Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Kalkınma İktisadı | ECON 403 | 4 | 1 | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. İktisadi kalkınmanın temel dinamiklerini ve kavramlarını bilir. |
2. Çeşitli büyüme ve kalkınma teorilerini anlayabilir/ayırt edebilir. |
3. Yerel ve küresel ölçekteki iktisadi kalkınma sorunlarını analiz edebilir. |
4. İktisadi kalkınma sorunlarının çözümüne yönelik ulusal ve uluslararası düzlemde çözüm önerileri geliştirebilir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Az gelişmişliğin tarihsel kökenleri ve dinamikleri, temel iktisadi kalkınma teorileri, sürdürülebilir büyüme, yapısal değişim/dönüşüm, eşitsizlik ve yoksulluk, devletin kalkınmadaki rolü, ticaret, teknoloji ve finansal politikalardaki güncel konular.
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş: İktisat, Kurumlar ve Kalkınma – Küresel Bakış |
2 | Karşılaştırmalı İktisadi Kalkınma |
3 | Klasik İktisadi Büyüme ve Kalkınmanın Teorileri |
4 | Klasik İktisadi Büyüme ve Kalkınmanın Teorileri (devam) |
5 | Modern İktisadi Büyüme ve Kalkınmanın Teorileri |
6 | Modern İktisadi Büyüme ve Kalkınmanın Teorileri (devam) |
7 | Ara Sınav |
8 | Yoksulluk, Eşitsizlik ve Kalkınma |
9 | Nüfus Artışı ve İktisadi Kalkınma |
10 | Kentleşme ve Kırdan Kente Göç |
11 | İnsan Sermayesi: İktisadi Kalkınmada Eğitim ve Sağlık |
12 | Tarımsal Dönüşüm ve Kırsal Kalkınma |
13 | Kalkınma Politikaları, Piyasai Devlet ve Sivil Toplumun Rolü |
14 | Kalkınma için Para ve Maliye Politikaları |
|
Kaynaklar: |
1. Michael P. Todaro & Stephen C. Smith (2015), Economic Development, Prentice Hall.
2. Debraj Ray (1998), Economic Development, Princeton.
|
|
Diğer Kaynaklar: |
1. Gary S. Fields (2002), Distribution and Development: A New Look at the Developing World, MIT Press. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Haftalık 3 saatlik ders, seçili makalelerin sunulması.
|
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
Proje | 1 | %20 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |