derslere Katılım (haftalık bazda)143,0042,00
2Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda)142,0028,00
3Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda)141,0014,00
4İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez)16,006,00
5İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda)141,0014,00
6Ev ödevleri55,0025,00
7Sınavlara Hazırlık00,000,00
8Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil)18,008,00
9Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
10Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
11Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil)18,008,00
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı (0-4)
1Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayar tabanlı hesaplama ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda bilgi sahibi olma.2
2Bu bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.3
3Karmaşık mühendislik problemlerini; temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi.2
4Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi.2
5Karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi.3
6Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dâhil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi.2
7Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi.1
8Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi sahibi olma.2
9Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.1
10Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma ve etik sorumluluk hakkında bilgi sahibi olma.0
11Hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık sahibi olma.0
12Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi.0
13Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.0
14Proje yönetimi, ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olma.0
15Girişimcilik ve yenilikçilik konusunda farkındalık sahibi olma.0
16Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi.0